De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ouderavond 11 januari 2016.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ouderavond 11 januari 2016."— Transcript van de presentatie:

1 Ouderavond 11 januari 2016

2 Inhoud van de avond 19.00 – uur Kanjer voorlichting nieuwe ouders – uur pauze – uur Vijf gelijke dagen model Informatie – uur Toelichting MR; Nog vragen??

3 Vijf gelijke dagen model (concept)
groep maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag 1 t/m 8 uur: start lessen uur: pauze * uur: lessen uur: pauze * 12.30 – uur: lessen pauzetijden nader in te vullen lesuren van 25,5 uur naar 25 uur per week over 8 jaar: ruim boven de 7520 uur

4 Waarom deze overstap voor obs Slingerbos
Waarom een overstap naar een vijf gelijke dagen model? Op de vraag van de MR. in 2014 onder ouders bleek ruime meerder- heid van de ouders voor een onderzoek naar andere schooltijden. Zowel leerlingen, ouders, als leerkrachten zijn meer tevreden dan ontevreden over het vijf gelijke dagenmodel. (monitor regioplan ) 1 lijn door de school, een basis van rust en structuur door de schoolweek heen voor kinderen, personeel en ouders. Na schooltijd is er voor kinderen meer tijd voor spelen, sport, etc. Er is sprake een samenwerking met Zonnewijzer, Landstede, PSZ Diepenveen, waarbij we als doel hebben gesteld m.i.v. schooljaar over te gaan Deventer breed is de wens van alle besturen dat alle scholen in schooljaar het vijf gelijke dagen model hebben ingevoerd. De buiten- schoolse activiteiten zoals sportclubs, Leeuwenkuil, kunnen hierbij aansluiten. Sluit aan bij de nieuwe cao voor onderwijs waarbij elke dag een gelijk aantal uren heeft.

5 Wat zal er veranderen.. Voor ouders is het een wisseling die te regelen moet zijn met de huidige werkzaamheden. Sommige ouders moeten extra BSO inkopen, voor andere zal het wat minder zijn voor de woensdag- of vrijdagmiddag. Kinderen zullen er even aan moeten wennen, de ervaring op andere scholen leert echter wel dat kinderen dit snel kunnen. Kinderen lunchen niet meer thuis, maar gezamenlijk in de klas. Geen kosten meer voor overblijven.

6 Monitor Regioplan over vijf gelijke dagenmodel*
Monitoring regioplan vijf gelijke dagen model Tevredenheid ouders: hoog Ouders jongere kinderen tevredener dan van oudere kinderen Tevreden over begin- en eindtijden en verplicht overblijven Kinderen meer tevreden dan ontevreden Directies: positief - meer rust in de school Leerkrachten meer tijd na schooltijd. Directies: nadeel - organisatie pauze van leerkrachten Leerkrachten 75% zeer tevreden over 5gdm, 40% niet tevreden over de pauze *3e meting

7 Hoe ver zijn we bij OPOD? Scholen Deventer Invoer 5 gelijke dagen
De Flint, Deventer invoer augustus 2016 Hagenpoort, Deventer oriëntatie Hovenschool, Deventer streven, invoer augustus 2016 De Kleine planeet, Deventer 5 gelijke dagen De Looschool, Bathmen De Paladijn, Deventer streven invoer augustus 2016 Het Roessink, Deventer De Rythmeen, Bathmen De Sleutel, Schalkhaar continu rooster De Tintaan, Deventer De Wizard, Deventer Borgloschool, Deventer Cees Wilkeshuisschool, Deventer De Dorpsschool, Bathmen Kolmenscate, Deventer Kindcentrum Rivierenwijk Zonnewijzer, Diepenveen Slingerbos, Diepenveen

8 Toelichting MR op voorstel overstap naar vijf-gelijke-dagen-model

9 Rol van de MR Zowel de Oudergeleding als de Personeelsgeleding moeten instemmen met de verandering naar het vijf-gelijke-dagen- model.

10 Procesverloop Voorstel vanuit directie OBS- Slingerbos om over te stappen naar het vijf-gelijke-dagen-model MR OBS-Slingerbos Oudergeleding MR Peiling bij ouders Personeelsgeleding MR Peiling bij collega’s Besluit MR: wel of geen instemming met voorstel

11 Ouderpeiling Deze week ontvangen ouders een mail met een link naar de ouderpeiling. Verzoek is om de ouderpeiling voor 19 januari in te vullen. De presentatie zal worden bijgevoegd. Verzoek is om per gezin één peiling in te vullen. Vragen kunnen worden gesteld via mail: of door een MR-lid te benaderen.

12 Vragen


Download ppt "Ouderavond 11 januari 2016."

Verwante presentaties


Ads door Google