COMMUNICATIE Week 5 Docent:.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is huiswerk? Wordt opgegeven of ingeleid op school, begint vaak op school, maar wordt thuis (af)gemaakt en thuis geleerd en vormt de ‘ingang’ tot de.
Advertisements

De “ leraar” als rolmodel
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Reflecteren.
Les 6 een goed 2010 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap ik en startformulering HKI > bedenk.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
Het begint bij het jonge kind
Blok 4.
Model-leren.
6 september : verkort rooster 7 september: 60 min Spaans 2v september.
3umH3H0. Studie reis Canada Renate en Henco (14 t/m 22 november 2014)
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Ontwikkeling en de basisschool
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
COMMUNICATIE Week 1 Docent:.
College 5; kinderen en media. Programma  Hoorcollege kinderen en media 
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
motiverende gespreksvoering
(Ped)agogiek Werkcollege 5
Praktijkervaring en reflectie
Week 3: Systeemtheorie versus biologische psychologie
Artis.
Week 3 Docent: COMMUNICATIE. Cliëntgerichte benadering biedt inzicht in het functioneren van mensen maakt duidelijk hoe persoonlijke problemen ontstaan.
Waar gaat het vandaag over?
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Week 2 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 1 Hoe is het gegaan? Wat viel je op?
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Klinische les medisch maatschappelijk werk
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Week 4 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 2 Hoe is het gegaan? Wat viel je op?
Communicatie les 1 kwartaal 4
Thema Roos van Leary in de klas
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
TAALONDER ZOEK 2.10 SOCIOLECTEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat groepstaal is. 2.Hoe sociale groepen zich onderscheiden via groepstaal. 3.Het belang.
Loopbaancompetenties
Communicatie Les1.
Consumentengedrag Leren I
Acceptatie en Adoptatie Thema Technologie bij jezelf: 1A_TVB01
S/k/l 1.6 Kritisch kijken.
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Aantrekkelijk formuleren
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
ZGK les 3 zorg en begeleidings behoeften
Gedragsproblemen en stoornissen
Lezen samenvatten.
Les 1 Hoofdstuk Ecologie
Instructeur B Basketbal Module 4 Stage: taak
Ouders en school samen Maart 2016
Schoolgroep Ouderbetrokkenheid.
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Informatieve teksten, interviewverslag
Communicatie 3e les.
Inspelen op Innovaties
Portfolio, Logboek en Casus
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Module 1: Verkennen Basisstof 1: Kijken naar jezelf
Observeren, rapporteren
Kritiek geven en krijgen
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Burgerschap Thema: politiek
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Transcript van de presentatie:

COMMUNICATIE Week 5 Docent:

Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie

Sociaal-leertheoretische benadering Informatie over het leerproces bij het veranderen van het denken en het doen Kijk op de persoon Het leren van gedrag

Kijk op de persoon Bandura: ‘driehoek’ van elkaar beïnvloedende factoren Persoon, gedrag en omgeving Belangrijk om in gesprek met cliënt meerdere invalshoeken te belichten, pas op niet te nauwkeurig bespreken met cliënt dit kan hem overweldigen en duurt veel te lang. P= persoon, verzameling eigenschappen, stijlen denken en doen en andere persoonlijke kenmerken G= gedrag, actueel, waarneembaar gedrag in diverse situaties O= omgeving veelheid van situaties, wel of niet bestaande uit andere personen, gewild of ongewild invloed hebben op P en G P en G kunnen dus sterk wisselen door invloeden van O.

Opdracht Beschrijf jouw ‘driehoek’ van beïnvloeden factoren. Beschrijf het a.d.v. de omgeving (O) school. Bespreek het in je oefen groep

Eigenschappen Wat zijn eigenschappen? Visie Mischel ‘genotype’ vs.‘fenotype’ Mishel: op het gebied van het sociaal functioneren is de invloed van de situatie zeer groot. Genotype= stabiele, wezenlijke kenmerken van de persoon. fenotype= merkbare uiterlijke vorm, tegenstrijdig Hulpverlener moet voorzichtig zijn met generalisatie van gedrag over verschillende situaties.

Opdracht Camping Powned http://www.powned.tv/uitzendinggemist/campow.html Ken de hoofdpersonen eigenschappen toe. - René - Roy - Marjon Uitzending van woensdag 09-10-2013, Camping Powned bekijken tot 11 min, mag langer als de tijd het toe laat. Margreet en Sonja komen ook in beeld.

Het leren van gedrag Leren via voorbeelden Leren via consequenties Leren door de kunst af te kijken, om dit succesvol te doen moet aan 3 voorwaarden worden voldaan. aandacht richten op het voorbeeldgedrag en mogelijkheid om gedrag juist waar te nemen. nieuwe gedrag kunnen onthouden Het gedrag wordt zelf uitgevoerd Leren door consequenties: leerproces staat onder sterke invloed van de gevolgen van gedragingen. Zijn de effecten positief dan wordt het gedrag versterkt en zal het vaker worden vertoond. Is het effect negatief bestaat er een grote kans dat het gedrag wordt afgezworen. Effecten worden subjectief beoordeelt, interpretatie van de feiten is belangrijk. functies van de consequenties van het handelen: informatieve functie motiverende functie

Huiswerk Lezen hfs.4.4 t/m 4.6.2 Psychologische gespreksvoering. Lezen hfs.6 Reflecteren de basis Opbrengsten van de lesopdracht reflectieverslag