Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHanne Lemmens Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
2
Van een case naar het ultieme internationale project via co-creatie
3
Case Summer school: Evidence-based practice in Health Care, improving outcomes and quality of life
4
Kader 27-5-20164Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck streven naar een actieve rol van elke student in de internationaal georiënteerde, snel evoluerende, complexe en diverse samenleving visibele internationale dimensie voor studenten én docenten focus op interdisciplinariteit sterke relatie met het werkveld doorgedreven onderzoeksattitude ruimte voor innovatie en creativiteit Strategisch Plan 2012-2017 (HoGent) Beleidsplan 2014-2018 (faculteit mens en welzijn, HoGent)
5
27-5-20165Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
6
Doelen summerschool Inkomende studentenmobiliteit Internationalisering@home Inkomende staff mobility Creëren van synergiën en het aanmoedigen van internationale samenwerking tussen instellingen Samenwerking met (hoger onderwijs-)instellingen / organisaties / bedrijven binnen de EU en buiten Europa Expertisedeling aan de hand van interactieve lesmethodes (posterpresentaties, groepsdiscussie, interactieve studiebezoeken) 27-5-20166Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
7
Project 14-daagse zomercampus financiële ondersteuning vanuit Flanders Knowledge Area 3 de en laatste editie in augustus 2017 De zomercampus wordt voor de eigen Vlaamse studenten gevalideerd en geïntegreerd in het curriculum van de drie opleidingen. 27-5-20167Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
8
Internationale experten Università del Sacro Cuore di Milano (Italië) Mountains of the moon University (Oeganda) Universidad Fernando Pesoa (Spanje) Universidad Catolica San Antonio di Murcia (Spanje) Universidad Pontificia Comillas (Spanje) Fachhochschule Bielefeld (Duitsland) University of Western Kentucky (VS) Can Tho University (Vietnam) 27-5-20168Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
9
Studenten INTERNATIONAAL Europese en niet-Europese onderwijsinstellingen INTERDISCIPLINAIR brede domein van de gezondheidszorg (L, A, E, V) 27-5-20169Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
10
Thema Waarom? –Economisch: efficiënter omspringen met beschikbare middelen, verantwoording gemaakte keuzes –Gericht op adequaat handelen én i.f.v. de levenskwaliteit van de cliënt Multidisciplinaire cases 27-5-201610Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
11
Werkvormen 27-5-201611Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck Hoorcolleges Interactieve lesmethodes Studiebezoeken
13
Afsluiter: posterpresentatie reflectiemoment integratie van de vooropgestelde leerresultaten 27-5-201613Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
14
Getuigenissen 27-5-201614Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
15
Conclusions “A profession has the same content, but has a different approach of work” “Not all school systems are the same” “Every culture has its own “rules” “ “Teamwork is important” “We made new friends” 27-5-201615Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
16
“The academic content was rich, the culture is incredible, and we have begun wonderful new friendships. The experience has exceeded our expectations.” “The Summerschool was a good experience and introduction in working with and within different cultures. We’ve met a lot of differences, but don’t forget we share a lot of similarities too.” “We love Belgian chocolate and waffles” “In Belgium there are a lot of beers” 27-5-201616Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
17
Knelpunten Tijdstip Kostprijs voor deelnemers Financiering van project Organisatorische work load 27-5-201617Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
18
Co-creatie 27-5-201618Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
19
Co-creatie Elkaar inspireren tot het opzetten van mooie multidisciplinaire internationale projecten binnen hoger onderwijs Bespreken mogelijkheden tot implementatie in de eigen onderwijssetting Discussiëren over knelpunten en oplossingen 27-5-201619Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
20
Start workshop: 2 delen Speed date Task forces 27-5-201620Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
21
Speed date 5 x 3’ Rollen: –Student = 1 –Internationale gastspreker = 2 –Opleidingsverantwoordelijke = 3 –Vlaamse lesgever = 4 –International office = 5 27-5-201621Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
22
Task forces internationalisering 30 min –10’ pro’s en contra’s –20’ creëren projectvoorstel 27-5-201622Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
23
Voorstelling project 3’ per groep 27-5-201623Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
24
27-5-201624Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.