IK ZIE, IK ZIE, WAT JIJ NIET ZIET

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerking school - voorziening. Vaststellingen Beiden pedagogische opdracht Veel misverstanden en wrijvingen (naast positieve ervaringen) Onduidelijkheid.
Advertisements

Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Intercultureel vakmanschap
Levensbeschouwing en Maatschappijleer
TOPOI Model: Taal Verbale communicatie: Wat zegt de ander precies?
Autisme en het verwerken van sociale informatie
Verdraagzaamheid & diversiteit + wordcloud (voor, in, met, en, …)
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Invalshoek: Niet-Europese invloeden
Serious game.
Open de wereld themadag FODOK en JC
AMV Sociaal maatschappelijke dimensie
OFC28 mediawijsheid les 4.
Criminaliteit & Rechtsstaat
Algemene Sociologie PA – B1
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Opvoeden.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
De oplossing De aannemelijke oplossing van het dilemma, wat ga je testen?
Levenslooppsychologie werkcollege 2 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Handboek Jobcoaching Ann De Cuyper, Veerle Eeckhout, Véronique Hauglustaine en Inge Vancauwenberghe.
(Ped)agogiek Werkcollege 5 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Methodiek: Plancyclus
Opdrachten en eindopdracht
Hoofdstuk 3 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Communicatie & Relatie
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Pesten Waar denk je aan bij pesten? Definitie: Pesten is het op structurele wijze fysiek en verbaal bejegenen van een ander die zich daartegen niet kan.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
Leven in het koninkrijk van God Je ziet het lijden van deze wereld.
Kenmerk 18 De Renaissance Les 40: Leonardo da Vinci.
Burgerschap – H. 1 Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.5 Jij en ik zijn gelijk.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Module 1 Leren omgaan met dementie
Genocides.
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
Communicatie 3e les.
Kwaliteitszorg
Professionele ontwikkeling
Connectief Connectief.
Les 2 “Drie methodieken” thema 9.3. en 9.4.
H2 Een leven lang leren.
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Gedragsproblemen en stoornissen
Acceptatie en Adoptatie 1A_TVB01
Loopbaan en burgerschap les 2
Diversiteit en integratie
Ethiek in de branche social work
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Communicatie 3e les.
Klinisch redeneren Methodiek MZ Semester 1.
E-health domotica E-learning
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Gedragsproblemen en stoornissen
Gedragsproblemen en stoornissen
Methodisch handelen Week 3. Methodisch handelen Week 3.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Is ons taalvermogen genetisch bepaald?
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Project gamemarket Les 1.
Wat leer je allemaal op school?
ontwikkelingspsychologie
Transcript van de presentatie:

IK ZIE, IK ZIE, WAT JIJ NIET ZIET

Huis

Hond

Liefde

Mensen verschillen in de manier waarop ze de wereld zien

Opdracht Groepjes Schilderij Schrijf op wat je ziet Eerst individueel Dan in groepjes bespreken Klassikaal evalueren

Het schilderij Bron: Wassily Kandinsky

Referentiekader De waarheid wordt gekleurd door je referentiekader. Je referentie wordt deels bepaald door: Opvoeding Cultuur Eerdere ervaringen Karakter Humeur Invloeden van buitenaf

Koppeling naar social work Er is niet één of de waarheid Je leert situaties vanuit verschillende invalshoeken bekijken Je wordt bewust van je eigen referentiekader en die van anderen Onderzoeken van verschillende alternatieven .... Nog meer gevolgen?