Wendy Luyckx – Bob Roefs – Mark Verbelen Wiskunde Anders Bekeken Wendy Luyckx – Bob Roefs – Mark Verbelen
Waarom WAB? Waarom moeten we wiskunde leren? Speelse manier om wiskunde te ontdekken Link met STEM Sommige leerlingen pikken wiskunde zeer snel op, anderen hebben wat meer tijd nodig Leerlingen warm maken om door te stromen naar sterke wiskundige richtingen
Autonomie van de school Onderwijsvernieuwing introduceren Organisatie WAB De vrije ruimte in 1A Basisvorming 27/28 lestijden per week invulling wettelijk bepaald Autonomie van de school Onderwijsvernieuwing introduceren Keuzegedeelte 4/5 lestijden per week invulling bepaald door de school Invulling met klassieke vakken mogelijk economie, Latijn, … andere invulling mogelijk (‘seminarie’, ‘module’, …) Spaans, CLIL, toneel, creatieve vorming, WAB,…
Mogelijkheden en uitdagingen WAB Profilering school – in de kijker voor nieuwe leerlingen Talenten ontdekken – creativiteit aanspreken Klasdoorbrekend samenwerken Verwarring met inhaallessen Keuzevak – gemotiveerde leerlingen Praktische zaken Leerstofitems en extraatjes Link met het vak wiskunde
Deel 1 Proevertjes Deel 2 Deel 3 Big brain academy Leapfrog / Toren van Hanoi Magic Rekenroller Proevertjes Deel 2 4-2-solo Wie is het? Kruiswoordraadsel Deel 3 Slang Puzzels Bingo
Wiskunde Anders Bekeken wendy.luyckx@g-o.be bobroefs@scarlet.be mark.verbelen@g-o.be Wiskunde Anders Bekeken