Kerntaak 2.1 competentie-indicatoren E, F & G NATASCHA SHEFIRA KUBRA KIMBERLEY ARMINE.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zorg voor alle kinderen.. Hoe ontwikkelt het kind zich?
Advertisements

Overgang van groep 8 naar het voortgezet onderwijs 27 oktober 2008
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
De weg naar het voortgezet onderwijs
de ouderbetrokkenheid vergroten
Studie2daagse directies Unicoz 15 en 16 november 2012 Communicatie, ouderbetrokkenheid, educatief partnerschap een ideale combinatie voor.
Vereiste in leerplan VZ zie AD AD 4 en AD 5…
Huisregels Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 65.
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
Stagecoördinatie op De Rank
van schooladvies tot inschrijving
Communiceren met Marloes
Zorgtoewijzing Passend Onderwijs. Nieuwe aanpak zorgtoewijzing Deze power point geeft een korte impressie van de nieuwe ontwikkelingen van Passend onderwijs.
Zorgstructuur op basisschool Pius X
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Studie Loopbaan Coaching
Deze presentatie is bedoeld om een algemeen beeld geven van het doel, de mogelijkheden en het uiterlijk van het ouderportaal. Voor een compleet beeld is.
PRL les 2.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink
Pedagogische theorieën
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Evaluatie van de voorbije werking SG via CODI (én het CASS). “ Kijken naar het verleden met het oog op het nemen van beslissingen voor de toekomst ”. Een.
Melissa Redel Bernadette Groenewegen Ilham Yachou Najla Saddiki
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
De 5 competentiegebieden. Gemaakt door: Amina, Nabou, Ishani, Maria, Khadija en Patricia.
Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3
Kerntaak 5 Professionaliseren Noëlani Charmaine Yosra Elizabeth Mabel
Kerntaak 3. Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Werkveldoverleg Maatschappelijke Zorg 17 juni 2014.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
praktijk project ouderbetrokkenheid
Competentie gebieden Kerntaak 1.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 9. VANDAAG:  Herhaling lesstof en leerstof van alle bijeenkomsten.  Pak pen en papier en ga in 2-tallen zitten.  Neem.
KERNTAAK 1.1 NIVEAU 1 ABC ROBINETTE, DINOTRA, WENDY, RANOE EN CEONA.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Kijken naar Kinderen Week 5
KERNTAAK 1.1: G H KERNTAAK 2.1: A Latoya, Lina, Karima, Dewi.
OPVOEDRELATIES ONDER SPANNING B Bijeenkomst 2. PROGRAMMA Restje dinsdag Film Casus maken Debatteren Checklist maken Professioneel pedagogisch handelen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
‘’ KERNTAAK 2.1 ‘’ Namen:Güler Kim Bernadette Kitty.
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Workshop – VRAAK Dorinda Oortwijn Demi vd Wildenberg Inge Diepenveen Cheniva le Couvreur.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Ouderportaal. Ouderbetrokkenheid – Het ouderportaal als middel en niet als doel.
Conferentie Bijzonder Begaafd.  Opgericht in 1989  Psychologisch Adviesbureau  Assessment Center  Opleiding & Training  Hoogbegaafdheid PONTE organisatie.
Een doorgaande lijn VVE-PO in de praktijk Hoe wordt er vorm gegeven aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs? Door:
Arjen Edzes Rijksuniversiteit Groningen, Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen, Economische Geografie, Postbus 800, 9700 AV Groningen 30 juni 2011 Armoedepact.
Peuterspeelzaalbeleid Voorbereidende Vergadering 16 oktober 2007.
Logopedie op de peuterspeelzaal
UITGANGSPUNT.
Training Bijeenkomst 2. Onderwerpen bijeenkomst Het gebruik van verschillende media aan de hand van een thema en het toepassen van interactievaardigheden.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Passend onderwijs.
Hoe kunnen wij ict stumileren in het onderwijs
Visieontwikkeling Les
Visieontwikkeling Les 5: 7 juni 2017.
Mijn visie op onderwijs
Cliëntenraad Sociaal Domein
IVV Sint-Vincentius – Gent 11 november 2012
Observeren en rapporteren
Startblokken vanaf 0 ! Ontwikkelingsgericht werken
VTH3 (verpleegtechnisch handelen) "postoperatieve zorg" VP16
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Observeren Les 7.
Transcript van de presentatie:

Kerntaak 2.1 competentie-indicatoren E, F & G NATASCHA SHEFIRA KUBRA KIMBERLEY ARMINE

2E Adviseert collega’s bij het vormgeven van een goed contact met de ouders/opvoeders op basis van de binnen de instelling gehanteerde pedagogische visie/VVE methode  Bestuderen van het pedagogisch beleidsplan met name ouderbetrokkenheid en bijvoegen.  Aan de hand van het pedagogisch beleidsplan (ouderbetrokkenheid) in de praktijk observeren en signaleren.  Voorstel (schriftelijk en mondeling) ter bevordering van ouderbetrokkenheid.

2F Kent de manieren en de noodzaak om de ouders/opvoeders te betrekken bij de ontwikkeling van het kind  Uitslag toets ouderbetrokkenheid.  Ouders betrekken bij de thema’s door middel van mondelinge overdracht en/of brief.  Een één op één gesprek met ouder(s)/opvoeders(s) op basis van observatie

2G analyseert het pedagogisch/didactisch handelen van collega’s en ouders/opvoeders en adviseert hen hierbij van de binnen de organisatie gehanteerde pedagogische visie/VVE methode  Is op de hoogte van pedagogisch visie en –beleidsplan met betrekking tot het pedagogisch didactisch handelen.  Aan de hand van het pedagogisch beleidsplan (pedagogisch- en didactisch handelen) in de praktijk observeren en signaleren. Vervolgens bespreken in een vergadering en collega’s daarin adviseren.  Opstellen enquête voor de ouders/opvoeders over het welbevinden van hun kind en de tevredenheid van ouders peilen. De uitkomsten van de enquête bespreken met collega’s en daarna individueel de ouders adviseren/bespreken.