TRAJECTMATIG INVOEREN VAN FUNCTIEBESCHRIJVINGEN VIA EEN STAPPENPLAN. Werkgroep ONDERSTEUNING SCHOLENGEMEENSCHAPPEN.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op weg naar het “IKC” en een nieuw onderwijsmodel ‘t Schrijverke, loc
Advertisements

Omgaan met leerstoornissen in het secundair onderwijs
Zorgwerking in onze school
Workshop Handelingsgericht werken
functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid
Voeding en Dieet Zorgmodule Presentatie hoofdlijnen inhoud projectplan.
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerkrachten 2 de graad.
Netwerk VOCODI WELKOM Vrijdag 30 oktober 2009.
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
18 november 2008 Opvolging van studietijdmetingen op opleidingsniveau.
Leeftijdsbewust Personeelsbeleid
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
Tellen van het aantal personen uit de kansengroepen in het personeelsbestand vrijwillige registratie Kaat Matthys.
Vlaamse Belastingdienst (VLABEL)
WELLNESS OP DE WERKVLOER
Start to run Start to swim Start to … MENTORING Een praktische werkwinkel rond mentorenwerking in SG Poperinge.
Functiebeschrijving godsdienst inspecteurs-adviseurs r. -k
Evaluatie van een proces
Leraren AD4 verzorging-voeding
GOK in de bijzondere bepalingen Inspiratie- en begeleidingsdocument VCLB- project kansenbevordering.
Loopbaanbegeleiding Inforonde voor de personeelsleden
Samenwerkingsverband VO-SVO West-Friesland 24 juni 2010.
Regiobijeenkomsten voor gemeenten 24 oktober, Eindhoven
Lokaal Overlegplatform Antwerpen Secundair Centraal Meldpunt
Functiegesprekken in de praktijk.
Bakens voor een tweede cyclus scholengemeenschappen basisonderwijs Visietekst: Marc Van den Brande, VVKBaO Begeleidingstraject SG 2011 DPB-Mechelen-Brussel.
Omtrent jurisdisch statuut van het godsdienstonderwijs.
Werkzaamheden bovenschools GZ psycholoog i.o Schooljaar Informatieochtend SWV /
WELKOM OCSG 12 mei 2014.
Deze Workshop wordt verzorgd door het
De kracht van samenwerking Passend Onderwijs in Beweging Ben Brinkman 22 mei 2014.
Visie informatievoorziening
Na de basisschool Presentatie Procedure naar het VO Mieke Staal Intern Begeleider 5 MW.
Loopbaancoaching Voorstelling van raamplan
Tripartiete overeenkomst personele gevolgen passend onderwijs.
Van ICT-tool naar ICT-leerlijn.  : invoering leergebied overschrijdende eindtermen  : ICT-tool in onze SG met jaarlijkse ‘check-up’
De directeur en het nieuwe inschrijvingsdecreet. Start van de inschrijvingen Indien een school niet hoeft te weigeren omwille van capaciteit kunnen: 
Informatieavond groep 8 (Waterlandse Overstap, advies VO) OBS ‘t Carrousel Schooljaar
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Gezondheidsbeleid… kleuterscholen – lagere scholen Gezondheidsbeleid… kleuterscholen – lagere scholen.
De overheid biedt scholen en scholengemeenschappen een relatieve autonomie zodat zij aan hun eigen schoolontwikkeling kunnen werken. Zij biedt daartoe.
Evaluatie van de voorbije werking SG via CODI (én het CASS). “ Kijken naar het verleden met het oog op het nemen van beslissingen voor de toekomst ”. Een.
SG vormen Scholengemeenschap Dynamo7 14 oktober 2008 Nieuwpoort.
(W)onderzoekers Op Het TalenT. Vragen Kaarten.
Welkom bij de ouderkring van groep 1/2B. Even voorstellen aan elkaar....
WELKOM Directeurs coördinatie scholengemeenschappen februari 2009.
Calvijn Meerpaal Werkgroep SOP ontstaan na de opzet van het schoolprofiel i.v.m de wet passend onderwijs.
Schooltijden. 18 januari 2016Ouderavond schooltijden2 Agenda 1.Welkom. 2.Doel van de avond: informatieverschaffing en uitwisseling van meningen. 3.Voorstellen.
SCHOOLTIJDEN op De Havelt 12 januari AGENDA: 1.Welkom. 2.Doel van de avond: informatieverschaffing en uitwisseling van meningen. 3.Voorstellen procesbegeleider.
BS Het Venster SCHOOLTIJDEN op Het Venster 19 januari 2016.
SCHOOLTIJDEN op De Kastanjelaar Informatieavond 1 februari 2016.
1 De Lijn – Kennis & techniek Informatiesessie 9 & 10 maart 2005.
Psychosociale risico’s (PSR’s)
High Voorbeeldproject preventieve maatregelen Brede basiszorg Fase 0.
EEN PAROCHIEKERKENPLAN VOOR DE KERKEN OP HET GRONDGEBIED VAN UW GEMEENTE Stappenplan.
HR-wijs, inspiratiesessie Vzw De touter, ondersteunend personeelsbeleid.
AANWEZIGHEIDSBELEID SYNTRA VLAANDEREN EOC, 19 februari 2014 Therese De Bruecker – Jessy Van Dousselaere.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
ondersteuningmodel sessie drie: ondersteuningsteams
Bestuurlijke optimalisatie en schaalvergroting (= BOS)
LOP Antwerpen basis Algemene vergadering 10 juni 2009 welkom
Thema extra kansen (website) in het LOP BaO en SO Genk
Ontwerp Wmo beleidsplan
WETENSCHAPSWINKEL UT MKB WETENSCHAPSWINKEL
Lokaal Overlegplatform Antwerpen Secundair Centraal Meldpunt
Model academiereglement deeltijds kunstonderwijs
Bijlage bij hoofdstuk Zorgcontinuüm, in powerpoint
DAGORDE - LOP ANTWERPEN SECUNDAIR
Niveau SCHOLENGEMEENSCHAP
Transcript van de presentatie:

