Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Social media gebruiken om een baan te vinden
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Internettoepassingen waarmee we niet (zo) bekend zijn
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Weblogs en Wiki’s (in het onderwijs) Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 13 januari 2005.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
1 RSS en weblogs zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 9 juni 2009 Wageningen.
1 RSS en weblogs zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 14 april 2008 Leiden.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, Wageningen, 16 mei 2013.
1 Weblogs, RSS en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 20 mei 2010 Wageningen.
1 RSS, weblogs en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 23 november 2009 Wageningen.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Social Media.
VZW Computer Users Meetjesland.  is een website waarop regelmatig - soms meerdere keren per dag - nieuwe bijdragen verschijnen die gedateerd zijnwebsite.
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Rotary in Nederland LinkedIn Group Wat is het ? Wat kan ik ermee ? Hoe meld ik me aan ?
Tips voor de blogger in spé.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
DepanneBlogt 29/06/06 Informatievergadering 1 Huidige situatie.
Bezoekersgerichte teksten
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
realtime & social: blogs & tweets
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Weblog/Blog woensdag 25 september Weblog/Blog Wat is een ”Weblog of Blog”? Een soort van dagboek op internet, dat door anderen op internet kan worden.
Workshop Informatievaardigheden
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Training voorbeeld voor
UVW LinkedIn Presentatie
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, 19 november 2015 Wageningen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Overzicht Leergang 1.Slimmer werken 2.Opdrachten krijgen met LinkedIn 3.Je bent wat je publiceert 4.Opdrachten krijgen met Twitter 5.Maak een plan! 2.
Special. Startpagina Profiel.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Inbound marketing en bloggen
Maak je website beter vindbaar!
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Digitale tools: SlideShare
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
IPadje op iPadje af 22 april iPadje op iPadje af 22 april 2016.
realtime & social: blogs & tweets
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Blog / Vlog woensdag 26 februari 2018
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Jeroen Bosman VOGIN, 24 november 2008 Wageningen
Social media voor statenleden/politici
Help, ik ben een influencer!
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Help, ik ben een influencer!
Transcript van de presentatie:

Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1

Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2

De kracht van weblogs 3

1996

6

Kenmerken van een weblog Regelmatig nieuwe content Omgekeerd chronologisch Reactiemogelijkheid Kolommen Trefwoorden en categorieën Multimedia Heel veel links

Waarom bloggen voor Google? 1.Out of the box geoptimaliseerd 2.Gratis SEO-plugins 3.Fresh content voordeel 4.Versterkt je website 5.Linkbuilding gaat gemakkelijker

Sneeuwbal-effect

Elke site wordt een weblog

Maak je eigen website

Ook voor multinationals

Geen tijd? Blog ergens anders

Praktijkoefening: zelf een weblog maken met 14

Tips voor effectief bloggen Verzin een pakkende titel en startzin Gebruik tussenkopjes Gebruik veelgezochte termen – bijvoorbeeld merknamen - in titel en tussenkopjes Pas royaal multimedia toe Sluit af met een vraag of uitdaging Vergeet de meta-informatie niet Zet door naar andere social media

Wat kan ik er mee? 16

De regel 1% is zeer actief en zorgt voor het grootste deel van de bijdragen 9% draagt of en toe iets bij 90% van de bezoekers leest alleen, de zogenaamde lurkers Waar zit jij en waar wil je zitten? 17

Blogs zijn toch al weer uit? Aantal blogs eind 2010 geïndexeerd door BlogPulse 152 miljoen 346 miljoen mensen lezen blogs wereldwijd (3/2008 ComScore) Populairste weblog (Techcrunch) heeft RSS feeds Aantal nieuw posts per dag Aantal blogtalen 81 59% van de bloggers doet het al langer dan 2 jaar….. Trend: Groups, fora, nieuwssites worden “social” en krijgen daarmee een “blog appearance” 18

Mijn ervaringen EmploIT: EmploIT Sinds september 2006 op EmploIT > bezoekers Meest gelezen (recent): Meest Invloedrijke Recruiter 2010 >5.500 keerMeest Invloedrijke Recruiter 2010 gelezen, > 600 reacties, 97 retweets, 45 Facebook shares Eigen redactie is moeilijk Recruiment Matters: Recruiment Matters Sinds november 2009 Vaste rubriek (Van twee kanten) op vast moment (dinsdag 08:30) Meest gelezen: Gaat de recruiter verdwijnen: >3500 x gelezen, 44 reacties, 16 keer retweetedGaat de recruiter verdwijnen Regelmatig in top 5 “Meest besproken” Sprout: Sprout Sinds januari 2010 blogger op Expertlog Drieluik over LinkedIn (>4000 lezers per artikel) Serie columns over doorstarten Serie columns 19

Hoe zoek je een blog? Blog search engines: Technorati (blogs en posts separaat) Technorati IceRocket (blogs en meer, gratis stats voor je blog) IceRocket Google Blogs (zoeken in Nederlandse blogs) Google Blogs Voorbeelden interim management blogs: InterExcellent (Management, bureau-gebonden) InterExcellent HI-RE (Recruitment, HR, Arbeidsmarkt, vak-gebonden) HI-RE Peter Alderliesten (individueel, oud-deelnemer) Peter Alderliesten Maar ook: LinkedIn Groups (Interim Manager NL, 4662 leden, MKBNED 3528)Interim Manager NL Nieuwssites (Weblog Managers Online)Weblog Managers Online Markplaats (InInterim, bijna leden)InInterim Twitter (microblog, search naar Interimmers op Twitter)search naar Interimmers op Twitter 20

Wat is een effectieve strategie? Van luisteren via reageren naar participeren Ontdek de mores (authentiek, geen platte reclame, geef wat weg van je deskundigheid, geef krediet, bronverwijzing, roep op tot discussie, reageer snel op reacties, geen “bashing”etc.) Sluit je aan of begin zelf afhankelijk van het landschap op jouw vakgebied Doe eens een search in je netwerk naar andere bloggers en vraag naar hun ervaringen 21

Verder lezen Frank Meeuwsen - BlogheldenBlogging for Dummies 22

Huiswerk Maak een Twitteraccount aan (als je dat niet al hebt) – Gebruik hiervoor “Aan de slag met Twitter”, hoofdstuk “Een Twitteraccount aanmaken” – Download de PDF op Als je tijd en zin hebt, ga dan ook nog wat interessante mensen volgen – Hoofdstuk “Mensen gaan volgen” 23