De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Digitale informatieborden Kor van der Velde, beleidsmedewerker/contactfunctionaris kernen en wijken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Digitale informatieborden Kor van der Velde, beleidsmedewerker/contactfunctionaris kernen en wijken."— Transcript van de presentatie:

1 Digitale informatieborden Kor van der Velde, beleidsmedewerker/contactfunctionaris kernen en wijken

2 Aanleiding Vanuit verschillende kernen behoefte aan nieuwe plattegrondborden Vele borden zijn verouderd en niet meer actueel Optie voor nieuwe informatieborden

3 Huidige informatieborden

4 Staan op 8 locaties verspreid over de gemeente Waterreijck WeeribbenWieden voorziet de borden van toeristische/recreatieve informatie Arbeidsintensief Veel borden verkeren in slechte staat Inflexibel voor actuele informatie Beperkte ruimte voor mededelingen

5 Wat staat er nu:

6 Doel informatieborden: Bewoners, passanten, toeristen en recreanten informeren Informatieborden bevinden zich op strategische locaties langs de openbare weg –Recreatieve/toeristische informatie –Geen informatie gemeente

7 Behoefte gemeente Een flexibel systeem van informatieborden op strategische locaties in de gemeente om bewoners, passanten, toeristen en recreanten te informeren.

8 Gemeentelijke informatie Calamiteiteninformatie bijv. verkeershinder, wegafsluitingen en wegomleidingen (co-) gemeentelijke evenementen bijv. de woonbeurs, bedrijvencontact- dagen, belangrijke informatiebijeen- komsten, open (Landmacht)dagen etc.

9 Toeristische informatie Evenementen die nu op de bestaande borden worden vermeld: –Corso’s –Gondelvaarten –Cultuurevenementen –Lokale evenementen –Etc. etc.

10 Oplossing?

11 Voordelen digitaal informatiebord Flexibel systeem voor toeristische en gemeentelijke informatie Goed leesbaar display in amber Hoge attentiewaarde Eenheid van communiceren Vandalisme- en weerbestendig Teksten vooraf te pro- grammeren via agendafunctie 24 uur per dag aan te passen Borden allemaal gelijktijdig maar ook afzonderlijk aan te sturen Meerdere berichten tegelijkertijd

12 Beheer informatieborden Plaatsing, onderhoud en reparatie geschiedt door exploitant Regie tekstkrant ligt bij gemeente Toeristische informatie geplaatst door Waterreijck WeeribbenWieden Goede afspraken maken met Waterreijck WeeribbenWieden

13 Wanneer welke informatie Prioriteit tekstkrant: 1.Calamiteiteninformatie 2.Evenementeninformatie -> dagelijkse praktijk: evenementeninformatie eventueel in combinatie met gemeentelijke informatie

14 Reclame Onderste deel scrollblad voor commerciële reclame Reclame van lokale ondernemers Regie reclame bij exploitant Ethische verantwoorde reclame conform APV en Nederlandse code voor reclamewezen

15 De locaties: 9 strategische locaties aan de openbare weg Hoge attentiewaarde

16

17

18

19

20 Ook nieuwe plattegrondskasten Elke kern een nieuwe plattegrondskast Plaatsing, onderhoud en reparatie geschiedt door exploitant Kast bevat –plattegrond gemeente –plattegrond kern –reclame

21 Nog te doen Intern overleg over de locaties Bespreken met betreffende PBW’s Protocol over gebruik digitale informatieborden Aquisitie door exploitant Vergunningen aanvragen –Realisatie digitale informatieborden medio zomer 2011 = STREVEN!

22 Vragen?


Download ppt "Digitale informatieborden Kor van der Velde, beleidsmedewerker/contactfunctionaris kernen en wijken."

Verwante presentaties


Ads door Google