Personeelsleden / onderhoudsmedewerkers / … School … Datum …

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onze kernwaarden.
Advertisements

Veiligheids- bewustwording Quality of Working Life
Gezamenlijk vorm geven aan goede veiligheid in de praktijk
Reflectievaardigheden en instrumenten
functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid
Intervisie als methodiek bij collegiale coaching
Gedragsproblemen
Marc Van Gils – Marc Mathyssen
Verantwoordelijke Leni.
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
Lomoz, 14 maart 2012 Strategisch denken en handelen Nettie van Heezik.
WAARDEN EN DEONTOLOGIE. Situering Waarom “plots” een nota over waarden en deontologie ? Bespreking van de inhoud Verdere procedure.
VERWERKING GESPREKKEN v w e l k o m Advieswerk INFINITE - de mens centraal - - de mens centraal - Johan Royeaerd Johan Royeaerd Koningsbergweg
Reflectievaardigheden en instrumenten
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
het welbevinden en gedrag van leerlingen.
TOPOI Model: Taal Verbale communicatie: Wat zegt de ander precies?
Milieubeleid Steffie De DeckerEllen Geudens Celine Mertens Stijn Vandenbroucke Nele Van MuylemLien Vermeulen.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Leeftijdsbewust personeelsbeleid bij Kind en Gezin Hebben en (h)ouden
Onthaalbeleid stad Dendermonde
VERENIGING VOOR ALCOHOL- EN ANDERE DRUGPROBLEMEN (VAD) Een alcohol- en drugbeleid voor het secundair onderwijs.
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
Rookvrije school, educatie en rookvrije klassen Werkgroep onderwijs.
Workshop Kennisdelen Wilma Kossen 16 januari 2014.
Voortgangsgesprek fase 1
DIGITALE COLLAGE ESTHER
EEN DYNAMISCH EN VERANDERINGSGERICHT PARTNERSCHAP TUSSEN LEERKRACHT EN LEERLING AUTONOMIE, COMPETENTIE EN VERBONDENHEID ALS DETERMINANTEN VAN MOTIVATIE.
Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia Yolanda Rojer-Rijke en Emma Crestian.
De personeelspeiling 2010 in ABB. 2 ABB in een notendop Agentschap voor Binnenlands Bestuur –Beleidsdomein Bestuurszaken Opdracht: ondersteuning bij het.
Het integratieprotocol Werken met een auditieve beperking Zin?Ja! Sessie 16 april
GRIP krijgen op werkdruk en stress met het JD-R model
Aanpassing gesprekscyclus donderdagoverleg 2 oktober 2014.
Functiecreatie… Gemeente Wijchen samen met Sociale Werkvoorziening BREED hoe laat je het werken in de praktijk Gemeente Wijchen samen met Sociale Werkvoorziening.
Core business : Grote, georganiseerde fiscale fraude bestrijden.
Het coachende functioneringsgesprek
WANNEER DE AMBTENAAR MANTELZORGER WORDT Wanneer de ambtenaar mantelzorger wordt I&O Research Peter Kanne Congres Sociaal domein 2015 “De Uitdaging” 5 november.
VERZUIMBELEID EN REGISTRATIE VERZUIMDREMPEL EN HERVATTINGSDREMPEL
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Themacertificaat Welbevinden en Sociale Veiligheid Marjolein Keij, Jeroen Lammers 21 oktober, 2015.
WPO (Interactief) Anne van Kempen Sanne van Hoof WPO kenniskring 2 november november 2015 Tips en aandachtspunten voor een succesvolle implementatie.
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Motivatie en Demotivatie Melany Mol. Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school.
Psychosociale Risico’s (PSR’s)
Psychosociale risico’s (PSR’s)
Aandoeningen/ziektes Functies & anatomische eigenschappen Activiteiten en participatie Omgevingsfactoren Persoonlijke factoren InschikkelijkheidIk ben.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
25 februari 2014 Pesten hoort bij het leven Bij ons wordt niet gepest Wie gepest wordt, lokt het zelf uit.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Workshop Vlaggensysteem
Visie op zorg DOOSG – IVA SOG
Netwerk /11/14 LNW6 Het managen van verandering
Actieplan Welzijn DR 31 maart EOC 19 april.
B-VCA / VOL-VCA © PBNA. Niets uit deze presentatie mag worden verveelvoudigd of openbaar gemaakt, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van PBNA.
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
Kwaliteits- onderzoek
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Instrument Team Intervisie
CRISISTEAM ZOV.
Team charter Instrument.
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Transcript van de presentatie:

Personeelsleden / onderhoudsmedewerkers / … School … Datum …

 Datum afname:  Afnemers:  Interne werkgroep  Deelnemers:  …  Aantal deelnemers:  Totaal: …

