Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Horstgemeenschap Van passanten tot participanten.
Advertisements

K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
De Van Damschool in ontwikkeling
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Veilig internet Mediawijsheid
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Schoolpartnerschappen in Europa
Kinderen online.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Krimpen met perspectief
Informatie Brede Buurtschool en Leer Kansen Profiel
Gewoon opvoeden? Verbeter de wereld! en begin bij de opvoeding.... De Vreedzame Wijk.
Leerlingen voorbereiden op een digitale samenleving: scholen en internet Els Kuiper (VU) en Monique Volman (VU/HAN)
Samenwerken in burgerschap
de ouderbetrokkenheid vergroten
Sociale media op school
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Boerhaaveplein. Van wie komt de vraag om een aanpassing van het plein?  Van buurtbewoners met kinderen  Van buurtkinderen  Van schoolkinderen  Van.
MR De Palster Mede vormgeven aan beleid op school Waar staan we voor! Als medezeggenschapsraad bestaande uit leerkrachten en ouders willen wij mede vormgeven.
PLUSKLAS.
“Passend onderwijs op maat”
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Welkom Bij de onafhankelijke partij voor elke Bestenaar.
Communicatie met ouders
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Social media presentatie
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Ouderbetrokkenheid.
Het Mezennestje vzw KDV & BOKDV.  Voorschoolse opvang van 6u30 tot 9u  Naschoolse opvang van 15u30 tot 19u  Woensdagnamiddag van 12u tot 19u  Vakantie-
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Regionale Aanpak Kindermishandeling Landelijke uitrol In opdracht van het programmaministerie Jeugd en Gezin Uitvoering: Nederlands Jeugdinstituut Utrecht.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Social Media Zo doen we het op de klim-op. Onze ambitie De klim-op is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige.
Muziek maken doe je Zelf! Samenwerking Tegelse Basisscholen en Harmonie Sempre Avanti.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
25 februari 2014 Pesten hoort bij het leven Bij ons wordt niet gepest Wie gepest wordt, lokt het zelf uit.
Brede School Ursem 2014 Visie Bevorderen van de ontwikkeling kinderen 0-12 jaar Samen sterker Efficiënt inzetten van ruimten Versterken voorzieningenniveau.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
Handboek Mediawijsheid & Social Media
Doelen realiseren met media
Mediawijsheid competentie:
Oudertevredenheidsonderzoek:
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Presentatie EduCheck SOML
Handboek Mediawijsheid & Social Media
Passend onderwijs.
Mediawijsheid competentie:
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Centrum Inclusieve Kinderopvang Zorgregio Aalst
Centrum Inclusieve Kinderopvang Zorgregio Aalst
Stage Zindelijkheids- app
Arline Spierenburg november 2018
Digitale geletterdheid
Wij komen centraal te staan !
Onderwijskundige visie BS De Regenboog
Handboek Mediawijsheid & Social Media
Transcript van de presentatie:

Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen, hun ouders en andere belanghebbenden zoals o.a. omwonenden en de gemeente. We zien het als onze verantwoordelijkheid om kinderen te leren de voordelen van sociale media te benutten alsook de nadelen bespreekbaar te maken. Bovendien zien wij de kansen die sociale media bieden om basisschool Lindenhage te profileren in haar markt en om de communicatie met belanghebbenden toegankelijker en interactiever te maken. Lindenhage biedt haar leerkrachten voldoende mogelijkheid (tijd, budget) om kennis van sociale media en de manier waarop deze ingezet kan worden in de leerontwikkeling, op peil te houden.

 School - In de eerste plaats willen we onze leerlingen en ouders met behulp van Social Media betrekken bij onze school. - We willen dat onze school digitaal vertegenwoordigd wordt en ambassadeur zijn van waar de school voor staat. - We willen de bekendheid van de school vergroten en zo ook ouders van toekomstige leerlingen aantrekken. - We willen positieve informatie verspreiden over de activiteiten van onze school.  Leerlingen We zien het als onze taak om kinderen te leren omgaan met Social Media. Momenteel wordt Social Media op school nog niet actief gebruikt door leerlingen. Wij vinden het belangrijk dat leerkrachten eerst de tijd krijgen om kennis van Social Media op te doen. Bovendien is het noodzakelijk dat zij inzicht krijgen in de manier waarop Social Media ingezet kan worden in de leerontwikkeling van kinderen.  Leerkrachten 1. Uitwisselen van kennis, ervaringen en tips met collega’s. Snel op de hoogte raken van actuele zaken. 2. Het delen en zoeken van lesmateriaal. 3. Leerkrachten leren leerlingen omgaan met Social Media.

 Onze kinderen staan altijd centraal.  Ons uitgangspunt is positief.  We zijn zo transparant en helder mogelijk.  We gaan zorgvuldig om met wat we plaatsen, we houden ons aan de regels.  We zorgen voor webcare.

 Adres:  Rol: Onze Twitterpagina is de centrale plek op Social Media waar we het gesprek met ouders en leerlingen willen aangaan. Ouders, kinderen, collega’s en andere belanghebbenden kunnen Lindenhage volgen om op de hoogte gehouden te worden van nieuws, tips, ontwikkelingen en informatie.  Beheerders:Stuurgroep ICT, directie/unitleiders.  Volgers:Ouders, kinderen, collega’s en andere belanghebbenden.

Adres: Rol:Onze Facebook-pagina wordt momenteel alleen gebruikt als alternatief voor ouders, kinderen en andere belanghebbenden die geen gebruik maken van Twitter. Alle Twitterberichten komen op de Facebookpagina te staan en kunnen “geliked” worden en/of men kan een reactie plaatsen. Beheerders: Stuurgroep ICT, directie/unitleiders.

 Adres:  Rol:  Geïnformeerd blijven over actuele onderwerpen met betrekking tot het onderwijs  In contact komen met andere leerkrachten, directeuren, professionals rond bepaalde onderwerpen enz.  Online werkprofiel/cv bijhouden  Beheerders: leerkrachten hebben hun eigen profiel en houden dit zelf bij.

Adres: Rol: Het YouTube-kanaal gebruiken we om op een laagdrempelige manier informatie te delen met ouders, leerlingen, collega’s en onze omgeving. Beheerders: ICT-coördinator

Rol:Opvangen en oplossen van vragen en eventuele klachten die ouders en leerlingen uiten over onze school via Social Media. Wie: Stuurgroep ICT Hoe vaak: Wekelijks