Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLudo Franciscus Baert Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Internationale marketing De sociaal-culturele omgeving Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder
2
Kenmerken Ze is aangeleerd Binnen een cultuur bestaan verbanden Ze worden gedeeld Internationale marketing
3
Figuur 6.1 De zichtbare en onzichtbare onderdelen van een cultuur
4
Cultuurlagen Nationale cultuur Zaken/sectorcultuur Bedrijfscultuur (organisatiecultuur) Individueel gedrag Internationale marketing
5
Figuur 6.2 De verschillende cultuurlagen
6
Culturen met een hoge en lage context Lage context: - gesproken en geschreven taal Hoge context: - sociale belangrijkheid - kennis van de persoon - sociale setting Internationale marketing
7
Tabel 6.1 Een vergelijking van algemene kenmerken van culturen
8
Internationale marketing Figuur 6.3 Het contextgebonden continuüm van verschillende culturen
9
Cultuurelementen Taal (verbaal/ non-verbaal) Gewoontes en gebruiken Technologie Sociale instituties Scholing Waarden en opvattingen Esthetiek Religie
10
Omgaan met cultuurverschillen Etnocentrisme en Self-reference criteria Vb.
11
Ethische beslissingen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.