Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WAT IS FLIPPING THE CLASSROOM?
Advertisements

Inhoud Flipping the classroom? Waarom flippen? Praktische tips.
• •Vak: scheikunde •Titel: veiligheid in het lab •Leerniveau: havo-vwo •Leerjaar: 3.
Workshop2. Binden door te boeien Workshop over vrijheid in leren en onderwijs Oliva Peeters.
Flipping the classroom
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Feedback Wat Soorten Door wie
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Aan de slag met de Flipped Classroom. Werken in groepen Vorm Groepen van 5/6 personen 4 vragen 25 minuten Resultaat: Inzicht krijgen in wat jullie belangrijk.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 5.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Rekenen Eigenvaardigheid
Deze Workshop wordt verzorgd door het
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Trainingspresentatie
Werken met de Stercollecties
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Feedback Wat Soorten Door wie
Financieringsplan II Openingsbalans.
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Het motiveren van leerlingen in het VO
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Flipping the Classroom Woudschoten Chemie Conferentie 2015 Laura van de Raa.
Gepersonaliseerd leren:
“Differentiëren aan de hand van uitleg filmpjes.”
Even voorstellen Merel Hoogendoorn & Ulrike Noordegraaf Wie zijn we? Wat doen we? Welke ervaring hebben we? En wie bent u? Schrijf uw naam op een naamkaartje.
Med.hro.nl/schpa.  CS8VooY&feature=related CS8VooY&feature=related.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Projecten van de Universitaire lerarenopleiding Rijksuniversiteit Groningen Omgaan met verschillen in de klas.
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
Ict-zaken in het mbo John Hanswijk, Kennisnet Over tabletgebruik, mobile devices en digitale middelen.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Differentiatie.
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Docentvaardigheden ICT
Personeelstraining Typ hier uw thema.
S/k/l 1.6 Kritisch kijken.
Creatief Ketengericht Ondernemen
Welkom bij Health Hub! Vrijdag 13 januari 2017.
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Instructie geven en uitvoeren
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
De didactische meerwaarde van flipping the classroom
Trainingspresentatie
Sleutels, codes en aanwijzingen
Kennisclip Web toepassingen
  Tijd Inhoud UNIT 6 SPORTS Werkvorm Media / Materiaal Inleiding
Informatieavond Schooljaar
Trainingspresentatie
Gesprekstechnieken Les 6.
Hoe speel je de Pizza Game?
Een (informatief) Artikel schrijven
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
‘Flipping the classroom’
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Kritiek geven en krijgen
Waarden & normen.
PUBLIEK Projector 2+
Transcript van de presentatie:

Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt in de praktijk

Flipping the Classroom Huiswerk: Blendspace

Flipping the Classroom Is dit flipping?

Flipping the Classroom Of is dit flipping?

Flipping the Classroom Wat is flipping dan?

Flipping the Classroom Wat is flipping dan?

Flipping the Classroom Wat is flipping dan?

Flipping the Classroom Discussieopdracht: In tweetallen: Noem 2 voordelen en 1 nadeel van Flipping the Classroom en plaats 1 voorbeeldfilmpje. Plaats je antwoord op: Tijdsduur: 5 minuten Tijd over? Vraag naar de extra opdracht! Einde

Flipping the Classroom Maar kost het veel tijd? In het begin wel Meer lestijd Beter aansluiten bij belevingswereld student Meer leertijd

Curriculumontwikkeling Curriculaire spinnenweb van Van den Akker (2003)

Curriculumontwikkeling

Video – doelen en vormen Aandacht trekken Introductie Verwachtingen creëren Uitleg en instructie Gesprekstechnieken - oefenen Casus Kennisclip Weblectures Studentvideo’s Live feedback

Video Introductie – verwachtingen creëren

Oefenen

Introductie

Kennisclips - onderzoek

Kennisclip - animatie

Studentvideo’s

Video – Weblectures

Video feedback

Terugkoppeling Vraag: Aan welke term denk je, na vandaag, als eerste bij Flipping? Vul die term in op: Tijdsduur: 1 minuut 1 minuut Tijd 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01Einde1:00

Na de les Kijk de volgende video van Kennisnet en maak de bijbehorende vragen Meer info:

Gebruikte bronnen/ tools Link naar Excel keuze werkvormen:

Samenvatting