Verloop algemene risicoanalyse (ARA) Invullen ARAVerwerken ARABespreking ARAWerken a.d.h.v. ARA

… (datum) Invullen ARAVerwerken ARABespreking ARAWerken a.d.h.v. ARA

Interne werkgroep Invullen ARAVerwerken ARABespreking ARAWerken a.d.h.v. ARA

Interne werkgroep Invullen ARAVerwerken ARABespreking ARAWerken a.d.h.v. ARA

met alle betrokkenen … (datum) Invullen ARAVerwerken ARABespreking ARAWerken a.d.h.v. ARA

 Arbeidsorganisatie  Arbeidsinhoud  Arbeidsvoorwaarden  Arbeidsomstandigheden  Arbeidsverhoudingen (interpersoonlijke relaties)

Percentage – scoreKleurcode 100 % - 60% Goed 60 % - 40 % aandachtspunt - 40 % werkpunt

Structuur – taakverdeling – duidelijkheid afspraken – en communicatie - autoriteitsrelaties 1Ik ken het pedagogisch project van de school en volg de concrete gezamenlijke schoolafspraken (bv. schoolwerkplan). 2Ik voel me thuis in de schoolcultuur en ervaar een positieve werksfeer. 3Ik ben voldoende geïnformeerd over de schoolwerking en weet wie ik waarvoor kan aanspreken (o.a. preventie). 4Ik neem de (al dan niet lesgebonden) taken die van mij worden verwacht correct op. 5Ik krijg voldoende ondersteuning bij het uitvoeren van mijn taken (bv. interne/externe deskundigheid). 6Ik ervaar uit het beleid een structurele aandacht voor coaching (bv. f-gesprek)

Extra verheldering:

Soort en duidelijkheid taken – complexiteit – autonomie – tempo – vereiste competenties 7Ik vind het takenbeleid op school duidelijk. 8Ik ben tevreden met mijn takenpakket. 9Ik voel mij mee betrokken in de implementatie van (pedagogische) innovaties. 10Ik ervaar voldoende (pedagogische) overlegmogelijkheden. 11Ik ervaar voldoende autonomie in mijn werk. 12Ik kan om met de belasting van mijn opdracht (o.a. complexiteit, tempo).

Extra verheldering:

Werkrooster – opleidingsmogelijkheid – mogelijkheid deeltijds werken 13Ik kan mij uitspreken over een gewenste loopbaanontwikkeling. 14Ik krijg ontplooiingskansen (bv. nascholing – intervisie). 15Ik heb duidelijkheid over het werkrooster en de aan mij toevertrouwde (instellingsgebonden – beleidsondersteunende) taken. 16Ik ervaar flexibiliteit m.b.t. de taakverdeling op school met aandacht voor nieuwe situaties, interesses en verlangens van medewerkers. 17Ik behoud een gezond evenwicht tussen mijn privé- en professionele leven.

Extra verheldering:

Omgevingsfactoren – arbeidsmiddelen – fysieke belasting – veiligheid en welzijn 18Ik vind dat het beleid voldoende aandacht schenkt aan preventie (bv. sensibilisatie – opvolging). 19Ik voel mij voldoende geïnformeerd m.b.t. veiligheid en welzijn op het werk. 20Ik ervaar bij alle schoolmedewerkers voldoende zorg voor een welzijnsbeleid. 21Ik beschik op de werkplek over de nodige (didactische) materialen en uitrusting. 22Ik kan werken in hygiënische en veilige omstandigheden.

Extra verheldering:

Sociaal klimaat – participatie – overleg – conflicthantering - samenwerking 23Ik ervaar een fijne collegiale omgang en constructieve samenwerking. 24Ik krijg voldoende ruimte om deel te nemen aan besluitvorming, beleids- en organisatieontwikkeling. 25Ik beschik over de recentste versie van het arbeidsreglement en de geüpdatete sensibilisatiefolder m.b.t. pesten, ongewenst (seksueel) gedrag en psychosociaal welzijn op het werk. 26Ik ervaar in het algemeen op school een open communicatie (ook bv. bij conflicthantering). 27Ik voel erkenning (bv; via feedback) over mijn eigen arbeidsbijdrage.

Extra verheldering:

DomeinenOrganisatieInhoudVoor- waarden Omstan- digheden Verhou- dingen Totaal aantal vragen Aantal goed Aantal aandachtspunten 1////1 Aantal werkpunten1////1

Nieuwe versie – 01/09/2015

Hoe nu verder? Invullen ARAVerwerken ARABespreking ARAWerken a.d.h.v. ARA

Hoe nu verder? …… Bespreking interne werkgroep

Hoe nu verder?  Suggesties personeel:  …