Reflecteren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Reflectievaardigheden en instrumenten
Respectvolle bejegening
Evalueren is een verzamelnaam van:
John Vaupell Justin van der Steen
Hoe word je een ster? *.
Jezelf waarmaken Laat je ZIEN in je sollicitatiebrief Lezing voor Meppel United, 30 oktober 2013.
Logical Framework Approach
Methodiek: ‘leer der te volgen methoden’. (Uit: Van Dale woordenboek)
Oplossingsgericht coachen
Reflectievaardigheden en instrumenten
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Als ik jou een reddingsboei toewerp, kun jij jezelf dan redden?
Reflectie.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
KPA - Wilde Ganzendag Vergroot je succes, evalueer je project Den Haag 1 november 2008 Context, international cooperation Utrecht.
PAD Mindfulness en Yoga
van kwetsbaar naar kansrijk
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Klinisch redeneren en evidence based practice
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht xxxxx Terug in de tijd ………
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Presenteren en communiceren
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
REFLECTEREN Wat is dat?.
Praktijkervaring en reflectie
Wat vinden jullie belangrijk bij het zoeken en krijgen van hulp?

Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Jennifer de Vries med.hro.nl/vrije
Beroepshouding en beroepscode
Hoofdstuk 3 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Stimuleren van ondernemend gedrag
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Laat jezelf ZIEN bij je sollicitatie
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Professionele ontwikkeling
Meer stille autobanden
Behavior Based Safety Warehousing
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
Coachtraining DOEN?! Dag 3
BOM-model PV 25/03/2014.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Reflectieve medewerkers (leren) reflecteren
De implementatie van formatief evalueren: Inzichten en dilemma’s
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
BIJLAGEN SESSIE 2 TEAM(VEER)KRACHT
Transcript van de presentatie:

Reflecteren

DOEL Weten wat reflecteren is De noodzakelijkheid van reflecteren kunnen benoemen Verschillende manieren van reflecteren kennen Het ervaren van reflecteren

Kenmerken van Reflecteren Je kijkt terug op en je staat stil bij een handeling (situatie) Kritisch onderzoek, open vragen Reflecteren doe je meestal alleen Op een bewuste en methodische manier Jij als persoon staat centraal met het handelen, denken en voelen Zelfonderzoek, zonder oordeel Verschil met evalueren: taak, resultaat, beoordelen Reflecteren op: Handelen, interactie en op gedachten (overtuigingen)

Reflecteren gaat om Weten wat je doet Waarom je het doet Waarom op deze manier en niet anders Wat je ermee wil bereiken Wat de gevolgen zijn voor jou en de anderen

STARRT S Situatie T Taak A Actie Evalueren R Resultaat Hoe, wat, waar , resultaat, tevreden? R REFLECTEREN Zonder oordeel terugkijken op T toepassen STAR

Waarom Reflecteren Zet aan tot leren Ontwikkeling in handelen en professionaliteit Jezelf (instrument) als professional

Gereedschap Een concrete situatie Jezelf vragen stellen is het belangrijkste middel tot reflectie Open vragen Lerende houding Feedback vragen en krijgen Jezelf kwetsbaar op stellen Systematische methode

Systematische methode

TIPS Logboekje bij houden Zelfkennis vergroten door leuke testen www.123test.nl