Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJohanna Bogaert Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Leisure als motor voor gebiedsontwikkeling Hans Hillebrand Den Haag 1 november 2012
2
Betekenis Toerisme: 35 miljard bestedingen (3% bnp) Ruim 400.000 banen (4%) In stand houden voorzieningen Natuur + landschap + cultuurhistorie Fijne omgeving om te leven (geluk/welzijn) NL Vestigingsplaats Kans bij krimp
3
Potenties onderbenut T+R als verdienmotor voor gebiedsontwikkeling Bijdrage BNP ++ Bijdrage Werk ++ T+R als borger van kwaliteit leefomgeving T+R als leverancier van geluk/welzijn
4
Goud in handen: enorme belevingsdichtheid
5
Uitdagingen: Beleving en uniciteit (niet meer van hetzelfde) Internationale concurrentie + ICT Kind niet weg met badwater Gast centraal (= innovatie) Samen (= innovatie) Het Costa-effect: Er is nog één kustplaats aan Costa del Sol die niet met lelijke flats en mastodonten van hotels is volgebouwd (van Be-site)
6
Aanpak: Waarden verbinden door kwaliteit centraal te stellen
7
Beeldverhalen: Op basis DNA regio uniek en gewenst aanbod ontwikkelen voor bewoners en bezoekers dat rendeert én het DNA verder versterkt
8
Voorbeeld: Toscane Trefwoorden: Oorspronkelijk Stad en land “Merk”
9
Voorbeeld: Hadrian’s Wall (= remote area) Trefwoorden: Muur als DNA Samen Recreatie als motor
10
Voorbeeld: The Broads Trefwoorden: Water Samen Regionaal Innovatie
11
Precies wat ook in Nederland in Beeldverhalen gebeurt Bijzonder: Ondernemers aan het stuur Oa: Dijk van Delta Parkstad Veluwe Friese Meren Jachthaven Toekomst Leisure Boulevard Volgende Fase GO
12
Punten voor agenda Leisure kans bij krimp DNA basis Zorg voor grotere koek Ondernemers aan het stuur Reisdoel ook bepaald door gasten En door overheden Advies cie Bakker Daar bij laten Dank
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.