STIMULANS KWALITEITSZORG augustus 2015 1. Gegevens van de school Raad van Toezicht: 5 leden Bestuur : 3 schoolleiders en 1 directeur van het stafbureau.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Generatie Einstein over Herontwerp Rini Weststrate
Advertisements

Op reis langs de voorzieningen
PAL Peer assisted learning Peer support in het onderwijs
KWALITEITSZORG november 2012
Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
Het schoolwelbevinden van Brusselse scholieren
KMPO enquête
(G)MR en invloed op de kwaliteit van het onderwijs
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Informatie voor leerlingen uit leerjaar 3. Wat staat ons dit jaar te wachten? • Stage lopen • Maatschappijleer • CKV(theoretisch) • PTA • Beroepskeuze.
De ontwikkeling van de 7 competenties
VMBO osb in de onderbouw loopbaan oriëntatie in de bovenbouw
Loopbaanorientatie- en Begeleidings
1 Samenvatting Een onderzoek is uitgevoerd naar de tevredenheid van de decanen van VMBO-scholen over de dienstverlening van het ID College. Niet alleen.
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
LEEFSTIJL vanuit Amerika 1986 voortgezet onderwijs
Ouder-enquête 2011 Oostvaarderscollege thema-avond 18 april 2012.
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Subsidie verstrekker VMBO Breda On Stage Enkele resultaten 4 e editie.
Lerarenopleiding: opleiding bachelor lager onderwijs
Portfolio Praktijkonderwijs
Uitstroomprofielen in het VSO ... en dan ?
Landelijke Dag BWI voor iedereen? Wat vraagt het bedrijfsleven? Handige werknemer Creatieve werknemer Betrokken werknemer Ambitieuze werknemer Sociale.
Het Hooghuis locatie De Singel
Bijeenkomst GMR dinsdag 12 oktober GMR GMR De GMR doet er toe !!!De GMR doet er toe !!! Positie Positie Werkwijze Werkwijze Doel Doel.
Voorlichting Kellebeek College
Algemene informatie voortgezet onderwijs september 2013.
De weg naar het Pro diploma.  De scholen in Den Haag en Rotterdam hebben goede ervaringen  Alle Praktijkscholen in Noord-Holland werken samen.  Gemeenschappelijk.
Boerhaaveplein. Van wie komt de vraag om een aanpassing van het plein?  Van buurtbewoners met kinderen  Van buurtkinderen  Van schoolkinderen  Van.
Voortgangsgesprek fase 1
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
WAT IS L.O.B. ? ? ?.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Welkom op de ouderavond van klas 3 Schooljaar
Opbrengstenmeting Inspectie en de rol van het IOP Themadag IOP Praktijkonderwijs Eindhoven 20 januari 2010.
OPLEIDING ONDERWIJSASSISTENT
Opbrengstenmeting Inspectie en de rol van het IOP Themadag IOP Praktijkonderwijs Zoetermeer 27 januari 2010.
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Oranjerie datum onderzoek 12 mei 2015.
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding Stellingwerfcollege voorlichting decanaat.
Stage & Zakaria Oulkadi K3DA.
Van groep 8 naar klas 1 Het Nieuwe Eemland Amersfoort
De kwaliteit van het basisonderwijs in het Noorden
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
LOB binnen Taalbrug DG.
Informatieavond na Roncalli 24 november Programma Keuze vervolgopleiding en begeleiding (Buket Algurdag, Roncalli mavo) MBO (Rolf de Man, Albeda)
Basiskennis LOB.
Van basisschool naar voortgezet onderwijs
Voorlichting rsg de Borgen. Voor iedereen Dichtbij huis en vertrouwd Alle opleidingen in huis De route die bij je past De plek die bij je past.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Kernwaarden in beeld De kernwaarden van het openbaar onderwijs.
Passend Onderwijs: Een nieuwe werkelijkheid? STRATEGISCHE SESSIES (V)SO STRATEGISCHE SESSIES (V)SO Regio bijeenkomst April 2014.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Van groep 8 naar klas 1 Maaike Swets rector Het Nieuwe Eemland
Good Practices VO Gouden weken en schoolstewards
Oudertevredenheidsonderzoek:
Tevredenheidsonderzoek 2017
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Presentatie EduCheck SOML
High Tea 8 november 2016.
WELKOM.
informatieavond Voortgezet Onderwijs
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
KWALITEITSZORG September 2017
Informatieavond van klas 2 naar klas 3
Prozo enquêtes KWALITEITSZORG Juli 2019.
Informatieavond 4 havo september 2019 Welkom
Landelijke Dag 2013.
Transcript van de presentatie:

