Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJohannes Smet Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
Zaak- en Archief Systeem Drechtsteden
2
Inleiding Mozaiek Wat is nu precies Mozaiek? All-in-one oplossing
Meer dan een zaaksysteem en telefoongids Regionaal 1 systeem
3
Inleiding Mozaiek Huidige omvang ( per 1 september 2014)
27 hoofdfunctionaliteiten 2.080 actieve interne gebruikers (laatste half jaar die zaken aanmaken) documenten dossiers (zonder zaakdossiers)
4
Inleiding Mozaiek Huidige omvang ( per 1 september 2014) 1.226.169
Zaken Groei sinds 2010 van zaken per jaar
5
Inleiding Mozaiek Huidige omvang ( per 1 september 2014) 1.929 actieve
Zaaktypen
6
Inleiding Mozaiek Huidige omvang ( per 1 september 2014) 1.352
formulieren
7
Hoofd functionaliteiten
8
Hoofd functionaliteiten
9
Hoofd functionaliteiten
10
De telefoongids van Drechtsteden
Verborgen informatie Wie doet wat Organogram Besta je niet in Mozaiek Medewerker, dan besta je niet in geheel Mozaiek Functieverbanden: Alle rechten hangen aan je functieverband Medewerker kan meerdere functieverbanden hebben Kan switchen naar ander functieverband
11
Autorisatie mogelijk op medewerker / functie / afdeling / rol of groep
2 van 2 Snelle opvoer van medewerker in telefoongids (door contentbeheerders Mozaiek) met daarbij gelijk subzaken Foto van medewerker Mozaiek Medewerker wordt functioneel beheert door ICT Functioneel Beheer, maar de content ligt bij de afdeling Autorisatie mogelijk op medewerker / functie / afdeling / rol of groep
12
Documenten en mappen beheerbaar door medewerker of door zaak (rechten)
Versiebeheer ( alle voorgaande versie zijn opvraagbaar) Versie vastpinnen in een dossier (bevriezen) t.b.v. publicatie Het document komt maar 1 keer voor (verspreiding via link naar betreffend document) Het document kan intern of op een fileserver staan
13
Office intergratie In Office (outlook, word, excel en powerpoint) is de mogelijk beschikbaar om ene document direct aan Mozaiek toe te voegen. De gebruiker kan snel zijn office document openen, bewerken en daarna opslaan Mogelijk om een nieuwe versie van bestaand document te plaatsen (incl. bijlage) opslaan in Mozaiek mappen of zaken
14
Overzichtelijk voor klant Vraag -> antwoord concept
1 van 2 Antwoord wordt gebruikt door 6 gemeenten op website en op intranet als Virtueel Serviceplein Overzichtelijk voor klant Vraag -> antwoord concept Antwoord op vraag kan ingeklapt worden Toptaken Samenwerkende Catalogi (Mijn Overheid) Onderwaterschermen voor specifieke informatie voor intern gebruik Extra informatie Mogelijkheid om DigiD over te slaan
15
Niet gevonden zoektermen Overzicht geraadpleegde pagina's
2 van 2 Autorisaties FO medewerker FO beheerder Antwoord beheerder Overzichten: Niet gevonden zoektermen Overzicht geraadpleegde pagina's Zoek en vervang
16
Formulieren internet en intranet
Formulier verwijst altijd naar een Mozaiek Zaaktype Gedefinieerde kenmerken van een zaaktype geautomatiseerd doorzetten/overnemen naar een formulier Koppeling met DigiD en eHerkenning ( = voorinvulling NAW) Dropdownboxen vullen vanuit tabellen door ICT functioneel beheer Gedeeltelijk dynamisch ( hoofdcat – subcat – subsubcat) (2e en 3e dropdown afhankelijk van gekozen voorgaande keuze)
17
Door middel van vraag begeleiding kom je bij de juiste informatie/producten/formulieren
Wordt gebruikt door o.a. Wijklijnen alle regiogemeenten Relatie met de modulen: Antwoord Webformulier (met eventuele parameters) naar juiste zaaktype
