Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGabriël Claessens Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Bijlagen factsheet In voor Zorg
2
Persoonlijk leiderschap
Lev! Persoonlijk leiderschap Verantwoordelijkheid nemen en initiatief tonen delen en verbinden ontwikkeling en reflectie aanvaarden en mee omgaan 5. werkelijkheid erkennen 4. afwachten en hopen excuses, smoesjes en uitvluchten anderen of de situatie de schuld geven ontkennen, onbewust Geen verantwoordelijkheid nemen
3
Visie LEVgroep Specialistische zorg Visie Maatschappelijke meerwaarde
Eigen kracht: (zelfredzaamheid, preventie, oog- en oorfunctie) Sociaal-economische positie en participatie: Autonomie Competentie Signaleren Van 55% naar 80% 80% ZorgSamen buurt: (leefbaarheid, sociale cohesie) Gezond gedrag, leefbaarheid en sociale samenhang: Minder zorgconsumptie welbevinden Informeel netwerk: (steunpunt vrijwilligers en Mantelzorgers) Actieve inwoners: Verbondenheid Vangnet Tijdelijke ondersteuning kwetsbare mensen: Minder Zorgconsumptie Van 45% naar 20% Specialistische zorg 20%
4
Werkwijze
5
Zelfredzaamheid en eigen kracht cliënt
Meetindicator Wijze van meten (V-office) Streefwaarde Meetresultaten half jaar Autonomie: mogelijkheid om activiteiten te kiezen, beslissingen te nemen en gedrag te reguleren in overeenstemming met eigen waarden, wensen en doelen Vraag bij algemeen maatschappelijk werk: Kan op eigen kracht verder? Burger: 40-60% Ja, 46% Ja deels, 45% Nee, 9% Ja, 41% Ja deels, 50% Maakt gebruik van (eigen) sociaal netwerk? Ja, 54% Ja deels, 40% Nee, 6% Ja, 49% Ja deels, 46% Nee, 5% Situatie hanteerbaar? Ja, 83% Nee, 17% Competentie: ervaring dat het eigen gedrag resulteert in bedoelde uitkomsten en effecten Vaardigheden vergroot? Ja, 50% Ja deels, 32% Nee, 18% Ja deels, 31% Nee, 24% Zelfvertrouwen vergroot? Ja deels, 34% Ja, 44% Ja deels, 36% Nee, 20% Zelfredzaamheid: Mate waarin cliënten binnen twee jaar terug komen Monitor in V-office 66% komt niet terug, kan daadwerkelijk op eigen kracht verder 66%
6
Preventie en substitutie
Meetindicator Wijze van meten Streefwaarde Meetresultaten half jaar Inzet eigen kracht: Na interventie op eigen kracht of met hulp netwerk verder Burgervraag 2016 = 0-meting Burgervraag 2.127 Gemiddeld 1,3 uur per contact 51% op eigen kracht 3% collectief aanbod wijk en buurt 3,2% zorgzame buurt Signaleren: Met minder uren meer vragen van burgers oppakken V-office Kort contact: 2.480 Gemiddeld 1,7 uur per kort contact Traject AMW: Kort contact: 368 Gemiddeld 1,4 uur per kort contact Traject AMW: Zorgconsumptie: Inzet dienstverlening + vrijw. ondersteuning 76,6% 84% doorverwijzingen naar 2de lijn, trajecten amw 2% daling 16% 8% Duur ondersteuning: duur ondersteuning in uren en in doorlooptijd is afgenomen V-office: trajecten amw en opvoedondersteuner geregistreerd in persoonsdossiers Daling 10% Bestede tijd: 7,37 uren per traject Gemiddelde looptijd: 142 dagen 5,98 uren per traject 55 dagen
7
Tevredenheid Meetindicator Wijze van meten (V-office) Streefwaarde
Meetresultaten Tevredenheid vrijwilligers: Mate waarin vrijwilligers tevreden zijn over de wijze waarop ze betrokken, gefaciliteerd en ingezet worden Vrijwilligers tevredenheidsonderzoek mei, juni 2015 ≥ 7,5 7,5 75% voelt zich gewaardeerd en ondersteund in het werk 74% weet waar zijn/haar verantwoordelijkheid ophoudt en die van de beroepskracht begint 90% is bekend met de scholingsmogelijkheden 63% maakt regelmatig naar volle tevredenheid gebruik van scholing Opdrachtgevers-tevredenheid is gestegen Meting via interviews door LEV-netwerkers (2016) > 7,5 7 ?
8
Kostprijs Meetindicator Wijze van meten Streefwaarde Meetresultaten
half jaar Integraal uurtarief Offertes < € 65 € 73,25 € 67,50 Afname aandeel overhead: % overheadkosten / totale kosten Begroting en jaarrekening ≤ 15% 20% 18,3% Afname arbeidsverzuim: % ziekteverzuim Verzuimcijfers ≤ 4,5% 4,67% 4,44%
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.