}
} Welkom Presentation: Transformatie van een mediabedrijf met data als grondstof PIM, 19 mei 2015 May 2015 Tim Klein
} Presentation: Overview De Telegraaf Datum: January 24, 2013 TMG NL: 16,7 miljoen inwoners TMG bereikt er daarvan dagelijks 7 miljoen.
} > 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand > 350 miljoen pageviews per maand Bereikt dagelijks bijna 2 miljoen Nederlanders De Telegraaf 1 van de grootste nieuwsmerken in NL > 2 miljoen unieke bezoekers per maand > 320 miljoen pageviews per maand > unieke bezoekers per maand >100 miljoen pageviews per maand
} Presentation: Overview De Telegraaf Datum: January 24, 2013 De uitdaging prijzen
} Presentation: Overview De Telegraaf Datum: January 24, 2013 De uitdaging prijzen
(een aantal) [trends]
} Presentation: Overview De Telegraaf Datum: January 24, 2013 Verschuiving van distributiekanaal
} Presentation: Overview De Telegraaf Datum: January 24, 2013 Tja..
} Presentation: Overview De Telegraaf Datum: January 24, 2013 Digitaal = gratis prijzen
} Presentation: Overview De Telegraaf Datum: January 24, 2013 Personalisatie
} Presentation: Overview De Telegraaf Datum: January 24, 2013 Strategie Identificeren van bereik betalende klant anonieme bezoeker geregistreerde bezoeker opbrengsten betrokkenheid Identificatie van het bereik “van anonieme bezoeker naar betrokken, betalende klant”.
Focus op 1 indvidu ARPU: focus op het individu Klassieke focus: Bereik & oplage Transformatie
grondstof Een nieuwe grondstof
grondstof En de nieuwe grondstof is…
De consument centraal Alles begint en eindigt met data Contentcreatie Publiceren & Distribueren Financieel Beheer Marketing & Sales Service & Contracten Content & Consumenten Data betaling NAWTE gedrag interesse klantprofielen Portfolio Development adverteerders Marketing partners Content & distributie partners Product & Portfolio Management content...
Real Time Data Platform Contentcreatie Generieke Services Marketing, Sales & Services Propositie, Contract & Order administratie Product Development Real Time Data Platform... Content & Consumentendata Collectie Analyse en Segmentering Klantprofielen Bedrijfs- Applicaties content en distributie op maat propositie op maat data Propositie PaymentSelfServiceIdentityContentDistributie
Tips voor de marketeer 1 Wat zijn jouw KPI’s? 2 Wat heb je al? 3 Zet kleine stappen & kill your darlings 4 Breek de muren af tussen marketing & “techniek” 5 Wees creatief!
Wat levert het op? Redactioneel Advertenties B2C Proposities
Relevantie
} Presentation: Overview De Telegraaf Datum: January 24, 2013