18
Behandelen van een zaak Taakbak per zaaktype
Overzicht te behandelen en toe te wijzen zaken Zaakinfo scherm Zaak behandelen (statussen en resultaat zetten) Zaakdossier Zaakrelaties
19
Beheer van een zaaktype Beheer overzicht zaaktypen
Beheer- en inrichtingsschermen Kenmerken Checklistitems Vervolgzaken Opties voor deelzaken
20
Archiefkenmerkrelaties en prio’s
Archiefprocedure Archieflog Overige archieffunctionaliteiten Taakbak handmatig Procedure voor scheiden van te vernietigen en bewaren documenten (gericht op fysieke documenten) Controlescherm voor archiefkenmerken
21
Generiek ontvangstbevestigingen 1 ontvangstbevestiging wordt gebruikt voor meerdere zaaktypen dmv kenmerken te plaatsen vanuit het zaaktype Eenvoudig centraal beheer ICT Her gebruik van onderdelen Snel aanpassen Ontvangstbevestigingen worden elke ochtend automatisch gemaakt d.m.v. Batch, maar kan door afdeling DIV altijd opnieuw gemaakt worden Ontvangstbevestigingen wordt automatisch geplaatst in behorend zaaktype en is gelijk beschikbaar voor behandelaar als pdf
22
Elke status ( en resultaat) kan een tekst bevatten die verstuurd wordt naar de aanvrager omtrent informatie over de ingediende zaak Statusteksten maakt gebruik van dezelfde methodiek als ontvangstbevestigingen Eenvoudig centraal beheer ICT Oftewel niet in iedere status komt tekst te staan maar een nummer die verwijst naar een standaard sjabloon met daarin de specifieke kenmerken van de intake Output naar zaak, mail of sms
23
Sjabloon om gegevens weer te geven
Gebruikt door wijklijn, gevonden voorwerpen, trainingscentrum, afdeling DIV (verstrekken dossiers) Specifiek in te richten naar wensen klant In te richten per zaaktype
24
Beslisboom, webformulier, zaaktypen, werkbonnen, specifiek MIS
Gebruikt door bijna alle regiogemeenten ( Papendrecht is bijna ingericht) Koppeling met App ( Iphone en Android) + foto + GPS locatie ( diverse gemeenten ) Gemeente Dordrecht werkt met Stadsdelen en daarna met doorlooptijden ( 1 dag spoed, 5 dagen en 20 dagen) Werkzaamheden Verlichting wordt van bepaalde gemeenten uitgevoerd door Dordrecht Grote omschakeling van medewerkers Wijklijn (dus grote weerstand tegen Mozaiek), nu na enige tijd werken met Mozaiek, iedereen positief over werking Mozaiek (zelfs Papendrecht gaat nu over)
25
Management Info op Zaaktypen
Beschikbaar voor iedereen Sevicenormen; Opmaat in te richten rapportages Overzichten op maat gemaakt Wijklijn rapportages Aantallen per periode (postintakes, scanvelops, ontvangstbevestigingen) Voor geprogrameerde overzichten (Overzicht geldende besluiten per adres, Overzicht publicaties, Overzicht ingekomen en afgehandelde zaken, Ingekomen zaken per dag, Scanvelop status)
26
Voor Intranet (elke afdeling, team, groep kan eigen nieuwsgroep laten aanmaken en zelf beheren)
Nieuws wordt functioneel beheerd door ICT Functioneel Beheer, maar de content ligt bij de afdeling en afdeling Communicatie Mogelijkheid tot signaleringsbericht
27
Werkplein Vraag en Aanbod Forum kan geplaatst worden bij een nieuwsbericht
28
Linkpagina per medewerker (standaard)
Specifieke Linkpagina op verzoek klant t.b.v. afdeling, product of onderwerp Beheer door klant
29
Relatiebeheersysteem
Opvoeren van klanten, waarna je daarna bv een maling kan versturen of koppeling aan nieuws
30
Medewerkers kunnen bezoek aanmelden voor zichzelf of collega
Beschikbaar voor alle recepties van de Regio om aangemeld bezoek te kunnen inzien en markeren dat bezoek gearriveerd is.
