Presentatie “OnS”. “OnS” staat voor “Ontmoet in Slochteren”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

workshop geld zoeken loont
Samenwerken aan “rechtstreeks toegankelijke hulp”.
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
Logo, drie kleuren, drie partijen bij betrokken
Stichting Dijk van een Kust
De Voortuin Bennekom De gezamenlijke tuin voor de bewoners van de Jonker Sloetlaan te Bennekom Van idee tot aanleg:
Feedback probleemanalyse. Jullie kijken vooral met de bril van 'overlast’ naar het vraagstuk. "dat kan toch de enige reden zijn voor de HvA om een cadeau.
Het is zo simpel dat het eigenlijk stom zou zijn als je niet meedoet! Template livegang-document t.b.v. CrowdBEAT.
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Management & Organisatie
HOOFDSTUK 15: DE ACTIVITEITEN VAN DE VIERDE PIJLER DE VIERDE PIJLER VAN DE VLAAMSE ONTWIKKELINGSSAMENWERKING:
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
Context CJG = Focus op talenten en competenties, op wat de jeugd (al) wél kan = eigen kracht Leefwereld van jeugd en ouders staat centraal.
Oprichtingsvergadering STERKE CLERCQ
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut.
Presentatie Missie en Visie Lomoz 2012 Anton Rijkers.
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Europese subsidies zoeken en aanvragen - het belang van ervaring & hulp.
Interpreteren van data
Is bij elke cultuur astrologie hetzelfde? Maya Christelijk Islamitisch.
Vitale opgaven voor de Stad bestuursvergadering ZON, 4 febr. 2014
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Vrijwilligerscentrale Haarlem e.o.
Werksessie Een openbare ontmoetingsplek in de openlucht 20 juni 2014 Peter van Heek (VKK-FDG)
Burgerinitiatieven.
Opnieuw samen leven met elkaar Presentatie Congres 25 november 2014.
Informatiebijeenkomst Beleidregel combinatiefuncties.
Mannen en vrouwen Verschil?! Overeenkomst?! Naam: Mathilde den Boer
Vriendschaps Powerpoint Voorstelling.
Door Jessica van der Leij
ISlotervaart Dé startpagina van Slotervaart! Intro Onderzoeks resultaten Concept Visual Bewoners Bedrijven Rick Molenaar | Lieke Jacobs | Maarten Jongerius.
Project Betekenisvol Ontmoeten
Dorpshuis op Graft
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Opdracht : Gedachten ontwikkelen over format en lay out van een nieuw parochieblad.
vrijheid Innerlijke vrijheid.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Themacertificaat Welbevinden en Sociale Veiligheid Marjolein Keij, Jeroen Lammers 21 oktober, 2015.
Drie sociaal ondernemers die geloven in samenwerken
Onderzoek naar de interesse onder 55- plussers van Amerongen voor een woongemeenschap van ouderen 4 December 2015.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
BUURTCOÖPERATIE SEGHWAERT: SAMENWERKEN IN DE WIJK Over talent, meedoen en samenwerken met de inwoners van Zoetermeer Powered by: Fonteynenburg, Ipse de.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Stichting vrienden van ‘t Keetje Voorzitter, Paul Wagenaar Secretaris, Inge Deen Penningmeester, Kim Ooteman
Brede School Ursem 2014 Visie Bevorderen van de ontwikkeling kinderen 0-12 jaar Samen sterker Efficiënt inzetten van ruimten Versterken voorzieningenniveau.
EINDPRESENTATIE WERKGROEP DORPSVISIE: 14 maart 2016 Dorpsvisie Zuidwolde.
Er zit muziek in de subsidies! 30/11/2009 Staten Generaal van de Klassieke Muziek.
‘t Koetsveld Westmaas. programma voor vanavond wat hebben we tot nu toe gedaan? hoe verloopt de planning? presentatie van de stedenbouwkundige visie rondgang.
Created by BM|DESIGN|ER Business model Schoonmaakrooster.com default 2e.
Waarom InDrenthe? Wie kijkt er naar een livestream? Wat betekent InDrenthe voor uw evenement? Wat kost InDrenthe? Welke andere mogelijkheden biedt InDrenthe?
Uitslag enquête De uitslag van de enquête Werkgroep Dorpsraad Nieuw Bergen 17 juni 2015.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Informatiedag verenigingen
ViaVia Info-presentatie
Burgerhout Bruist Editie 2017.
Ouderinitiatief Wonen in Goirle
‘Ontwikkelen doen we samen’
District Midden Brabant
Wat hebben een pizza-automaat, VR-simulaties, serious gaming, melk- en kookrobots en de bibliotheek met elkaar gemeen?
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Begroting FRTC Almere 2018 Voorstellen ontvangen van: - Ledenadministratie - MTB Jeugd en Volwassenen - Toercommissie - Fiets & Geniet - Handbike - PR-
Doelgroep kwijt Kijkende naar de doelgroep EVB+ lijkt het wel of we onze doelgroep kwijt zijn. Zoek je op internet naar bijvoorbeeld LVB+ dan krijg je.
Vrijwilligers Nóg meer samenwerking onderling ‘gebruik’ maken van elkaars vrijwilligers Elkaars kennis gebruiken; een buitenstaander heeft een frisse blik.
lokale autonome vrijwilligersverenigingen (nu 38)
Algemene ledenvergadering Swift
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
Transcript van de presentatie:

