Docent Dans De Codarts dans docent is een dans docent die dans in de maatschappij een waardevolle plek geeft. Een docent die mensen essentieel beweegt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Veranderen op gezamenlijke en eigen kracht
Advertisements

AIOS en Maatschappij, een lastige competentie?
Interculturalisering van zorg en hulpverlening een analyse van de Brusselse noden Regionaal Integratiecentrum Foyer Brussel juni 2013.
Uw medewerker in de schijnwerper Regie op de Zaak John van Hoof algemeen directeur Tinguely Netwerk.
BOEKHANDEL EN BIBLIOTHEEK V2.0 In een digitale wereld Geert Joris, gedelegeerd bestuurder.
Uw dorpsvoorziening een sociale onderneming ? Ondernemerschap in uw dorpsgemeenschap.
De relatie tussen logistiek en veiligheid
Innovatie en stakeholders in VO
Abstracte kunst & Onderwijs anders leren kijken - anders leren denken
Het ont-moeten en ont-wikkelen van mensen/organisaties Dienend Leiderschap Een samenspel van persoonlijk, collectief en maatschappelijk leiderschap Ton.
PARTICIPATIEF LEREN IN BUURTDIENSTEN
Bestuurskracht & ketenregie
Innovatie als bestuurlijk vraagstuk Inleiding door P. Pollen/Leo Lenssen Boardroom FO 11 april 2007.
De waarde van cultuureducatie
Professionaliseren van leerkrachten Reflectieve methodiek Januari 2014
OM DIT TE REALISEREN WIL DE CULTOORCOOP:
De rijkdom van de arme kunst
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
Introductie op innovation challenge Albert Meijer 24 april 2014.
Duurzame innovatie leiderschap en maatschappelijke legitimatie Inleiding door Leo Lenssen Boardroom 21 januari 2010.
Ouderavond (datum) uitgevoerd door: in opdracht van: (logo school)
Hoe kunnen wij kunst benaderen in een ‘geglobaliseerde’ cultuureducatie? Lucy Cotter 2012.
GRENZELOOS MAAR DOELGERICHT Een min of meer sociologische kijk op cultuureducatie in “a new modernity that is global from scratch”
1 Cultureel zelfportret
Competentiegericht leren vmbo
Etnisch profileren: van welles/nietes naar professionele ontwikkeling
Vitale opgaven voor de Stad bestuursvergadering ZON, 4 febr. 2014
De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
moderniseren van het curriculum.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Individueel transitieplan (ITP) voor arbeidsintegratie
Met taal versta je elkaar
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Inzichten opgepikt van Streetwize De straatkinderen vormen de eerste klantengroep van de mobiele school Een straatkind is een kind dat de straat als leeromgeving.
Niet met goede bedoelingen alleen… 17 april 2008 Jolanda Luijten.
Onderzoeks-project Pingjum “De rol van kunst en creativiteit in de veerkracht van dorps-gemeenschappen” Gwenda van der Vaart
Aan de slag met waarderend vernieuwen
LA3 IMPLEMENTEREN VAN INNOVATIES VERNIEUWEN IN ONDERWIJS.
Albert Meijer 23 april 2015 Positionering van Sociale Innovatie Introductie op innovation challenge Albert Meijer.
Presentatie| door: Verkenning ontwikkeling Dorpscentrum - Multifunctionele Accommodatie Kloetinge 2015.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Programma Voorstellen Inleiding LINC als methodiek Wat staat er in de rapportage? Testuitslagen Competenties in kaart gebracht Koppeling met beroepen-
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
Vervolg sociaal netwerk methodiek
Wat is Plaza Challenge? ● Een economisch georiënteerd interactief spel ( deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming.
Symposium HKU Onderzoek in kunsteducatie 2013 Lectoraat Kunsteducatie Karin Hoogeveen.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Cultuurnota Alblasserdam BIO 8 oktober Waarom een cultuurnota? Ontsluiten aanbod Kansen benutten Visie en focus: kader Samenhang en samenwerking.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
Tussen aandacht en doelgerichtheid zoeken naar een methodische structuur.
Meer verbinding, sociale cohesie en eigen/samen regie in de buurt Met het Buurtteam als stimulator, facilitator en begeleider van een samenleving die niemand.
Plaatsbepaling in de gemeenschap
De creativiteit van mevrouw Bol
Sociaal werk in een veranderende samenleving
Hoe gaan we hier vandaag mee verder?
Wat is DRAMA??.
Dagstart Quick Reference Card
De valse tegenstelling tussen autonoom en instrumenteel (en meer)
De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
Workshop: Wat verandert er voor mij?
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Wat is Plaza Challenge? Oorsprong: Plaza = winkelcentrum
Inzetten van ervaringsdeskundigheid in armoede
‘NEXT STOP’ Onbeperkt kunst en cultuur 10 April 2019
Leren en Participeren in de Community
Transcript van de presentatie:

Docent Dans De Codarts dans docent is een dans docent die dans in de maatschappij een waardevolle plek geeft. Een docent die mensen essentieel beweegt en raakt, dit door middel van dans

Proces georiënteerd Focus op de deelnemers De relatie is grotendeels gebasseerd op samenwerking Inclussie Mogelijkheid voor positieve ervaringen Plezier in diversiteit

Creativiteit brengt een sociale cohesie teweeg Verbeelding overwint culturele verschillen Ruimte voor nieuwe culturen en sociale verhoudingen Cultureel Ondernemend Geëngageerd Aan de slag vanuit innerlijke drive Adequaat handelen in het moment oplossingsgericht werken Kunst is de motor van verandering Verbinding met de leefwereld van de brongroep Oog voor maatschappelijke noodzaak Kunstenaar en brongroep maken samen het verschil

CREATIEREGIE De het-kant vormkracht  Kennis van het vak  Methodieken  Instrumenten  Procedures De ik-kant persoonlijke  Verbeeldingskracht  Kernkwaliteiten  Commitment  Bezieling en inspiratie  Leiderschap De zij-kant voedingskracht  Wensen van de klant  Behoeften  Bestaansreden  Krachtenvelden De wij-kant samenwerkingskracht  Competentie  Teamsamenwerking  Communiceren  Cultuur

Filmpje Kaapstad