Optische “illusie” met spiegels

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Proefwerk H2 licht. Uitwerking.
Advertisements

Beeldaspecten.
LICHT - WEERKAATSING De spiegelwet.
Voorwerpen zien via een spiegel
Natuurkunde V6: M.Prickaerts
Breking van licht door een lens
Periode 2: LICHT EN GELUID
Opdracht 1 holle spiegel
Lenzen.
Lenzen Voor het beste resultaat: start de diavoorstelling.
v.b. Licht gaat van lucht naar water
Boven Groningen Kapteyn Instituut Tjitske Starkenburg 11 maart
3.6 Gezichtsvelden en dieptezicht
Evenwijdige lichtbundel
vwo D Samenvatting Hoofdstuk 11
Wiskunde met spiegels (Bert Wikkerink)
Hoofdstuk 4 Licht Lenzen en camera’s
Optische eigenschap van de parabool
Optica Spiegels Breking Lenzen Biofysica het oog oudziend verziend
Verband voorwerpafstand en beeldafstand
Opdrachten Landschap Macro-opnamen Stilleven. Landschap Welke zijn interessante elementen Wat wil je accentueren Bestudeer het licht over een ganse.
Beeldconstructie-1 Constructie van het beeld bij een positieve (bolle) lens Het voorwerp staat verder weg dan het brandpunt.
Neem over en zet de aangegeven hoek uit bij de blauwe punt
lenzenformule De lenzenformule geeft het verband aan tussen de
Newton klas 4H H3 Lichtbeelden.
Lenzen en beeldvorming
Voortplanting en Ontwikkeling
De lens: Bekijk het vooral positief
Optische eigenschap van de ellips
De lens De lens beelden construeren..
Optische illusie Tekenopdracht groep 7.
2. Licht en zien pg. 13.
Oefeningen lensconstructies
Kracht en beweging De nettokracht of resulterende kracht F res heeft invloed op de snelheid waarmee het voorwerp beweegt: Als de nettokracht nul is, blijft.
Teachers Teaching with Technology™ Onderzoekend leren begint bij leren Onderzoeken Cathy Baars Jaco Scheer.
Het oog.
Rekenen & Tekenen sciencmc2.nl.
OPTICA Deel 2 -lichtbreking.
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 1 Cathy Baars Jaco Scheer.
Teachers Teaching with Technology™
Teachers Teaching with Technology™ Ludovic Wallaart Frank van den Berg Statistiek normaal verdeeld workshop over hoofdstukvervangende lessenreeks T 3 Nederland.
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 2 Cathy Baars Jaco Scheer.
Bs.2+3: Microscoop en Microscopie
Conceptversie.
Hoe werkt een gemeente? Welkom Opdracht vandaag Gemeente werkt met Bureaucratie Democratie Schema Beleid Maken Vaststellen Toepassen Conclusie.
De lens beelden construeren. De lens. Brandpunt Een lens heeft een brandpunt Het brandpunt (F). Het punt waarnaartoe evenwijdige lichtstralen (aan de.
Powerpoint 3.1 bloem. Powerpoint 3.1 Bloem. Gemaakt door: Daniëlle, Stefanie en Sjors.
Optische illusies. Draait het rad naar links of rechts? 
Hoofdstuk 2 Licht en kleur.
OPTISCHE ILLUSIE 1. Leg je hoofd op je rechter schouder
F- en Z-hoeken Uitleg en opgave Mavo.
Escher in het Paleis Close up
Opdracht 1 + de straal gaat rechtdoor O Hoofdas Invallende
Spieren Joska de Kroon.
Verband voorwerpafstand en beeldafstand
Maar eerst van 4 formules de top berekenen
Escher in het Paleis Close up
Hoeksteen van een kwaliteitsvolle werking
Voorwerpen zien via een spiegel
H5 §3 Beelden maken Met een lens
K1 Optica Lichtbeelden Begripsontwikkeling Conceptversie.
Voorwerpen zien via een spiegel
Spiegelbeeld 23:04.
Reflecteren is terugkaatsen. Twee soorten:
Kan je uitleggen wat diffuse weerkaatsing is
LICHT - spiegelbeeld Het spiegelbeeld.
Hoofdstuk Hoofdstuk 8 Licht Wat gaan we vandaag doen? Opening
LICHT - WEERKAATSING De spiegelwet.
Meetkunde Verzamelingen Klas 8.
Voortplanting en Ontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Optische “illusie” met spiegels Teachers Teaching with Technology™ Mirascoop Optische “illusie” met spiegels Bert Wikkerink

Mirascoop Teachers Teaching with Technology™ Welke vorm hebben deze spiegels? Zijn ze onderling gelijk? Waarom hebben de spiegels deze vorm?

Mirascoop Teachers Teaching with Technology™ Hoe zat het ook alweer met de parabool? Analytisch Meetkundig

Mirascoop Teachers Teaching with Technology™ Hoe zat het ook alweer met de parabool? Intermezzo

De parabool en zijn brandpunt Teachers Teaching with Technology™ De parabool en zijn brandpunt

Toepassing van de parabool Teachers Teaching with Technology™ Toepassing van de parabool

Twee soorten parabolen? Teachers Teaching with Technology™ Twee soorten parabolen? Opdracht Parabolen

Constructie van het brandpunt Teachers Teaching with Technology™ Spiegelen Constructie van het brandpunt Opdracht Constructie brandpunt

Teachers Teaching with Technology™ Spiegelen Spiegelen in een lijn

De parabool als spiegel Teachers Teaching with Technology™ De parabool als spiegel Opdracht Spiegel

Teachers Teaching with Technology™ De mirascoop Constructie mirascoop

De mirascoop Teachers Teaching with Technology™ De werking nader bekeken

De mirascoop Teachers Teaching with Technology™ Waarom zie je het voorwerp scherp?

Teachers Teaching with Technology™ De mirascoop Wat zie je waar?

De mirascoop Einde Teachers Teaching with Technology™ b.wikkerink@csgliudger.nl