31
Uw belastingdossier Burgers kunnen gegevens opvragen via DigiD Per object kan men de volgende informatie opvragen: - Taxatieverslag - Woonlastenmonitor - Digitale kopieën van recente aanslagen WOZ Reactieformulier WOZ-waarde Mogelijkheid voor contextgevoelig, aanvullende informatie Werkt via Mozaiek zaken incl. ontvangstbevestigingen Beheerders: Opvraagscherm met zoekingang voor alle objecten Intern gebruik XENON verslagen
32
Realtime overzicht op internet per gemeente van gevonden voorwerpen
Om via de website of receptie aangifte doen van verloren of gevonden voorwerpen Realtime overzicht op internet per gemeente van gevonden voorwerpen Beheren van publicatie lijst voor behandelaars om snel aanpassen details voorwerpen door te kunnen voeren Generieke functies worden gebruikt: Ontvangstbevestigingen Bij verloren voor verzekering van klant Gelijk printen met alle kenmerken uit zaak Ophaalbon (Mozaiek Werkbonnen) uitprinten voor klant als zijn gevonden voorwerpen in depot ligt, zodat hij deze daar op kan halen
33
Generieke functies worden gebruikt: Agenda module
Makelpunt gemaakt voor Gemeente Dordrecht voor beschikbaar stellen en reserveren van leegstaande gemeentelijk panden in Dordrecht (Incidentele verhuur, Langdurige verhuur, Te koop aangeboden panden) Generieke functies worden gebruikt: Agenda module Agenda functionaliteit die wordt gepresenteerd via de antwoord module Contracten (Mozaiek Werkbonnen) Overzichten: Boekingen Debiteuren/ Crediteuren
34
Mogelijkheid om trainingen aan te bieden via het serviceplein aan medewerkers van de Drechtsteden
(agenda trainingen, webformulieren, zaaktypen, aanwezigheidsoverzicht, evaluatiezaken, MIZ wijklijn) Generieke functies worden gebruikt: Agenda Module Aanwezigheidsoverzicht (Mozaiek Werkbonnen) Evaluatiezaken (vervolgzaken) Overzichten: Trainingen
35
Per project een zaak Schermen behorende bij Mozaiek projecten Informatieschermen op het intranet
36
Doel van Mozaiek Bestuur Een raad- en bestuurs Informatie systeem
Het opstellen van agenda’s Het publiceren van informatie op het internetportaal Digitaal vergaderen via de vergaderapp iBabs Wordt gebruikt door Alblasserdam, Dordrecht, Drechtsteden en Sliedrecht
37
Een Collegevoorstel indienen via het Serviceplein
2 van 2 Een Collegevoorstel indienen via het Serviceplein Een zaak wordt een agendapunt in Mozaiek Bestuur Vanuit de zaak voor het college via een vervolgzaak naar de raad Schermen behorende bij Mozaiek bestuur Mozaiek Bestuur (internet) Portaal (zie bijvoorbeeld
38
Mozaiek koppelingen met back-office programma’s
Er zijn op dit moment een aantal koppeling draaiende met back-office applicaties: (Voor een totaal overzicht van alle koppelingen zie bijlage ) SquitXO ( Wabo); - Wordt gebruikt als back-office applicatie voor de APV en omgevingsvergunningen. - Zaak wordt aangemaakt in Mozaiek, en gekoppeld aan een SxuitXO zaak - Zowel alle relevante informatie als documenten worden bijgewerkt (3 x per dag)
39
Mozaiek koppelingen met back-office programma’s
1 van 2 Mozaiek koppelingen met back-office programma’s Topdesk ( Back-end programma ICT ) Redora ( Toezicht) - Ter ondersteuning van toezicht - Zaken kunnen in beide applicaties worden gestart - de Mozaiek zaak wordt door de koppeling steeds aangevuld Ibabs ( Bestuur) - Wordt gebruikt om digitaal te vergaderen - Vergaderingen worden volledig voorbereid in Mozaiek
40
Mozaiek-Bedrijven Inloggen voor bedrijven
2 van 2 Mozaiek-Bedrijven Inloggen voor bedrijven Is een intern Mozaiek programma welk gebruikt wordt om bedrijven te identificeren ( zoals DigiD voor personen) . Deze vult dan automatisch de NAW in het webformulier ( tbv oa Havengeld, subsidies) Deze functionaliteit wordt ook gebruikt voor Deurwaarders/ Notarissen
41
Infrastructuur één systeem voor alle organisaties
alle functionaliteiten zijn gemeenschappelijk eigen huisstijl door CSS stylesheets voor de intranet websites eigen huisstijl door de proxy voor de internet websites
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.