Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Het tweede werkstuk.
Het doen van eigen onderzoek
Het doen van onderzoek in klas 4
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding in de Tweede Fase
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Tim Versluijs Leerdoelen.
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Ho 8: Portfolio.
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
Ken je kracht…Deel je kracht…
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Het belang van een stage
Het nieuwe solliciteren:
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
OFC28 mediawijsheid les 3.
De dag van het solliciteren - introductie
CHINESE HOROSCOOP ONGELOOFLIJK PRECIES!.
Mijn opleidingsbeeld.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Kiezen voor keuzedelen
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Omix.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
© UNIEK IN DE KLAS.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Honours programma: voor wie
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
Social media voor statenleden/politici
gesprekstechnieken Les 2
Persoonlijke doelen maken
Zichtbaarheid Creëren
Project gamemarket Les 1.
Voorbeeld. Tijdens een SLB les heb ik mijn netwerk in kaart gebracht. Ik kwam er achter dat mijn netwerk niet zo heel groot is. Als ik kijk naar welke.
Transcript van de presentatie:

Profilering Design MBO

“Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”

Profilering Profileren = benadrukken, karakteriseren, kernschetsen Dus… De aandacht vestigen op jezelf, door je talenten en interesses te ontwikkelen en te laten zien. Dit ben ik en hier ben ik goed in!

De opdracht Zelfsturend: Kies je eigen onderwerp dat bij je past Bedenk je eigen leerdoelen Zelfverantwoordelijk: Maak je eigen planning Bedenk je eigen eindresultaat/toets

De opdracht Doel: Je bent klaar om een passende baan te vinden.

Hoe ga je te werk Je gaat uit van jouw toekomstige beroep Je gaat bedenken wat je nog allemaal moet leren voordat je dat beroep uit kunt oefenen Je stelt je eigen leerdoelen Je bedenkt hoe je jezelf gaat toetsen Je werkt zelf aan je ontwikkeling

Opdrachtje Schrijf op: Waar wil jij graag gaan werken? Wat moet je allemaal kennen en kunnen om dat goed beroep goed te doen? Bespreek je ideeën met je buurman/vrouw

Kwaliteiten/Reflectie spel Hoe goed ken je elkaar?? Hoe goed ken je jezelf?? Kun je goed reflecteren op jezelf en op anderen? Kun je goed tegen feedback? Wie ben jij!!

Stappenplan Beeldvorming van het beroep Zelfreflectie Uitwerking plan/maken voor persoonlijk portfolio Dan zelfstandig: Uitvoeren plan Logboek en urenverantwoording bijhouden Toetsing en afronding

De begeleiding Na goedkeuring ga je aan het werk Tussendoor zijn er ingebouwde controle momenten

Tijdspad Direct ga je aan de slag met deze profilering. Voor de derde klassen loopt dit door in het 4 de jaar. De eerste 4 weken heb je nodig om je plan te maken In totaal moet je minimaal 40 uur of meer verantwoorden in je uren verantwoording.

Tijdspad De afsluiting vindt plaats in week 13 voor de examenkandidaten. Voor de S43 zal dit volgend schooljaar rond die tijd zijn. Zij hebben een tussenbeoordeling in week 13. Er zijn vaste overleg momenten met de docent/coach Vrijdag 5 e en 6 e uur zijn begeleidingsuren. Op vaste momenten moet iedereen aanwezig zijn op school.

Les 1-4 Zelfreflectie Beeldvorming beroep Persoonlijkheid en netwerk Portfolio opbouw Brief en cv

Beeldvorming van beroep Beschrijving beroepsbeeld. Welke vaardigheden en kennis horen daarbij (+ werkprocessen en competenties). Beschrijf (+ adres en foto) alle bedrijven binnen een straal van 30-50km die passen bij jou beroepsbeeld. Beschrijf interessante personen. Interview twee personen uit beroep.

netwerk Welke mensen zijn er nu om je heen die belangrijk kunnen zijn bij je werk of het vinden van een baan Maak een lijst van deze personen (kennissen, familie, bpv etc) Maak een lijst van belangrijke personen die je volgt via facebook, twitter of anders.

Opbouw Portfolio Vergelijk verschillende portfolio’s en beschrijf wat jij belangrijk vind Inhoud: welke tekst en beeldmateriaal? Vormgeving: hoe ga je jou portfolio vormgeven? Op papier en digitaal.

Sollicitatiebrief en cv Schrijf een persoonlijke sollicitatiebrief (algemeen of n.a.v. een vacature) Schrijf je eigen cv (opleiding en werkervaring) Eventueel: Video-presentatie van 2-3 minuten.