De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017."— Transcript van de presentatie:

1 Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.

2 11 389 Mark: Hoe hebben we dan onderzoek gedaan? Allereerst hebben we onder 11 vooraanstaande marketeers in het PIM en Blinker netwerk interviews gehouden om vanuit deze interviews de belangrijkste thema’s vast te stellen waarop we onder de PIM nieuwsbrief leden (zo’n 7.000) en B2B marketeers klanten en prospects van Blinker (zo’n 4.500) kwantitatief onderzoek konden doen. Uiteindelijk hebben hier 389 mensen aan meegedaan.

3 Marketing organisatie
Content marketing Marketing automation Customer experience Marketing organisatie Mark: En dan rest natuurlijk de vraag: Welke inzichten geven het onderzoek? Wat speelt er in B2B Marketingland? Allereerst is uit de interviews naar voren gekomen dat Content Marketing, Marketing Automation, Customer Experience en de organisatie van je marketing de thema’s zijn waar veel marketeers zich op de een of andere manier mee bezig houden of mee bezig zouden moeten houden. Op alle vier deze thema’s gaan we zo dieper in want je zult begrijpen dat deze thema’s verder zijn uitgediept in het kwantitatieve deel van het onderzoek. Een van de algemene inzichten we hebben verkregen is dat het belangrijkste speerpunt voor B2B marketeers voor 2017 net zoals in 2016 content marketing is. Het idee dat goede content de juiste mensen aantrekt en het juiste verhaal verteld over de organisatie en wat je te bieden hebt aan klanten en prospect, is zowel voor de 11 geinterviewden en de mensen in de survey heel erg actueel. Zijn er tot dusver vragen? Anders ga ik nu door met de verdieping op content marketing en daarna zal Arend-Jan verder ingaan op Marketing automation en Accountability.

4

5 VOOR WIE ONTWIKKEL JE CONTENT?
83% Mark: Als we kijken naar hoe content marketing leeft, dan zie je dat veel respondenten aangeven content marketing voor meerdere doeleinden toe te passen. Opvallend hierin dat een grotere groep zegt content te ontwikkelen voor specifieke doelgroepen – dus op basis van segmentatie, dan specifiek gericht op buyer personas. De afgelopen jaren zijn we overvoed met informatie over het belang van het formuleren van buyer persona’s en hebben veel marketeers hun tijd besteed aan het opstellen hiervan. Iets meer dan 1 op de 3 marketeers maakt hier al specifiek content voor. Maar nog meer marketeers kiezen voor het oude vertrouwde segmenteren en maken daar content voor. Overigens past 83% van de B2B marketeers content marketing toe. Vorig jaar was dit nog 70% van de marketeers.

6 HOE VERSPREID JE JOUW CONTENT?
Mark: Logischerwijs worden de eigen kanalen die marketeers zelf beheren voornamelijk gebruikt om de content te verspreiden. Als ik naar onze eigen organisatie kijk doen we niet anders. We ontwikkelen een whitepaper over een bepaald onderwerp. We leiden er een blog uit af en plaatsen die op ons eigen blog of op een extern blog met een link naar de landingspagina waar de whitepaper kan worden aangevraagd. Vervolgens zetten we onze nieuwsbrief en social kanalen in om de link naar het blog en de landingspagina te verspreiden zodat we traffic genereren. Deze werkwijze zal voor vele voor jullie ook gelden.

7 Mark: Die manier van werken is ook gelijk een bruggetje naar marketing automation. Want achter de aanvraag van de white paper kun je een geautomatiseerde campagne hangen die de aanvrager steeds verder begeleidt in zijn aankoopproces.

8 WAAROM ZET JE MARKETING AUTOMATION IN?
Mark: De belangrijkste redenen voor B2B marketeers om marketing automation in te zetten zijn: Het genereren van meer leads Het opwarmen van meer leads Het toepassen van klantcampagnes Dezelfde top 3 als in 2016, alleen zien we een grotere verschuiving naar klantcampagnes ten opzichte van 2016.

9 WAT HEEFT MARKETING AUTOMATION OPGELEVERD?
Mark: Om het onderwerp marketing automation af te sluiten wil ik jullie tot slot nog even inzicht geven in wat de inzet van marketing automation heeft opgeleverd voor de ondervraagde marketeers en dat is voornamelijk een beter inzicht in hun activiteiten en resultaten. Ook heeft het geleid tot betere leads voor sales, maar nog niet noodzakelijk tot meer omzet. Als hier verder geen vragen meer over zijn, geef ik graag het woord Arend-Jan die jullie mee gaat nemen in thema’s Marketing organisatie en Customer Experience.

10 -- Bruggetje maken van MA – klantcampagnes (slide 14) -
AJ:

11 WAAR LIGT JOUW FOCUS INZAKE HET VERBETEREN VAN DE CUSTOMER EXPERIENCE?
AJ:

12 HOEVEEL TIJD BESTEED JE PER FASE IN DE CUSTOMER JOURNEY VAN JOUW KLANTEN?
AJ:

13 WIE IS VERANTWOORDELIJK VOOR DE CUSTOMER EXPERIENCE?
AJ:

14 Bruggetje maken vanuit slide 19 – verantwoordelijk voor CX
AJ:

15 HOE ZIET JOUW MARKETING ORGANISATIE ERUIT?
AJ:

16 WELKE UITDAGINGEN ZIE JE VOOR MARKETING?
AJ:

17 BEDANKT! Bedankt voor jullie aandacht!


Download ppt "Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017."

Verwante presentaties


Ads door Google