Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Congres “Passen en Meten” Samenwerkingsverband Over-Betuwe
Advertisements

Waar kijk ik naar? Identiteit.
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
Glijbanen Een les onderzoekend leren voor
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 5 © R. Buisman.
Medmec08 – Engagement Virtual Democracy Zomer 2010 – Les 5 Roelof de Vries r.n.de.vries [at] hro.nl.
Workshop opstellen adviesrapport
Onderzoeksvaardigheden
Leesvoorkeurenonderzoek
Onderzoek doen Hoofdstuk 11 Rapportage.
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Onderzoek doen een methodische aanpak
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Onderzoek Werkveld Deel I: Inleiding
Module Communicatie 3de dag
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
INFORMATIEVAARDIGHEDEN SAW B.Wydooghe L. Gheysen C. Neckebroeck.
Inhoud bijeenkomst 2 Oriёntatie op je praktijkonderzoek:
Hogeschool Rotterdam Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs.ing. M.M.A. Scheepers Website:
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
Praktijk.
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Onderzoeksvaardigheden
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 2.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
De onderzoekscyclus Oriënteren Richten Plannen Verzamelen
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Taalbeheersing Rotterdam, 26 augustus 2011.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 9 Hafida El- gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 5.
Onderzoeksvaardigheden 3
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek7 Hafida El- Gharbaoui.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 8 Hafida El- Gharbaoui.
Onderzoek 1 Presentatie titel
Onderzoek I Bijeenkomst 3
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 6 Hafida El – Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 1 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 1 med.hr.nl/gharh.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
praktijk project ouderbetrokkenheid
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Doel: een activiteit die uitvoerbaar (en innovatief) is.
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Startbijeenkomst 17 mei  Vaardigheden (vak-, onderzoeks-, samenwerkings-, plannen)  Verdieping in vak  Combinatiecijfer: maatschappijleer 1/2.
Bron: Baarda, B. (2014) Dit is onderzoek!. Inhoud bijeenkomst 2 Onderzoeksdoel formuleren Onderzoeksvragen (hoofdvraag met deelvragen) formuleren.
Beroepenwerkstuk.
Het onderzoeksverslag
Ben jij gedreven door nieuwsgierigheid?
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
3F maken van een verslag.
Eerste bijeenkomst dinsdag 16 mei 2016
Transcript van de presentatie:

Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh

Oriënteren Richten Plannen Verzamelen Analyseren en concluderen Rapporteren en presenteren Cyclus voor praktijkonderzoek

Onderzoek 11e Onderzoeksvraag Welke aansprekende taalactiviteiten waarbij ouders betrokken worden, kunnen ingezet worden tijdens het Nationale voorleesontbijt 21 januari 2015 bij kinderen uit groep X van Basisschool Y? Deelvragen Hoe verloopt de taalontwikkeling van kinderen leeftijd x? Wat is het huidige aanbod taalonderwijs groep x basisschool y? Wat zijn de interesses en behoeftes op het gebied van taal van kinderen groep x basisschool y? Wat is het taalniveau van de kinderen groep x school y? Welke activiteiten zijn er voor kinderen leeftijd / taalniveau x? Welke taalactiviteiten sluiten aan bij de interesses en behoeften van kinderen groep x basisschool y? Op welke wijze kunnen ouders betrokken worden in de uitvoering van de activiteit?

Welke activiteiten zijn er voor kinderen leeftijd / taalniveau x? Welke taalactiviteiten sluiten aan bij de interesses en behoeften van kinderen groep x basisschool y? Op welke wijze kunnen ouders betrokken worden in de uitvoering van de activiteit? Hoe heb je de beantwoording van deze deelvragen aangepakt? Wat heb je voor informatie gevonden?

Onderzoek 11e Indeling onderzoeksverslag (zie ook Van der Donk en Van Lanen, p ) Voorblad / titelpagina Voorwoord Inhoudsopgave Samenvatting(!) Inleiding: aanleiding onderzoek, context Probleemstelling, onderzoeksdoel, onderzoeksvraag, deelvragen Aanpak: hoe heb je het onderzoek aangepakt (databronnen, dataverzamelingstechnieken, analysetechnieken, betrouwbaarheid en validiteit) Resultaten Conclusies Vooruitblik: discussiepunten, vragen voor vervolgonderzoek(!) Evaluatie: kritische opmerkingen bij jouw onderzoek (!) Literatuurlijst Bijlagen

Bekijk alles wat je inmiddels hebt en leg het langs het format van Van der Donk en Van Lanen Wat zijn aandachtspunten volgens jezelf? Wat mist nog of is onvolledig? Bespreek dit samen met een mede-student en maak een overzicht van wat je al wel en wat je nog niet hebt Onderzoek 11e

Beschrijving aanpak Beschrijving resultaten literatuuronderzoek Beschrijving resultaten observatie en interview Conclusies Voortuitblik en evaluatie Aan de slag: ga schrijven, informatie zoeken of bedenken hoe je deze informatie gaat vinden!

Onderzoek 11e Week 4Week 5Week 6Week 7. WE MAKEN NU EEN AFSPRAAK VOOR KOMENDE WEKEN 4 EN 5