Drop off – pick on Veiliger en aangenamer rijden in groep.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Eerste gebod De HEER vindt het fijn,
Advertisements

Praktisch verkeersexamen
Verkeerstraining! voor fietsers
Verkeerseducatie : dode hoek
Fietsproef Berlaar (2012) Start van de proef..
verkeerskrant gemaakt door:
1.Er wordt als groep gereden, dus: Samen uit, samen thuis! 2.Cycletime is een toerfietsvereniging, de tochten zijn geen wedstrijd 3.ledereen houdt zich.
Vrolijk Paasfeest.
Knelpunt 3 : kruispunt E. Blangeoisstraat - Paalstraat.
Te volgen richting : naar Hombeeksesteenweg
Verkeers- stellingenspel
Door Jente, Pepijn, Kenneth L. en Jules.  Diefstal (of poging daartoe)  Van een voertuig  Een openbare of private plaats  Daders gebruiken geweld.
Het Grote Fietsexamen Doel: ‘Ik kan veilig fietsen!’ Stuurvaardigheid en behendigheid verbeteren. Interactie met het echte verkeer als individu.
die niet om jou zou huilen.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
E.H.B.M.O. Eerste Hulp bij Motor Ongevallen
digitale verkeerskrant van Rilland
In het verkeer.
Jeugd~verkeersexamen
ZEEP VERGETEN???.
ALLES EN NOG VEEL MEER OVER HET VERKEER !
Superfietser Moeilijk punt 10. Uit onze brochure Het oprijden van het marktplein is gevaarlijk. Wij stoppen, moeten het tegenliggend verkeer voorrang.
De verkeersborden.
Met handen en voeten geloven 1
Fietsexamen 6° leerjaren te Sint-Katelijne-Waver
Klik op ‘start’ om te beginnen.
Praktische verkeersproef
Les 3: Verkeer TOETS.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
De 10 geboden van de Quasi. Bij start van de rit: ◦ een volle benzine tank ◦ correcte bandenspanning ◦ de nodige beschermende kledij ◦ goed humeur ◦ drinkgeld.
Copyright © 2005 Borealis A/S Tips Voor Veilig Fietsen.
De koninklijke weg De koninklijke weg
Ik ben de ware wijnstok. Mijn Vader is de landman
Het praktisch verkeersexamen start vanaf de Dolderweg in Steenwijk
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
Wie heeft de regie in mijn leven? Als je bovenmatige inspanning een matig resultaat oplevert…
 Een loodgieter is deskundig in het in bedwang houden van water en stelt een diagnose omtrent waar een lek zich bevindt of waar een onaangename geur.
Diagnoses in het maatschappelijk werk Johan Bastiaensen.
De grote verkeersquiz Hoeveel ken jij over de verkeersborden?
Zondag 28 februari 2016 “Oculi” derde zondag van de veertigdagentijd Lucas 22 vers 66 – 71 Jezus is gevangen genomen en staat voor de raad die hem vraagt.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
OKRA verkeerdt Test je kennis. De vragen Hier volgen tien verkeersvragen. Er zijn telkens drie antwoordmogelijkheden. Slechts één antwoord is correct.
Fietsexamen Boxbergheide Praktisch fietsexamen: op de openbare weg.
Formulier voor de bediening van de Heilige doop aan de kinderen van de gelovigen I Versie GS Harderwijk 2011 Gemeente van onze Heer Jezus Christus, Over.
TC Heeze & Veiligheid Veiligheidscommissie TC Heeze 2016.
Vanuit de relatie met God bouwen aan relaties. 1 mei 2016.
Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt! Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt!
Praktijk verkeersexamen basisschool St. Aloysius 2016.
FIETSEXAMEN MECHELEN Vertrek en aankomst in het Vrijbroekpark Te volgen richting : naar Hombeeksesteenweg.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Het praktisch verkeersexamen start vanaf de Dolderweg in Steenwijk
Te volgen richting : naar Hombeeksesteenweg
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
Voorleesverhaal Joep op de stoep.
Uitkijken voor vrachtwagens
VERO Fietsroute
Welkom bij onze PowerPoint presentatie
VERTREKPLAATS.
Veilig deelnemen aan Ride-outs
TC Heeze & Veiligheid nog een keer
FIETSEXAMEN OOSTENDE.
Samen op weg naar een rookvrij terrein
Deelnemerstraining Hogeschool Utrecht
Cursus kaartlezen voor vrouwen
Het grote voetgangersexamen
FIETSEXAMEN OOSTENDE.
Vaardigheden + Oversteken op een vierarmig kruispunt
Oversteken op een kruispunt met verkeerslichten
Transcript van de presentatie:

Drop off – pick on Veiliger en aangenamer rijden in groep

Principe = afhaken en terug aanpikken De organisator van de rit rijdt vooraan – Hij blijft te allen tijde de koppositie behouden Bij vertrek wordt de laatste rijder aangeduid – Iedereen weet wie deze rijder is – Hij blijft steeds als laatste rijden De groepsleden verplaatsen zich geschrankt

Als je als derde rijder links rijdt bij beginpositie dan blijft dit zo ! Als je voorganger afhaakt om een rijrichting aan te geven dan blijf je links rijden ! Zo vermijd je een kettingreactie en een onnodig veranderen van positie

De motorrijder die afhaakte om de richting voor de achter hem komende groep aan te geven, sluit terug aan vόόr de laatste rijder. Hij neemt zijn voorziene positie terug in.

Wanneer afhaken : – Elke wijziging van richting – Afslaan naar links of rechts – Achter elk kruispunt waar verwarring mogelijk is – Achter elk verkeerslicht Wie : – Motorrijder die zich achter moto 1 bevindt – Hij is de levende wegwijzer Opstelling : – Zichtbaar voor de achter hem komende groep – Veilig en niet hinderend voor de groep – Zelf het best in te schatten Principe : – GEEN verkeersregeling, andere weggebruikers laten stoppen, hinderen van ander verkeer – Iedereen in de groep neemt de verkeersregels in acht.

Terug aanpikken : – Pas vertrekken als je de laatste rijder ziet afkomen – Je plaats innemen voor de laatste rijder. – Belangrijk: Je wacht tot de laatste rijder eraan komt !!! – Je bepaalt zelf het tempo om terug aan te sluiten, geen gekke toeren want je kan niet verkeerd rijden, een andere groepslid geeft immers de juiste weg aan

Nadeel : – De groep kan soms ver uit elkaar liggen Oplossing : – De koprijder houdt de groep in de gaten – Hij/Zij past het tempo aan – Hij/Zij houdt desnoods halt zodat de achtervolgers veilig terug kunnen aansluiten. Voordeel: – Je wordt meer betrokken bij de ritten – Je hoeft niet meer uit te kijken naar voorbijrazende wegkapiteins !

VEILIGHEID PRIMEERT en GARANDEERT ONS VEEL RIJPLEZIER Het bestuur