Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMerel Mulder Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Hoe maakt u de juiste keuze?
2
Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
3
Digitaal Adaptief Interactief Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden.
4
Digitaal Adaptief Interactief Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden. Maar pas op…
5
is het volledig digitaal? Digitaal Adaptief Interactief Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden.
6
Maar pas op… is het volledig digitaal? is het echt adaptief? Digitaal Adaptief Interactief Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden.
7
Maar pas op… is het volledig digitaal? is het echt adaptief? is het leerzaam interactief? Digitaal Adaptief Interactief Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden.
8
Waar let u op bij uw keuze voor digitale leermiddelen?
10
…als de uitleg ontbreekt en leerlingen moeten gokken.
11
…als studenten toch nog een (werk)boek nodig hebben.
12
…als de student de uitleg te zien krijgt, vlak voordat hij aan de oefening begint.
13
uitlegscherm oefening
14
…als de uitleg voorgelezen wordt en de student duidelijke instructies krijgt.
15
uitlegscherm
16
…als de uitleg niet alleen uit regels bestaat, maar ook uit voorbeelden en schema’s.
17
schema voorbeelden
18
…als de student tijdens het oefenen altijd terug kan naar de uitleg.
19
uitlegoefening
21
…de docent studenten moet vertellen wat zij moeten doen.
22
…de ene leerling meer moet herhalen dan de andere, maar elke leerling alsnog door alle oefeningen heen moet.
23
…door verantwoord te differentiëren: welke onderwerpen beheerst de student al en waar heeft hij extra oefening in nodig?
24
diagnose oefenprogramma
25
…door verantwoord te differentiëren: elke student heeft een persoonlijk oefenprogramma.
26
programma van Abdul programma van Pieter programma van Elisa
28
…het foute antwoord rood kleurt. …het goede antwoord direct zichtbaar is.
29
...het programma toeschreeuwt dat het antwoord fout is en verder niets doet.
30
…de student alleen ziet wat fout is en niet waarom het fout is.
31
…de student een eindje op weg geholpen wordt.
32
…het programma de volledige uitwerking geeft.
33
…de regels herhaald worden na een fout antwoord.
34
…je een tip krijgt wanneer je dat nodig hebt.
36
…de oefenvorm altijd hetzelfde is.
37
…de opgaven al vast staan en niet variëren.
38
…de student steeds iets anders moet doen.
39
…het programma duizenden verschillende opgaven bevat.
41
…de hele klas dezelfde opdrachten krijgt.
42
individuele diagnose …de diagnose uniek is voor elke student.
43
Oefenprogramma van Sem …de oefeningen op maat geselecteerd worden.
44
…iedere student met een eigen account werkt.
46
…er geen gedetailleerde informatie voor handen is.
47
…het ontcijferen van de resultaten veel tijd kost.
48
…u in één oogopslag ziet wie hulp nodig heeft en wie een compliment verdient. voortgangsrapport
49
…u tot in detail ziet wie wat wanneer doet. scoreoverzicht
52
www.leermiddelenvandetoekomst.nl Slimme leermiddelen maken het mogelijk om met minder docentenuren en meer leerlingen tot dezelfde en zelfs betere resultaten te komen.
53
zelfdenkende leermiddelen volledig digitaal & interactief volledig digitaal & interactief eenvoudig te bedienen eenvoudig te bedienen gedetailleerde rapportages gedetailleerde rapportages echt adaptief echt adaptief uitgebreide & gesproken uitleg uitgebreide & gesproken uitleg actie & variatie in de oefenvormen actie & variatie in de oefenvormen onbeperkt oefenen in taal & rekenen onbeperkt oefenen in taal & rekenen
54
www.leermiddelenvandetoekomst.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.