Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Advertisements

Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Stage jaar Rianne Elderhuis.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Gespreksvaardigheden en interculturele communicatie
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
VOORLICHTING STAGE Sociaal Pedagogische Hulpverlening Instituut voor Sociale Opleidingen.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Pemprl.
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Project oriëntatie op het beroep Lesweek 1 VSR1F.
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Praktijkervaring & Reflectie
SPH voltijd Ethiek 3: Normatieve Professionalisering Werkcollege 1 kwartaal 3: introductie Corstin Dieterich L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 1 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
SLC Kwartaal 3 Martine Bink med.hro.nl/binmd L
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Oriëntatie op het beroep Kwartaal 2 Marie-Joze van Raak
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaancoaching
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Keuzethema: differentiatie
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Bijeenkomst September 2015
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Keuzethema: differentiatie
Werkveldbijeenkomst BPV-terugkombijeenkomst A15a
Vriendschap, relaties en seksualiteit
23 november 2017 bijeenkomst 2; wpl1 RijnIJssel, Utrechtsestraat, Arnhem Jacqueline van der Zee en Jacques de Goede.
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Begeleiden Les 9.
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Transcript van de presentatie:

Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu Oriënterende stage 1 Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu

Programma vandaag Toelichting studiehandleiding Samenstelling groepen en organisatie bijeenkomsten

Een geschikte stageplaats 30 weken 3 uur per week SPH doelgroep Niet te complexe werkzaamheden Contactpersoon vanuit instelling/organisatie Contactpersoon tekent stage overeenkomst en geeft een beoordelingsadvies

Beginvereisten 5 EC (140 uur) 90 uur stage in praktijk: 30 dagdelen van 3 uur in kwartaal 2, 3, en 4 Periode 16 november 2015 t/m 24 juni 2016 10 bijeenkomsten + 2 x 50 minuten consult Kwartaal 2: 4 stagebijeenkomsten Kwartaal 3: 4 stagebijeenkomsten + coachingsgesprekken 4e jaars Kwartaal 4: 2 stagebijeenkomsten + coachingsgesprekken 4e jaars Aanwezigheidsplicht en opdrachten

Leergemeenschap Begeleide en onbegeleide tijd Belang van leren in een leergemeenschap Eigen verantwoordelijkheid voor je leerproces

Competenties en leerdoelen Beroeps oriënterend: Competenties 1 en 2, 4 en 12 + prestatie- indicatoren eindniveau jaar 1 Beginnende methodische hulpverleningsrelatie vormgeven Professionele communicatievaardigheden inzetten Eigen ideeën, gevoelens, opvattingen herkennen en hierop reflecteren

Literatuur Groen, M. (2015). Reflecteren de basis. Op weg naar bewust en bekwaam handelen. Groningen/houten: Noordhoff 3e druk

Toetsing en beoordeling Kwantitatief: urenverantwoording Kwalitatief: opdrachten op voldoende niveau, inbreng begeleidingsgesprekken, uitwerking toetsbare leerdoelen, praktijkadvies Praktijkplan en eindverslag volgens criteria + taal Begeleidingseisen: aanwezigheid, werkinbreng en actieve deelname Coachingsgesprekken met 4e jaars

Inleveropdrachten Logboek 1. Praktijkplan Wie is de cliënt? (wordt opgenomen in eindverslag) 2. Eindverslag

Logboek Start nu met logboek over je ervaringen + activiteiten Reflectie hierop (½ A4) 6 weken lang bijhouden na elke activiteit met de doelgroep Laten aftekenen door docent

1. Praktijkplan Inleiding Omschrijving organisatie Beschrijving problematiek doelgroep Persoonlijke leerpunten/patronen Kern: Leerplan (gebaseerd op SMART) Inleveren op n@tschool en zo nodig postvak docent in week 8 (vrijdag 22 januari 22.00 uur)

Wie is de cliënt? Interview met cliënt: Analyse netwerk en belangrijke waarden, ambities cliënt Beschrijf nieuwe inzichten voor jou Voorwaarden: Toestemming Professionele attitude

2. Eindverslag 1. Leerdoelen: Wat heb je geleerd van deze praktijkervaring? Welke talenten heb je van jezelf ontdekt? Wat vond je leuk? Wat vond je lastig? Waar wil je verder aandacht aan besteden? 2. Onverwachte leerervaringen 3. Wie is de cliënt? 4. Uitwerking 2 activiteiten + reflectie 5. Conclusie 6. Vooruitblik Urenverantwoording Beoordelingsadvies van contactpersoon Inleveren week 5 van kwartaal 4 (woensdag 1 juni 22.00 uur)

Organisatie Kwartaal 2 start gezamenlijk om 9.00 In subgroepen van 6 of 7 begeleid en onbegeleid 9.10: A + B 10.10: C + D Gezamenlijk afsluiten om 11.10

Subgroepen Groep A: Kirsten, Roxanne, Anais, Yahaira, Anouk, Danielle, Tessa Groep B: Kelly, Dayenne, Nikki, Luuk, Madelon, Valerie Groep C: Raysri, Michelle, Lisa, Jeanevive, Sophie, Ivanca Groep D: Isabella, Anniko, Kelvin, Willemieke, Thalassa, Nella

Opdracht 1 Afspraken over samenwerking werkwijze Bespreken: - wat wil je toepassen bij feedback geven en ontvangen? - hoe helder is je luisterhouding? - welke valkuilen bij vragenstellen? - waar loop je stage? - welke doelgroep, welke activiteiten? - contactpersoon en introductie op stage? - wat is je eerste indruk/gedachten/gevoelens?

Opdracht 2 Brainstorm over je praktijkplan: Kies een competentie met toetsbare leerdoelen Maak een mindmap

Voor volgende keer Lezen hoofdstuk 1 uit “Reflecteren de basis” Ga verder met mindmap, andere competenties en toetsbare leerdoelen Lees document SMART-leerdoelen maken op natschool Start gezamenlijk A + B begeleid C + D onbegeleid Afronding gezamenlijk