Presentatie “OnS”

“OnS” staat voor “Ontmoet in Slochteren”

Wat is “OnS”? “OnS” is een samenwerking tussen diverse partijen voor de inwoners van Slochteren waarbij ontmoeten centraal staat. Samen Sterk & Samen Versterken = SamenWerken

Denk aan: * Gezamenlijke website * * Gezamenlijke agenda * * Gezamenlijke (online) nieuwsbrief * * Gezamenlijke vrijwilligersbestand * * Gezamenlijke aanvraag subsidies * * Gezamenlijke advertentie inkomsten * * Gezamenlijke promotie * * Delen van kennis en ervaringen *

In een animatie…

Kinderboerderij CJG werkgroep fysieke ontmoetingsplek Dorpsvereniging …?...

Een agenda waar ook activiteiten, die in het kader staan van ontmoeten, van andere organisaties, verenigingen, bedrijven e.d. in staan. Tegen een vergoeding.

Een paar voorbeelden van mogelijke combinaties. (Het achterste gedeelte is bedacht om het geheel te creëren, dus niet als leidend.)

Een idee voor de website Hier `post-it plakkers. Een soort van prikbord idee. Van bewoners voor bewoners, Een beetje hetzelfde idee als de Buurtbox. Bijv. op de homepage, gezocht kat of hulp in de tuin. Bij de Kinderwereld een vliegermiddag, wie helpt mee organiseren of ik zou graag een thema hebben als decemberdrukte op de info- en speelmiddag. Heb je een rollator over of er even één tijdelijk nodig is weer geschikt voor het post-it bord bij Gevorderden.

Website Advertenties van bedrijven, welke gericht zijn op de diverse doelgroepen. Op de hoofdpagina ontvang je een grote doelgroep. Plaats je een advertentie op de pagina jeugd richt je je meer op een specifieke doelgroep. Deze advertenties kunnen inkomsten verzorgen voor onderhoud van de website, ander kosten en eventuele bijdrages aan activiteiten. Hier de namen/logo’s van sponsoren en partners, denk aan bijv. de dorpsvereniging, de kinderboerderij, de gemeente/sociaal team/CJG, en mooi zou zijn om bedrijven in de omgeving als partners (bijv. Frylemaborg of het kinderdagverblijf) te hebben welke o.a. ook activiteiten organiseren.

Website Deze spreekt voor zich, de laatste nieuwtjes. Ook hier weer het verhaal algemeen of doelgroep gericht. Voor de activiteiten agenda is hier ruimte, op de hoofdpagina zouden alle activiteiten kunnen staan. Op de sub pagina's juist weer gericht op de desbetreffende doelgroep. In de agenda zou tegen vergoeding ook een regeltje kunnen komen van activiteiten van bedrijven.