Les 2 People-Centric Process Management
De wereld rondom BPM 1.Top Management en strategische keuzes 2.Kwaliteits Management 3.Verander Management “The customer is King, he can fire everyone in the organization from the CEO down – simply by spending his money elsewhere” (Wal Mart founder Sam Walton)
1. Strategisch Managment: Vroeger: Organisatie structuur van verticaal Optimalisatie per afdeling (schakel) “Over de muur aanpak” = not Smart Working Nu: Organisatie structuur horizontaal Optimalisatie per proces (integraal ketenbeheer) Klantgericht = Smart Working
Aangrijpingspunten procesverbetering
Strategische keuzes (naar Tracey & Wiersma)
Het duivelse vierkant
Overzicht consequenties: Hoe kan een organisatie zich aanpassen aan de omgeving en zijn strategische doelen
Consequenties van strategische keuzes
2. Kwaliteits Management ≈ Proces Prestatie Methodieken Six Sigma Lean Thinking Theory of Constraints INK-Model Balanced Scorecard ISO 9001:2000
3. Verandermanagement Portfolio- Programma- Project management
BPM veranderingen (hiërarchie) Strategie transformatie Business Proces transformatie ICT transformatie Diagnose-visie-ontwerp-bouw-implementatie-feedback
Van groot naar klein
Portfolio: De samenhang van programma’s
The process of change
BPM live cycle van Software Ag (Aris)
Workshop People-Centric Process Management M McGregor & I Gotts Isbn
Workshop (2)