PESTEN Ga naar afbeelding 1.. Over de slachtoffers van pesten Oorzaken pesten -Uiterlijk * Kleding *bril *haarkleur -Specifieke persoonlijkheids kenmerken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Pesten is geen spelletje.
Advertisements

Meer(hoog)begaafde leerlingen ‘in kaart’
Uitslag enquête over online pesten
“IK KRIJG HET NIET UIT MIJN HOOFD”
Verborgen vormen van pesten
De Van Damschool in ontwikkeling
Pestprotocol Naam:leerlingenraad Groep:5,6,7,8
Dr. Albertus Risaeusschool
Themabijeenkomst Pesten
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Een boek hoort erbij 1 Ik liep te zoeken (oweejow) naar mooie boeken (oweejow) Lees nu al dagen (oweejow) dus ik wil je wat vragen (oweejoooow)
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Weerbaarheid De Ark, Schipluiden Ouderavond 8 november 2012
Social Media en Internet “webweerbaarheid”
Workshop Relationele en seksuele vorming
Interculturele communicatie
Hilde Colpin & Jean Pierre Verhaeghe.  Steeds meer niet-traditionele gezinnen  Oorzaak: meestal door echtscheiding  Gevolg: meestal meer problemen.
Module 1 – Dag 1 Hallo.
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
Verlengde Instructie Groepen 3.
Best practice Doel: deskundigheidsbevordering collega’s
Kinderen en hun sociale talenten
Dr. Albertus Risaeusschool
KIJK! voor groep 1-2 Informatie voor ouders.
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
© Wilma de Hond 2015.
Thema 4 Pesten en Klasmanagement
Voortijdig schoolverlaten
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Door: Elise, Laura en Anna
DE MENING VAN OUDERS OVER DE SCHOOLAANPAK VAN PESTEN
PESTEN JULIANASCHOOL.
Pesten Nee, dat doen wij niet..
OMGAAN MET ELKAAR Anti-pestbeleid rsg wiringherlant preventief
Mijn kind gaat naar de basisschool Themabijeenkomst.
Les 7 Kind en omgeving Het individu in de context Kind en omgeving Het individu in de context.
Ouderavond pesten Welkom
OPMERKING: als u de afbeelding op deze dia wilt wijzigen, selecteert u de afbeelding en verwijdert u deze. Klik vervolgens in de tijdelijke aanduiding.
Zeg nee tegen pesten! 1BSAW- Sofie De Clerck.
 Vives Alison Goudeseune 1 BaSWb r Hoofdstuk 2: Pesterijen op jonge leeftijd: pesten op school en in het jeugdwerk.
Oorzaken van pesten 1BaSwB Freya Claeys.
Pesten is kindermishandeling
Hermine Callewaert. Over het algemeen jongens Etniciteit verschilt per type en aard van de jeugdgroep Activiteit verschilt per type en aard van de jeugdgroep.
PARTNER LOGO Digitaal pesten 1 Universiteit
Leer kracht Workshop over competenties van
PETS! Pesten anders bekeken
Ouderavond over pesten (op school) Hoe herken je of je eigen kind slachtoffer van pestgedrag is? Hoe herken je of je kind zelf pest en wat kun je er als.
Kinderen en de sociale media. Hoe ga je daarmee om? Toon interesse in waar je kind mee bezig is. Laat kinderen online met een nickname.
Plagen incidenteel gelijke machtsverhoudingen geen winnaar of verliezer wederzijds plezier “slachtoffer” is in staat zich te verdedigen geen blijvende.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
25 februari 2014 Pesten hoort bij het leven Bij ons wordt niet gepest Wie gepest wordt, lokt het zelf uit.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
 Onderscheid pesten en plagen Plagen:Pesten: - gelijkwaardige machtsstrijd- ongelijkwaardige machtsstrijd, hulpeloos, machteloze positie - weerbaarheid.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Ouderavond over pesten in.
EENS VERSLAAFD, ALTIJD VERSLAAFD ???? !!!! EENS VERSLAAFD, ALTIJD VERSLAAFD ???? !!!!
Ouderavond over pesten op de basisschool
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Doelen realiseren met media
“een nieuwe lln in de klas”
Ik stop het pesten.
Groepsprocessen bij jongeren: over pesten en ander probleemgedrag
Best practice Doel: deskundigheidsbevordering collega’s
LEERKRACHTEN EN PESTEN
Onze school is een KiVa-school!.
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Havo lesboek deel 1 ~ Hoofdstuk 1
PESTEN Politie Charlois Reinier de Groen.
Transcript van de presentatie:

PESTEN Ga naar afbeelding 1.

Over de slachtoffers van pesten Oorzaken pesten -Uiterlijk * Kleding *bril *haarkleur -Specifieke persoonlijkheids kenmerken

Andere oorzaken -overbeschermende ouders -Aard v/h kind -Eerdere pesterijen -Bewust opvoedingsstijl kiezen? *gevolg van onvrijwillige factoren

-Homoseksuele of lesbische jongeren lopen meer kans -Uiterlijk speelt een rol -Dikke kinderen -Iemand is ‘anders’

Pesten op school -Sociale setting: de school -leiding en onderwijzend personeel op de hoogte? -sociaal pesten vaak niet opgemerkt -gebagatelliseerd Ga naar afbeelding 2.

De rol van de leerkracht -buiten beschouwing gelaten -Maakt deel uit v/d sociale context -onwetendheid -handelingsverlegenheid -tekortschieten Ga naar afbeelding 3Ga naar afbeelding 3.

Opvattingen over pesten -Sociaal pesten= minder erg -3 soorten opvattingen -Assertieve kinderen w. niet gepest -Pestkoppen vermijden= niet gepest -Pesten hoort erbij

Pesten door de ogen van leerkrachten -Waardering aangepast aan sociale status kind -Minder steun v/d leerkracht -Leerkrachten stimuleren pesters

Voorbeeld: “ Meester W. hielp me met bijles rekenen maar zette me voor schut voor de hele klas.Wederom een geval van iemand die het ene moment aardig en behulpzaam is om mij het volgende moment belachelijk te maken om zelf een goed figuur te slaan.’’

Pesten is een complex probleem -Leerkrachten moeten hun rol onder ogen zien -Op een andere manier naar de klas kijken