De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies."— Transcript van de presentatie:

1 Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer

2 Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies over bereikbaarheid / verkeersdruk Parkeerbalans gemaakt –Waar en hoeveel parkeercapaciteit is er en is dit voldoende?

3 Verkeersmodel Basisjaar (2008) –verkeersmodel op basis van tellingen, woningen en voorzieningen op huidige locatie Toekomstjaar (2020) –Autonome groei –Inpassen centrumplan incl. verplaatsing supermarkt Routevarianten in centrum (2020)

4 Uitgangspunten Centrumring Geen doorgaande verbinding verkeer Keizersdijk (zuid – Noord) Parkeerterreinen met barrière Geen doorgang Kardeel

5 Effect gemeentelijk netwerk

6 Variant 1-1a Variant 1 Optimale bereikbaarheid Overal 2-richting verkeer centrum in. Knip op Keizersdijk Variant 1a Geen knip op Keizersdijk

7 Variant 2 -2a Variant 2 Optimale bereikbaarheid vanuit zuiden Kruising ‘t Spant 1 richting uit (huidige situatie) Variant 2a 2a zonder knip

8 Variant 3 – 3a Variant 3 Meest verkeersluwe variant Keizersdijk Knip altijd Variant 3a 3a -‘t Spant in twee richtingen

9 Conclusie centrumvariant Alle varianten zijn verkeerskundig mogelijk Toename van verkeer op Haven – Vrijheidstraat – Gangboord Variant 1 –meest gelijkmatige verdeling van verkeer –Optimale bereikbaarheid voor alle bestaande en nieuwe voorzieningen

10 Conclusie Variant 3 –Meest luwe variant, minder vrij in routekeuze –meer ruimte voor verblijfgebied langs Keizersdijk Keuze voor 1 of 3 in overleg met bewoners en ondernemers

11 Parkeerbalans? Is de hoeveelheid parkeervakken in het centrumplan voldoende om te voorzien in de parkeerbehoefte op de verschillende momenten van de week

12 Twee varianten Parkeerbalans 1. Minimale CROW norm 2. Optimale CROW norm

13 Sectieverdeling

14 Minimale balans

15 Optimale balans

16 Conclusies Minimale balans nagenoeg sluitend en ondanks probleempuntjes goed uitgangspunt voor verdere ontwikkeling Aanbevelingen om balans toekomst bestendig te maken: –optimaliseren van de parkeercapaciteit –Aanpassing m2 functies / aantal woningen

17 Vragen?

18

19 Conclusies gemeentelijk netwerk Afname intensiteit Keizersdijk Bergschedijk Maasdijk (tot aan Zalmweg) Toename intensiteit West-Tangent Rembrandtlaan (Centrumring) Breetweerlaan Ontwikkeling gewenst

20 Effect gemeentelijk netwerk


Download ppt "Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies."

Verwante presentaties


Ads door Google