Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdQuinten Vincent van den Berg Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
2
Wanneer is de leerling tevreden?
3
Wat is: krachtig leren?
4
Krachtig leren: Leren met een hoog leerrendement (=effectief) Leren, waarbij de leerling zeer gemotiveerd is Leren, waarbij alle betrokkenen tevreden zijn – (betrokkenen zijn: de leerling, de school, het stagebedrijf, de overheid)
5
Wanneer is de leerling tevreden?
7
Wanneer is de school tevreden?
9
Wanneer is het bedrijf tevreden?
11
Wanneer is de overheid tevreden?
13
Wanneer is iedereen tevreden?
15
Wat is de huidige praktijk? VMBO leerlingen lopen vanaf leerjaar twee stage. Doelstelling stage voor de leerling is aanleren ’beroeps gerichte houding’. Doelstelling voor de leerlingen is om een ‘reëel’ beeld op te doen van de beroepspraktijk. Doelstelling school is behalen kerndoelen stage vanuit het Inter Sectorale Programma. Doelstelling praktijk
16
De leerling aan zet Hoe ondersteunen we de eigen ontwikkeling en toekomstperspectief? Meer mogelijk dan je zelf denkt En mens leert het meest van wat hij zelf ontdekt Leerlingen leren het beste uit zich zelf te halen Denken in kansen
17
Focus in Bedrijf Hoe vind je elkaar voor een duurzame samenwerking? Aandacht Betrouwbaar Dienstverlenend Examen
18
SCHOOL Staat iedereen te juichen? Van theorie naar praktijk Uitwisseling kennis en kunde Samenwerking bedrijfsleven Overbruggen ‘culturele’ verschillen tussen school en bedrijfsleven. Bruggenbouwer nodig. Netwerk
19
Overheid Hoe borg je de onafhankelijkheid? Eigen regie
20
Stage als effectieve leeromgeving Bijdrage Daphne Missie: een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en toekomst van (jonge) mensen en organisaties.
21
LEERLING Hoe bereik je de optimale motivatie? Zelfregie Aanbieden stage mogelijkheden Bieden van een vangnet
22
Bedrijven Hoe krijg je samenwerking c.q. medewerking? Ontzorgen Aandacht Professionaliteit
23
SCHOOL Hoe zorg je voor inhoudelijke kwaliteit / leerrendement? Ontzorgen Borgen Zicht en grip Contacten leggen, beheren en beschikbaar
24
Overheid Hoe vergroot je de kans op een tevreden inspectie? Rapportabel Kostenbesparend
25
Het faciliteren van Krachtig Leren
26
Veilige omgeving van opslaan gegevens 24/7 beschikbaar Niet conflicteert met leerlingadministratie ( geen vervuiling )
27
2500 stages per jaar 1500 unieke contactmomenten met het bedrijfsleven Ontzorgen
28
Levende database Je bent een warm schakelpunt Betrokken medewerkers die werken uit naam van de school
29
Wanneer is de leerling tevreden?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.