Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSamuël van de Veen Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Werken met het LSP
2
Waarom communicatie met de HAP/DAP Patiënt wil niet telkens hetzelfde moeten uitleggen Deel patiënten kan medicatie niet onthouden Deel patiënten kan overgevoeligheid medicatie niet onthouden Dokter heeft een goed uitgangspunt voor het consult Harm studie 1 en 2
3
Wat kan de patiënt nu verwachten op de HAP Actieve episoden Actuele medicatie Afgesloten medicatie van de laatste 4 maanden Intolerantie, contra-indicaties en allergieën (ICA) Contacten van de laatste 4 maanden of laatste 5 contacten Externe memo’s
4
Wat kan de patiënt nu verwachten op de DAP Actuele medicatie van de laatste 6 maanden Afleverberichten van meerdere apotheken samen indien nodig kan er een jaar of langer opgehaald worden Intolerantie, contra-indicaties en allergieën (ICA van de huisarts)
5
Wat kan de patiënt verwachten wat wij met zijn gegevens doen? Aan hem of haar vragen of dit klopt en volledig is. Medicatie: met name vragen naar -antistolling -insuline -de pil
6
Wat ziet de huisarts op de HAP: Callmanager
7
Wat ziet de huisarts op de HAP
8
Wat ziet de huisarts niet op de HAP De episode(s) die de huisarts op verzoek van de patiënt geblokkeerd of gefilterd heeft Helpfunctie in ieder HIS
9
Wat ziet de dienstapotheek? Afleveringen van alle aangesloten apotheken binnen de regio in één chronologisch overzicht. Vastgelegde ICA’s van de verschillende apotheken én artsen
10
Een elders ingebrachte allergie
11
Diclofenac en oxazepam zijn elders afgeleverd maar zijn in het dossier opgenomen
12
Elders afgeleverde middelen worden gewoon meegenomen in de medicatiebewaking
15
Regio Nijmegen
19
Wat kan de patiënt zelf met het Landelijk Schakelpunt Logging inzien met behulp van DigiD plus SMS service
20
Wat zit er in het Landelijk Schakelpunt Alle aangesloten zorgverleners met UZOVI De patiënten die toestemming hebben gegeven (naam, geb. datum en BSN) Logging (wie iets wanneer opgevraagd heeft) Regio indeling Samenvattingen worden doorgegeven er blijft na < 1 seconde niets achter
21
Opt-in = Toestemming Wettelijke (Europese) eis voor iedere database met persoonsgegevens Opt-in wordt gevraagd door die zorgverlener die de gegevens van de patiënt in zijn database heeft.
22
Opt-in : Wie? Iedereen met - een chronische aandoening - meerdere medicamenten - (lichte) cognitieve problemen - belangrijke overgevoeligheid
23
Opt-in : hoeveel? Als er een redelijke hit-rate ontstaat wordt het prettig werken Apotheken (medicatiedossiers) gaan richting 40% Waaronder voornamelijk de grote dossiers Er valt dus nu al vrij veel te zien
24
Opt-in : informatie geven Boekje VZVZ Verwijzen (link) naar website VZVZ Persoonlijk door huisarts of assistente
25
Opt-in : vastleggen toestemming patiënt niet gesproken: handtekening patiënt gesproken: vastleggen in His/AIS door degene tegen wie patiënt ja of nee heeft gezegd
26
Opt-in : vastleggen toestemming Bij verzamelen (griep)brieven/formulieren: Stapel eerst scheiden in JA en NEE
27
Wat zien we van elkaar? Arts van de apotheker: medicatie afleveringen. Standaard een half jaar, maar aanpasbaar. Apotheker van de arts: ICA
28
Waar moeten we op letten? Medicatie kan voorgeschreven zijn door de arts, maar patiënt dient recept niet in Medicatie kan ingebracht bij de apotheek zijn, maar nooit opgehaald Mutatie in dosering of stop opdrachten zijn (nog) niet terug te vinden We zien standaard een half jaar. De Epipen of Nitro-spray kan dus gemist worden De ICA is niet compleet (tabel 40)
29
Aandachtspunten bij clusters Apotheek: Vraag/registreer Opt-in voor ALLE AGB’s Arts: Leg contra-indicatie “verminderde nierfunctie” vast. Buiten de cluster is het anders niet zichtbaar.
30
SAMEN AAN DE SLAG !
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.