TRAJECTMATIG INVOEREN VAN FUNCTIEBESCHRIJVINGEN VIA EEN STAPPENPLAN. Werkgroep ONDERSTEUNING SCHOLENGEMEENSCHAPPEN

MotiveringsfaseKennisfaseInzichtsfaseIntroductiefaseTerugkoppe-lingsfase Fase 1: Motiveringsfase Fase 2: Kennisfase Fase 3: Inzichtsfase Fase 4: Introductiefase Fase 5: Terugkoppelingsfase Fase 6: Beslissingsfase Fase 7: Invoeringsfase Fase 8: Gesprekkenfase Fase 9: Opvolgingsfase SG werkgroep 2008

Fase 1: Motiveringsfase Stap 1: Ik en het personeelsbeleid in onze school. Stap 2: Voorstellen van een typisch accent binnen mijn school. SG werkgroep 2008

Fase 2: Kennisfase Centrale vraag: “Hoe kan de FB bijdragen tot de kwaliteitsbevordering van het personeelsbeleid?” Stap1: Kaderen van de functiebeschrijving binnen het Integraal Personeelsbeleid. Stap 2: Wat zegt het decreet i.v.m. de FB? Stap 3: De visietekst van het VVKBaO even doorgelicht! Stap 4: Scharniermoment: Hoe gaan we verder?

Fase 3: Inzichtsfase Stap 1: Van het maximalistisch model van het VVKBaO naar een model op maat van de eigen school binnen de SG. Stap 2: Mogelijke en/of haalbare afsluiting: de SB willen/kunnen/moeten een mandaat geven. SG werkgroep 2008

Fase 4: Introductiefase Stap 1: Kennisfase en inzichtsfase voor de totale personeelsgroep van de school of SG. Stap 2: Kennisfase en inzichtsfase voor de totale personeelsgroep via opsplitsing KS en LS. Stap 3: Rubriceren van bedenkingen, vragen en suggesties. SG werkgroep 2008

Fase 5: Terugkoppelingsfase Stap 1: Opstellen aangepast model ‘school’: uitschrijven schoolgebonden inhouden, afspraken, richtlijnen, … Stap 2: Voorstellen aangepast model ‘school’ én zoeken naar gemeenschappelijke inhouden, afspraken, richtlijnen, … voor aangepast model ‘SG’. Stap 3: Voorstellen van het aangepast model ‘SG’ en ‘school’ aan alle personeelsleden. Stap 4: De definitieve FB ’school’ en definitieve FB ‘SG’ wordt in layout en vorm gegoten. SG werkgroep 2008

Fase 6: Beslissingsfase Voorstellen van de definitieve FB per school aan de afgevaardigden van het LOC en de definitieve FB van de SG aan het OCSG. SG werkgroep 2008

Fase 7: Invoeringsfase Alle personeelsleden samenbrengen via een PV of studiedag. Voorstelling via powerpoint en uitdelen van de mapjes met de FB. Ondertekenen voor ontvangst. SG werkgroep 2008

Fase 8: Gesprekkenfase Open gesprek tussen het personeelslid en de directeur i.v.m. het individuele luik van de functiebeschrijving. SG werkgroep 2008

Fase 9: Opvolgingsfase Stap 1: Binnen elke school: transparantie, openheid, … Stap 2: Op het niveau van de SG noodzakelijke bijsturingen en doorgeven expertise. Stap 3: Verder…. SG werkgroep 2008