Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?
10 STELLINGEN
1. Druk op het businessmodel neemt toe.
WAT IS MIJN MERK? WAT IS MIJN VERHAAL? WAT BIED IK AAN? HOE ZIT MIJN VERDIENMODEL IN ELKAAR? WAT ZIJN MIJN PRIJZEN? WIE ZIJN MIJN KLANTEN? WIE ZIJN MIJN PARTNERS? OP WELKE BEHOEFTEN SPEEL IK IN? WAT ZIJN MIJN STERKTES, EN BEN IK ONDER- SCHEIDEND? KEN IK MIJN KANSEN EN BEDREIGINGEN? HOE DIFFERENTIEER IK MIJ? HOE STEEKT MIJN COMMERCIËLE ORGANISATIE IN ELKAAR? LANGS WELKE KANALEN VERKOOP IK? ZIJN MIJN WAARDEN DUIDELIJK? HEB IK EEN VISIE EN EEN MISSIE?
2. Specialisten winnen het van generalisten.
3. Meer kennis en beheer van uw doelgroepen wordt vereist.
4. Internet wordt het leidende communicatie- platform.
5. Invloed social media neemt toe (maar we mogen het niet overschatten).
6. Harde prospectie werkt niet meer. Maak daarom werk van uw netwerk.
7. Verkoop niet. Deel uw kennis!
8. Impact van klassieke reclame daalt verder.
9. Omring u met externe specialisten.
10. Zorg voor klantenbelevenis van het eerste tot het laatste contactmoment.
DANK U EN … SUCCES!
Desmyttere Marketingadvies Peter Desmyttere Ajuinlei 1, 9000 Gent Diamantstraat 8, 2200 Herentals