De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Internationale marketing De sociaal-culturele omgeving Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Internationale marketing De sociaal-culturele omgeving Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder."— Transcript van de presentatie:

1 Internationale marketing De sociaal-culturele omgeving Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder

2 Kenmerken  Ze is aangeleerd  Binnen een cultuur bestaan verbanden  Ze worden gedeeld Internationale marketing

3 Figuur 6.1 De zichtbare en onzichtbare onderdelen van een cultuur

4 Cultuurlagen  Nationale cultuur  Zaken/sectorcultuur  Bedrijfscultuur (organisatiecultuur)  Individueel gedrag Internationale marketing

5 Figuur 6.2 De verschillende cultuurlagen

6 Culturen met een hoge en lage context  Lage context: - gesproken en geschreven taal  Hoge context: - sociale belangrijkheid - kennis van de persoon - sociale setting Internationale marketing

7 Tabel 6.1 Een vergelijking van algemene kenmerken van culturen

8 Internationale marketing Figuur 6.3 Het contextgebonden continuüm van verschillende culturen

9 Cultuurelementen  Taal (verbaal/ non-verbaal)  Gewoontes en gebruiken  Technologie  Sociale instituties  Scholing  Waarden en opvattingen  Esthetiek  Religie

10 Omgaan met cultuurverschillen Etnocentrisme en Self-reference criteria Vb.

11 Ethische beslissingen


Download ppt "Internationale marketing De sociaal-culturele omgeving Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder."

Verwante presentaties


Ads door Google