Civic Crowdfunding Wat levert het op?. Wat is crowdfunding? Crowdfuning is: Het ophalen van een geldbedrag door bijdragen uit / van een groep mensen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Advertisements

Een balletje voor Oranje-Zwart Extra inkomsten voor nog betere training en trainingsmaterialen.
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
De vrijwilliger van vandaag • wil zich niet binden. Wel; tijdelijke taak • wil afgebakend pakket, overzichtelijk • verschillende typen mensen passen bij.
Sporten.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Welkom bij de 4e workshop over:
Aan de slag ! Petra Hoogerwerf Aan de slag.
Wat is/Wat doet het Sterrenfonds? • Voor kinderen < 16 die een steuntje in de rug nodig hebben • In Nederland • Laat kinderen stralen door materiële.
Waar staan we voor met ons onderwijs?
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Aanpak gezamenlijke Energiebesparing acties
Hartelijk welkom.
Hoofdstuk 4 Omgaan met verschillen
Het is spannend en dat mag
Het geven van een workshop
Ontspan je even, het is nog vroeg…
Street dans is een helle leuke sport om te doen je leert heel veel
CULTUREEL KAPITAAL ?????? Je eerste keer weet je niet wat je te wachten staat om dat je het niet kent. De eerste keer dat ik naar het toneel ging was.
loopbaanplanning / stuurmanskunst
Doelstellingen formuleren
PERS LUDIEKE DAG PAUL THOM MARK MARLEEN EN SHAKYRA EN NU LATEN WE DE INTERVIEWS ZIEN.
Beelden van teambuilding
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Heb je vandaag een slechte dag?
De Wet maatschappelijke ondersteuning
Ik sluit mijn paraplu om jou met een open blik te ontmoeten.
Workshop Fondsen werven
Evenementencommissie RCU Zwolle
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Het opbouwen van een data base
Jeugd Pastoraat Westerkerk.
Advent 2014 Logo school.
Prokkelen.
Visie & Strategie.
7.1 Wie is toch die overheid?
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Het schrijven van een verhaal
Een prachtige kans voor uw kinderen
ThemaTeam Bijeenkomst?
Welkom. Muziek en zangtalenten Meer dan 300 vrienden op facebook, maar hoe goed kennen die jou eigenlijk als je alleen maar de leuke dingen op facebook.
Hoe vertel je een verhaal? sectorwerkstuk 4 mavo.
Gemaakt door Roos de Boer ylia lijkt een gewoon meisje. Maar eigenlijk niet want ze woont bij een heel heksenvolk. Maar ylia is nog geen heks. Maar dat.
Zorgen voor een zo laag mogelijke ouderbijdrage ! Jij helpt ook mee !
Alle kinderen mogen meedoen!. “Maar liefst 1 op de 9 kinderen in Nederland groeit op in armoede. Voor kinderen kan dit betekenen dat er onvoldoende geld.
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Marketing Coen van Wetering
WELKOM 8 DECEMBER 2015 SPECTRUM SCHIJNDEL.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Jaarcijfers 2015 van de Historische Vereniging ‘s-Gravendeel.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Voeg hier je commercial in: Invoegen > Video > Onlinevideo. Lukt dat niet? Geef.
Geen kinderarbeid… kinderen naar school Irpañani, El Alto Bolivia.
Wie en wat? Professor Caroline werkt aan de universiteit. Samen met andere onderzoekers wil zij graag onderzoeken of de kinderen die in Deinze naar school.
Mondzorg - persoonsgericht
Het schrijven van een verhaal
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Crowdfunding.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
LOB Presenteer je stagebedrijf
Beïnvloedingsregel aanwezig?
© UNIEK IN DE KLAS.
Beïnvloedingsregel aanwezig?
Social media voor statenleden/politici
Reflectie over leren Naam vak.
Transcript van de presentatie:

Civic Crowdfunding Wat levert het op?

Wat is crowdfunding? Crowdfuning is: Het ophalen van een geldbedrag door bijdragen uit / van een groep mensen. Dit kan zijn in de vorm van 1.Kennis 2.Tijd 3.Goederen 4.Geld

Crowdfunding is een feestje!

Wie ben ik? Tim Aarts Twitter.com/AartsTim Eigenaar StartAim / timaarts.nlwww.startaim.nl Oprichter Het Lukt Ons! Strategisch adviseur Gemeente Medemblik Bestuurslid Ambtenaar 2.0 En omdat ik niet alleen leuke dingen kan doen, ben ik ook fervent supporter van NAC.

Wat ga ik met jullie doen? Vertellen over een aantal projecten Pitches Goede voorbeelden De wat minder goede voorbeelden Welke resultaten hebben we behaald in West-Friesland Hoe vlieg je je eigen campagne aan?

Wat werkt wel/niet? Vier uitgangspunten Positiviteit Wederkerigheid (bedanken) Urgentie Persoonlijk Actieplan! Weet wie je spreekt en pas je boodschap aan! Je weet dat je een dip krijgt (badkuipmodel) Zenden werkt niet Een beetje lef mag best: ‘ja, maar’ bestaat niet tot je het gevraagd hebt voor dit onderwerp.

Wat werkt?

Wat werkt (2)

Wat werkt (3)

Wat werkte slecht?

Wat werkte slecht (2)?

Ondertussen Impact 290 donateurs Ongeveer 700 betrokkenen € door individuen € door fondsen € subsidie € ‘nieuwe netwerken’ 17 projecten afgerond 6 nog op campagne Totale opbrengst: Ongeveer 8-10% nieuwe donateurs voor projecten geleerd 22% donateurs is ambassadeur 98% doelbedrag behaald bij workshop 64% doelbedrag gehaald zonder workshop Gemiddelde donatie: € 64 Individuen: € 17 (tegenover offline collectes: 15) Bijdrage gemeente van 50% naar 30% 23,8% van de projecten ziet onrealistische eis in

Ervaringen projecten HARD WERKEN Teambuilding Waardering Onverwachte donaties Onverwachte hulp Enthousiaste vrijwilligers, buurtbewoners Gesteund voelen Hard werken Minder tijdverspilling aan administratie Meteen resultaat zien Eerlijker

Campagneschema Twee weken voor campagne Zorg voor ongeveer 20%-30% aan opbrengst die je zeker binnenhaalt Tijdens campagne (4-6 weken) Begin met vragen of mensen die al gaan doneren, dit willen delen Ga langs personen en bedrijven die je al kent en vraag om te helpen met: tijd, geld, kennis of goederen. Geef updates over alles: het liefst met beeld (foto, video) Laat zien dat je hard werkt! BEDANK IEDEREEN IN OVERVLOED! Halverwege campagne (week 3-5: dipje) Bedenk een gift, een persmoment, een ludieke actie Einde van een campagne Sluit af in stijl: opening, feestje, foto’s van de nieuwe attractie. Bedank iedereen nogmaals

Vragen?