Bètasimulaties Jeroen Sijbers, Bètasteunpunt Wageningen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Advertisements

Hogere denkvaardigheden
Een “Beter Bèta School”?
Indeling profielen schooljaar Havo Gemeenschappelijk deel Papiamentu (240) Nederlands (400) Engels (360) Algemene Natuurwetenschappen (120.
Het kind als regisseur van zijn eigen kennis
Ouderavond klas 1 12 september 2012
1212 /mhj Quo vadis, (Bio) Medisch Ingenieur? Biomedische Technologie Technische Universiteit Eindhoven in samenwerking met Universiteit Maastricht Dick.
Strategische partnerschappen 2014 – 2020
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Compex Natuurkunde Een complex aan mogelijkheden?
Aardrijkskunde Olympiade Leerlingen bovenbouw H/V.
Begrijpend studerend lezen Groep 4 tot en met 8
Welkom! 20:00Introductie: uw kind op het JCU 20:30Naar JCU, daar koffie & thee 20:45Start keuzeworkshops Zaal 322: Het mentoraat op JCU en partnerscholen.
Belangrijke onderzoeksgegevens uit het DUO-onderzoek van VNCI/RGC Jan Apotheker and Gerard van Koten Stuurgroep Nieuwe Scheikunde RGC;17.
ICT en Didactiek Willem Bustraan EFA
Wiskunde in NLT wordt dat wat?
Ecosystemen simuleren in de klas Yuri Matteman De Praktijk Caspar Geraedts Vrije Universiteit NIBI-onderwijsconferentie 11 januari 2013.
ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Aan het werk Nieuwe biologie en RSPs Jan Jaap Wietsma, Universiteit.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
Werken met beelden Fontys lerarenopleiding Tilburg
Welkom. Teamleider HAVO/ VWO De heer C. Bentlage.
Rekenbeleid Wie gaat wat doen? wiskunde of schoolbreed
Natuurkunde Paragraaf
Kaartje Gelderse Vallei invoegen. * Start gesprekken eind 2008 door welzijnsinstellingen en scholen * Redenen: * verandering in de maatschappij * onaantrekkelijkheid.
Het (nieuwe) betavak NLT
Symposium Differentiatie
Welkom M. Smale afdelingsconrector 4 en 5 havo Emmauscollege.
ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Docenten en educatieve hervormingen Uw lespraktijk veranderen.
World Food Challenge Door Jeroen Sijbers. Agenda Presentatie World Food Challenge Zelf spelen Korte discussie Korte evaluatie.
Moleculaire Gastronomie Martin Schreiber Lisa Huijgen Margriet van Vianen NIBI- conferentie.
NLT HAVO.
Met de Kennisbasis in zee!
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Woudschotenconferentie 2007 Jos Paus, Lucia Bruning
Jacqueline Kerkhoffs juni 2015.
Project Serious Games Hogeschool Rotterdam – Mediatechnologie en Libanon Lyceum Rotterdam – Technasium In samenwerking met de Openbare Montessorischool.
Bètapartners, 26 oktober 2015, Damstede.  Global Learning and Observations to Benefit the Environment (GLOBE)  Opgericht in 1994 door de Amerikaanse.
E-klas en PAL-student Digitaal lesmateriaal voor bètavakken h/v E-klassen 10 november 2015 Cor de Beurs en Arjan de Graaf.
Welkom bij de workshop: Geschiedenis van scheikunde in de klas? Rosalie Blom.
“Goed voor de maatschappij maar te moeilijk voor ons” Een studie naar attituden van 14- en 15-jarige havo/vwo leerlingen Martijn Luub.
Bvj vmbo bovenbouw 7 e editie Gijs van Hengstum Thomas Klein Middelink.
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 2 Cathy Baars Jaco Scheer.
Bètaonderwijs in verandering Kerst Boersma bèta5 ECENT 2009.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
NOT 2011 Ineke Verheul Serious games of serious gaming?
Nieuwe Natuurkunde (NiNa) & Natuur, Leven & Technologie Henk Pol, ELAN, Universiteit Twente.
Kompas voor het diplomalandschap. Ik vind het belangrijk om te weten wat het verschil is tussen de diploma’s van Wetenschap & Technologie Internationaal.
Begrijpend studerend lezen Groep 4 tot en met 8. Het belang van begrijpend en studerend lezen Lezen heb je nodig, elke dag weer. Als je niet goed kunt.
13. Meer professionele ruimte voor leraren. Werksessie NRO-congres ‘samen op expeditie’, 3 november
Ontwerpen van 3D lesmateriaal voor biologie Ecent conferentie 20 mei 2015 Dirk Jan Boerwinkel Freudenthal Instituut voor Didactiek van Wiskunde en Natuurwetenschappen.
Twents Meesterschap in actie: Opleiders en docenten samen aan de slag ECENT-vakvernieuwingsconferentie 4 juni 2010 Jan van der Veen
Zevenjaarwerkenaan het “WAT” Slotwoord Gerard van Koten VzStuurgroep.
1 Bètavakvernieuwing na Ange Taminiau, Berenice Michels, Pascal Marsman.
Chemie tussen context en concept Hoe bereiden we studenten voor op vernieuwing ?
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Onderzoek en hogeschool waarom, wat en hoe bert mulder | informatie, technologie en samenleving.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
NLT: een vak voor jou?.
Computational Thinking Leren op je Eigen Niveau
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Concept-contextvenster in het bèta-onderwijs
Examens met ICT komen er aan
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Toetsen in nieuwe scheikunde
Examens met ICT komen er aan
KWT.
Technasium op het GRC.
Transcript van de presentatie:

Bètasimulaties Jeroen Sijbers, Bètasteunpunt Wageningen

“Voor inspiratie en nieuwe kennis in uw klas” Aansluiten bij behoeftes docent Aansluiten bij trends in het onderwijs Aansluiten bij de examenprogramma’s Bètasteunpunt Wageningen

Start van het project Wageningse context in de klas brengen Actueel en relevant Aansluiten bij concepten uit de curricula van de schoolvakken Meerwaarde voor ICT gebruik

Start jan Doel was om voor ieder bètavak een simulatie te ontwikkelen Biologie Scheikunde Natuurkunde Samenwerking met QLVR en Wageningen University

Het concept Simulaties van de werkelijkheid Werken met academische modellen Onderzoekend leren Voorspellen en interpreteren Aantrekkelijke context Resultaat in mei 2015: drie simulaties, drie lesbrieven, drie docentenhandleidingen

* Plaats afbeelding hier Context natuurkunde

* Plaats afbeelding hier Context scheikunde

* Plaats afbeelding hier Context biologie

Hoe te vinden?

Zelf ook aan de slag? Engine van de applicatie is overdraagbaar Wellicht zijn er meer wetenschappelijke modellen die op deze manier in te zetten zijn?

Bedankt!