Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRosalia Abbink Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
2
Een merkwaardige ondersoort van de homo sapiens, lijkt er uiterlijk veel op maar vertoont onlogisch, onvoorspelbaar en irrationeel gedrag We doen dingen die nergens goed voor zijn, gaan naar plaatsen waar we niet thuishoren en geloven in dingen waarvan we weten dat ze niet waar zijn. Oh ja En we eten zaken Waarvan we weten Dat ze niet goed Voor ons zijn
3
Vraag voor nu: - Wie is die homo recreanthus, - Waarom doet hij wat hij doet en - Hoe kunnen we daar op inspelen c.q. - geld aan verdienen U krijgt van mij vanavond wat ervaringen, ideeën, meningen en informatie vanuit de business rond deze thema’s Dus geen Paracetamol, één middeltje tegen alle kwalen.
4
Het begint met Ofwel: waarom kopen mensen scharreleieren?
5
Theoriën
6
De praktijk:
7
De KERN = ILLUSIE Van moed Van exotische avonturen Van romantiek Van wonderen zien
8
De KERN = ILLUSIE En soms zelfs de illusie van rauwe angst!
9
We scheppen en verkopen dus illusies En mensen kopen die illusies bewust als ontsnapping uit de werkelijkheid van elke dag.
10
DUS: Of u nou een hotel, camping, attractiepark, speelparadijs of wat dan ook exploiteert of ontwikkelt: schep een onderscheidende illusie
11
Homo Recreanthus wil een buffet met vooral veel en exotische gerechten ook al eet hij alleen maar wat hij kent. Wat hij onthoudt is de weelde, het bijzondere. Hij voelt zich verwend !!
12
Die illusie moet voor homo recreantus dus Onderscheidend zijn referentiekader Maar ook: Emotioneel raken beleving Angst Verwondering Vertedering Te delen zijn met anderen; Elke keer anders zijn; Compleet zijn zorgvuldig en doordacht = niet gemakzuchtig
13
Op avontuur in de Biesbosch: de hooglander maakt het verschil ( zo voel je jezelf net Davey Crocket)
14
Wat betekent dat, compleet? Steekwoorden: Oog voor detail Groot en klein Software & hardware Personeel Passende horeca Verschillende sferen
15
Want homo recreanthus is bovenal Kritisch: ergens anders is het beter Verwend: heeft alles al gezien Zuinig: wil waar voor zijn geld Kinderlijk: wil wel erg graag verrast worden Sfeergevoelig: wil bedonderd worden
16
Dan nog even een hartenkreet Volgens mij wordt in geen enkele bedrijfstak zo weinig samengewerkt als in de recreatie en toerisme sector; Ieder voor zich: betekent dat de sector geen partij van betekenis is voor de overheid. Ruim 5 miljard economische betekenis in Brabant! En nog knokt ieder voor zich voor z’n bestemmingsplannetje of vergunning
17
Dan nog even een hartenkreet (2) Provincie voert bewust geen beleid op recreatie en toerisme Agenda voor Brabant biedt wel kansen vooral als er wordt samengewerkt
18
Enkele tips tot slot: Onderschat uw gasten nooit Wees onderscheidend en creatief Denk aan de details Werk met verhalen Werk samen Wees voorzichtig met het gebruik van je eigen smaak Homo Recreanthus is niet gek!! (ook al lijkt het soms wel zo)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.