STIMULANS KWALITEITSZORG augustus

Gegevens van de school Raad van Toezicht: 5 leden Bestuur : 3 schoolleiders en 1 directeur van het stafbureau Directie : 1 directeur en 2 adjunct directeuren School : 325 leerlingen Personeelsleden : 50 Nieuwbouw : vanaf 1 augustus

Beeld van de school 1998 Het Segment zelfstandig verder als praktijkschool 2004 Vanaf dit jaar ESF subsidie 2006 Eerste Brede V.O. school in Gouda 2007 Invoering diploma praktijkonderwijs 2009 IOP en rapportfolio 2010 Streefdoelen rapportfolio + eindgesprekken diploma praktijkonderwijs 2012 Winnaar van De Gouden Schoolbank 2013 Een uitstekend inspectierapport 2013 Predicaat Excellente School 2013 (Pro) 2014 Predicaat Excellente School 2014 (Pro) 3

Uitslag enquête leerlingen Landelijk GSG Het Segment Landelijk GSG Het Segment Passend programma Adaptief Onderwijs Zelfstandigheid Stimulerende omgeving Veiligheid Levensechte leerbronnen Sociale competenties Stages en loopbaan Begeleiding IOP en portfolio Vastleggen resultaten Leeropbrengsten wonen Leeropbrengsten werken Leeropbrengsten vrije tijd en burgerschap Gemiddelde score

Opmerkingen leerlingen Verbeterpunten: Tevreden over: Sociale competenties: Passend aanbod -Ik krijg van school opdrachten mee - De leraren houden rekening met wat ik al kan. naar mijn stage. Stimulerende omgeving: Begeleiding: - Ik voel me op onze school op mijn gemak. - Ik praat regelmatig met mijn mentor over wat ik geleerd heb. Veiligheid: - De leraren houden zich aan de regels die op school gelden. Stage: - Ik ga graag naar mijn stage. - Ik leer echt iets op mijn stage. Leeropbrengsten vrije tijd en burgerschap: - Ik weet hoe ik mij moet gedragen buiten school. 5

Uitslag enquête management en personeel Landelijk GSG Het Segment Landelijk GSG Het Segment Passend aanbod Adaptief Onderwijs Zelfstandigheid Persoonlijke vorming Stimulerende omgeving Veiligheid Levensechte leerbronnen Sociale competenties Stages en loopbaan Begeleiding Ouders Individueel ontwikkelplan en portfolio Kwalificerende programma’s Stagebegeleiding Kwaliteitsbeleid Resultaten Gemiddelde score

Opmerkingen management en personeel Verbeterpunten: Tevreden over: Zelfstandigheid: Zelfstandigheid: -Onze leerlingen mogen meedenken - Onze leerlingen worden gecoacht bij het over de beoordeling van het werk. steeds meer zelf bepalen en realiseren van eigen ontwikkelingsdoelen. Stimulerende omgeving: - Onze leraren geven feedback (op het gedrag en het werk) van de leerlingen. Veiligheid: - Onze leraren spreken leerlingen aan bij afwijking van de afgesproken omgangsregels. Stages en loopbaan: - Onze school begeleidt leerlingen bij hun oriëntatie op werk en vervolgopleidingen (bedrijvenbezoek, bezoek instanties, stages, voorlichting vervolgopleidingen) 7

Uitslag enquête ouders Landelijk GSG Het Segment Landelijk GSG Het Segment Passend aanbod Adaptief onderwijs Stimulerende omgeving Ouders Veiligheid Sociale competenties Begeleiding IOP en portfolio Stages en loopbaan Resultaten De school Leeropbrengsten wonen Leeropbrengsten werken Leeropbrengsten vrije tijd en burgerschap Gemiddelde score

Opmerkingen ouders Verbeterpunten: Tevreden over: Passend aanbod: Stimulerende omgeving: - Mijn zoon/dochter kan omgaan - De sfeer op school is prettig. met tijd, meten, geld en - De leraren geven mijn zoon/dochter andere betaalmiddelen. zelfvertrouwen Veiligheid: - Op school zijn er regels hoe leerlingen met elkaar om moeten gaan. Sociale competenties: - De leraren helpen mijn zoon/dochter met anderen om te gaan. Stages: - Mijn zoon/dochter wordt door de school goed begeleid op de stage. 9

Conclusies 1.Landelijk: De leerlingen zijn het meest kritisch. De scores van en zijn nagenoeg gelijk gebleven. 2. GSG Het Segment: De leerlingen voelen zich veilig op school en zijn tevreden over de regels hoe we met elkaar om moeten gaan. Leerlingen waarderen de levensechte leerbronnen. De ouders zijn tevreden over het onderwijs zoals de school dat aanbiedt. 10