Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn Briefing studenten 9 februari.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Prof. dr. Harry Martens voorzitter Raad Hoger Onderwijs
Advertisements

Onderzoekend kijken naar opleidings-gedrag
Filmanalyse als examenvorm. Op weg naar verdieping en integratie?
Studeren = e-leren Stap 1: inloggen studentenportal
Succesvol in onderwijs met ICT
Onderwijsondersteuning in de praktijk – studenten SBIB en HUB Personeelsdag 7 februari 2014.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Opleiding Onderwijsassistent
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s Platform Zorg & Welzijn 7 juni 2012.
Praktijkvoorbeeld Vversterk in de Pabo Fontys Pabo Tilburg
PEER LEARNING Intervisie op verplaatsing Gastfaculteit Geneeskunde 30 april 2008.
Beleidsimplicaties van multicampusonderwijs: besparing, eenheidsworst, of opportuniteit? Ludo Melis & Irene Hermans Dag van het Onderwijs 28 november 2013.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Decreet Lerarenopleiding Frank Vandenbroucke 13 januari 2006.
Hoofdstuk 7 verplicht… Keuze.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Specifieke lerarenopleiding Staat digitaal in haar kinderschoenen.
13 november 2008 ‘Specifieke vakdidactiek gezondheidszorg voor de SLO in de CVO’s’ Workshop CVO LimLO Diepenbeek, CVO VTI Brugge, CVO VTI Aalst, CVO.
Kick off ICT Lab CMI Informatica- opleidingen najaar 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
Algemene voorlichting
Studiecoach Bijeenkomst
Confidential TRANSKNOWLEDGE met de steun van Brug Project - tussen theorie en praktijk.
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Sessie stagebegeleiders Naar een vorming voor toekomstige stagebegeleiders.
Studeren Rotterdam, 28 augustus Studeren Rotterdam, 28 augustus 2008.
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Eerstejaarsproblemen
EXPERIENCE ABROAD! INFOMOMENT ‘INTERNATIONALE TRAJECTEN’ 05/03/2015.
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Open ramen – vakdidactiek voor praktijkonderwijs hout
Welkom bij xxx Bachelorvoorlichting Universiteit Utrecht.
Studieadviesregeling
S1: 22 september 2015 Elisa Vandenbussche Mentorenvorming D1.
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstudeerstage in het buitenland Opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
“If the first challenge of change is to ensure that it’s desirable and the second challenge to make it doable, then the biggest challenge of all is to.
Dairy Training Centre Leeuwarden & Oenkerk. Voortzetting PTC+ Trainingscentrum (commercieel) Geven certificaten uit Praktijkgericht Training aanbod gericht.
Onderwijs & Innovatie Hogeschool Inholland Algemene voorlichting Lerarenopleidingen Amsterdam Locatie Amstelveen 1.
Studiedag VVKHO - De versterking van de professionele bacheloropleidingen De professionele bachelor van de toekomst: creatief, ondernemend en onderzoeksvaardig.
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
Opleiding Kunst-, Muziek en Theaterwetenschappen Informatie Minors & Majors in het opleidingsprogramma Kunstwetenschappen Bachelor II & III Prof. dr. Linda.
Inzetten op diversiteit in grootstedelijk onderwijs Keuzemogelijkheid binnen het universiteitsbrede OPO diversiteitsstage (O0A96A, titularis prof. E. Claes)
Een onderzoekende houding bij pabostudenten Congres voor Lerarenopleiders, Februari, Brussel Femke Timmermans Gerda Geerdink.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Internationalisering info maart 2017
Algemene vergadering LOP Basis Anderstalige Minderjarige Nieuwkomers
In het mbo Marga Douma-Alta 2 november 2016
VU: Kristien Lammertyn en Marijke De Smet
Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn
23 maart 2017 profilering.
Professionele excellentie en Honours
Profilering 1/A 3 stptn Profilering 2/B 3 stptn
Pedagogisch werk KD 2016.
Voorlichting vierde jaar Internationaal
Kiezen voor keuzedelen
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
CoE / KennisDC Logistiek
Godsdienst in afstudeerstage
Fijn dat je voor ons kiest Fijn dat je bij ons blijft
Startkracht! in de lerarenopleiding
INTRODUCTIE academiejaar
DIVERSITEITSSTAGE Foto’s in presentatie van studenten TKO en Hilde Braet in het kader van de diversiteitsstage en het project visuele vertellingen.
Informatieavond voor de ouders van de leerlingen van H3C
DIVERSITEITSSTAGE Foto’s in presentatie van studenten TKO en Hilde Braet in het kader van de diversiteitsstage en het project visuele vertellingen.
DIVERSITEITSSTAGE Foto’s in presentatie van studenten TKO en Hilde Braet in het kader van de diversiteitsstage en het project visuele vertellingen.
Transcript van de presentatie:

Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn Briefing studenten 9 februari

 Een onderzoekende houding demonstreren in termen van 9 generieke kenmerken: nieuwsgierigheid, oordeel uitstellen, kritisch zijn, willen begrijpen, perspectiefwisseling, distantie van routines, gerichtheid op bronnen, nauwkeurigheid en willen delen.  2. De opdracht zelfsturend aanpakken. Doelstellingen

 3. Constructief overleggen en samenwerken met het werkveld, collega-studenten en/of opdrachtgevers.  4. Gestructureerd, doelgericht en planmatig rapporteren tijdens - tussentijdse begeleidingsmomenten; - het onderzoeken van een praktijkvraag en/of het onderwijskundig ontwerpen van didactisch materiaal of dienstverlening; - de profileringsbeurs.  5. Zich profileren door accent te leggen op eigen talent(en). Doelstellingen

stage 2 Algemene voorwaarde

 1. OLO- projecten Begeleid door een docent van de opleiding  2. Mobiliteit: olods aan Ahs keuze vanuit een lijst openstaande olods  3. Internationaal traject  Begeleid door Philip O’Neill en Bea Merckx 3 mogelijkheden

1. OLO-Projecten

 Sommige keuzes: beperkt aantal studenten!  Specifieke voorwaarden per keuze!  Eigen voorstel: document met doelstellingen en aanpak mailen naar Voorwaarden per OLO- project

 Profilering A: 3 stptn bv. PBASOW: thematische verdieping: armoede  Profilering B: 3 stptn: implementeren van doelstelling Vakstudie n.a.v. stage 3 - onderzoekende houding tonen.  EVK’s: voor max. 3 stptn. idem als Profilering B: doelstelling: reflectief en experimenteel omgaan met eigen praktijk

Mobiliteit

 Lijst van openstaande olods (ter inspiratie - nog niet definitief beschikbaar)  Zelf ECTS-fiches bekijken!  Begin acj : Zelf initiatief nemen  Trajectbeheerder contacteren  Docent – cursussen – leslokalen … Mobiliteit (ondernemingszin tonen)

 Dhr. Philip O’Neill  Voorstelling 16 februari 2016 door 3. Internationalisering

MobiliteitWereldwijdErasmus Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn Reflectief en experimenteel omgaan met de praktijk Profilering A 3stptn Profilering B 3 stptn Profilering A 3 stptn Professionalisering 3 3 stpt Profilering B Reflectief en experimenteel omgaan met de praktijk Na stage 3 Studiepunten: Mobiliteit en Internationalisering (overzicht)

 Voorstelling OLO-Projecten door OLO3  Ook studenten Mobiliteit geven duiding  Communicatie van expertise aan studenten en genodigden  Verplicht P.OLO-beurs di 28 juni – uur

 OLO-projecten: zelf  Mobiliteit: trajectbeheerder  Internationalisering: trajectbeheerder  OLO-project: bv.  Onderwijs in de metropool A 3 stptn  Onderwijs in de metropool B 3 stptn  Voorlezen aan huis 3 stptn  Peer-tutoring 3 stptn  Opvolging in de opleiding zelf: campus van les Officiële inschrijving

 Info op