Hoofdstuk 13 Internetmarketing. Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Tijdelijke presentatie
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Business Marketing Sabine Vermuyten
Quiz Gelijkvormigheid
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix.
Geïntegreerde marketingcommunicatie
Hoofdstuk 12 Je projectverslag schrijven en presenteren Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill,
Hoofdstuk 3 Een kritisch literatuuroverzicht schrijven Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill,
PRINCIPES VAN BEDRIJFSECONOMIE HOOFDSTUK 4
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 20 Internationale marketing
Peter Streefkerk & Walter Ploos van Amstel
Marketing vandaag en morgen
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Drie concepten Wat is de visie van de school op taal en rekenen? Hoe je kijkt naar taal en rekenen bepaalt wat je in de klas terugziet. Is taal meer dan.
Communicatieplan.
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
§ 1.2 Sta je samen sterker? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Promotie- en doelgroepanalyse
Verkopen en kassa H5 Betalen en administratie Ondernemer detailhandel.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Marketingcommunicatie
Hoofdstuk 14 Evaluatie van een geïntegreerd marketingcommunicatieprogramma.
Basisschool Op De Horst
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 1
Leeswijzer bij de bijlagen In deze bijlagen bij het NVZ-strategiedocument Zorg voor 2020 zijn de belangrijkste grafieken en brondocumenten voor u geselecteerd.
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Waarde van de auto: bepaal het gratis via auto verkoop site ikwilvanmijnautoaf.nl Waarde autoWaarde auto bepalen ikwilvanmijnautoaf.nl.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
15 mei 2012 Stimuleringsmaatregelen woningbouw Gemeente Landerd 2012.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Woordenschat Letterlijk en figuurlijk taalgebruik.
Een goed product maken is niet genoeg …
Figuur 4.1 Krachten die het internettijdperk vormgeven
Dit rekenspel heb ik ontwikkelt voor een groep 5
Woordenschat Hoofdstuk 3
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Cursus Kansverwachtingen
Online Marketing voor het MBO
OPENINGSCASE: Fast fashion, ‘hot systems’
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2. Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2.
OPENINGSCASE: De flexibele supply-chain van DaimlerChrysler
Werken in een arbeidsorganisatie
voorbeeld lay-out & interactiviteit
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 4 De winkel is open
Goederenstroom en voorraadbeheer
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 13 Internetmarketing

Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties aan het internet. Ontwikkelen van e-commerce om andere verkoop- en promotieactiviteiten te completeren. Zorgen dat elk onderdeel van e-commerce zorgvuldig wordt geïntegreerd en ontwikkeld om klanten naar een website te trekken en tot aankoop te stimuleren. Bewust zijn van de reikwijdte van internet voor business- to-businessklanten en internationale marketingactiviteiten.

Figuur 13.1 Internetdiensten aangeboden door marketingbureau’s

Figuur 13.2 Functies van internet

Figuur 13.3 Tien belangrijkste categorieën van internetwinkels

Figuur 13.5 Rekening houden met de verschillende culturen bij internationale internetmarketing

Figuur 13.6 Hoe komen mensen op een nieuwe website?

Figuur business-to-business- technieken om websitebekendheid te stimuleren