Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kijk op praktijk zó moet het!.
Advertisements

Resultaten Rekentoets
Franconville 3e editie haalbaar leerlinggericht leren op maat
3 havo/vwo: een brug naar de tweede fase
Taal- en rekenbeleid Wie gaat wat doen? NL, wiskunde of schoolbreed
Systematische Natuurkunde
Gepersonaliseerd leren
Pincode Naam spreker 4/4/17.
Allemaal Content Steven Trooster & Stef Migchelbrink ICT in Onderwijs – Sociale Wetenschappen Content management en digitaal onderwijs.
De nieuwe editie van buiteNLand Tweede Fase
KNAG Onderwijsdag 2010 Ervaar de kracht van digitaal onderwijs Workshop 48, 13: :45 uur.
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Biologie op maat! Greet Ellenkamp, Twickelcollege, locatie Borne
Rekenbeleid Wie gaat wat doen? wiskunde of schoolbreed
Taalbeleid.
bouwstenen voor ict in het onderwijs
De ontwikkeling van het begrip functionele geletterdheid en gecijferdheid in toenemende verfijning/complexiteit/uitgewerktheid Wat? Taal in de vakken en.
Welkom.
De 10e editie havo-vwo OB.
Blijft in 2008 Didactische uitgangspunten: echte wiskunde
Symposium Differentiatie
Moderne Wiskundedag 8 maart 2012.
Stage presentatie Van Elcke van Gorkum.
Marchien Folkerts en Paul Westeneng Persoonlijk digitaal leren met
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Succesvol rekenen op 2F Opdracht 1: wat is kenmerkend voor OGW en voor vakmanschap?
OGW in de klas: hoe maak ik het leren zichtbaar?!
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
Wellantcollege Alphen a/d Rijn
NU ENGELS.
Werken met de Stercollecties
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Rekentoets Vierde en Vijfde jaars VMBO --> Rekentoets 2F Pilot voor VMBO BB --> 2A (VMBO Basis zit nog niet in zak - slaag regeling)
Frans op het vmbo: zó kan het ook! 3 Menu du jour Qui sommes-nous? Stellingen Vmbo Frans op het CSG Jan Arentsz te Alkmaar Toen en nu De drie V’s À vous.
Noordhoff Uitgevers werkt voor de docent 1 Gebruikers van MW h/v in gesprek met auteurs Welkom.
Woudschoten Chemie, 6 november 2015 Peter Koopmans Voel de chemie met Chemie.
Chemie Overal, 7 e editie (2017) Woudschoten Chemie, 6 november 2015 Peter Koopmans.
1.Wat houdt het in.. 2.Kenmerken 3.Toelating 4.Toelating vervolg 5.Leerjaar 1: vakken 6.Leerjaar 1: indeling 7.Doorstroom INHOUD Brugklas T/T- excellent.
Lesgeven aan hoogbegaafden Beta-didactiek binnen onze ace-klassen.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Talentontwikkeling met keuzeopdrachten natuurkunde Ton van der Valk & Florine Meijer.
Bvj vmbo bovenbouw 7 e editie Gijs van Hengstum Thomas Klein Middelink.
Veranderingen t.o.v. 3e editie
Differentiëren in de Franse les
1 Goede toetsen maken het verhaal compleet Emila Bijl RTTI als uitgangspunt voor toetskwaliteit.
HARTELIJK WELKOM INSPIRATIEDAG GPS Taal en Rekenen 2014.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Workshop Rekenblokken optimaal inzetten 30 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Workshop Rekenblokken 10 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
Nieuw! Nectar 5e editie onderbouw
Pilot Wiskunde voor Technici
Presentatie EduCheck SOML
Kwaliteitszorg
Toetsen? Doe het zelf!.
Opbrengstgericht werken op het Bredero Lyceum
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
VMBO Modulair E&O – HBR – D&P – Z&W.
Lesgeven zonder cijfer?
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
December 25, 2018.
Toetsen van WDA wiskundedialoog 2018
Chemie Overal 5e editie voor de TF
Toetsen van WDA in de onderbouw nwd 2019
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Transcript van de presentatie:

Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren Leerling 2020 . uitgangspunt: wens van de docent: differentiatie / gepersonaliseerd leren (gekoppeld aan digitaal werken)   . propositie NU   . eenvoudig differentiëren (uitgangspunt is de scope van de docent: lesgeven verandert niet)  / meerdere leerroutes . usp’s . demo MW. . vragen / suggesties / is dit wat jullie willen? Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren

Gepersonaliseerd leren: de leerling . leerdoel . niveau . stijl . leerstof

Gepersonaliseerd leren: de docent. leerlijnen. boek / digitaal. klas Gepersonaliseerd leren: de docent . leerlijnen . boek / digitaal . klas . didactiek

Visie Moderne Wiskunde 1 Eenvoudig differentiëren. Visie Moderne Wiskunde 2 Makkelijk switchen van boek naar digitaal en vv. 3 Overzicht van de vorderingen van de leerlingen. Aansluiten bij eigen manier van werken. 4

3 leerroutes: . extra . basis . uitdagend Eenvoudig differentiëren. 3 leerroutes: . extra . basis . uitdagend

Makkelijk switchen van boek naar digitaal en vv. Alle opdrachten zijn digitaal Switchen . per paragraaf . per hoofdstuk . leerstof - toets Opdrachten interactief Daarmee vorderingen volgen Daarmee effectieve instructie

Aansluiten bij eigen manier van werken. Gewoon lesgeven . docent als docent Andere manieren van lesgeven . docent als begeleider

Overzicht van de vorderingen van mijn leerlingen. Dashboards met informatie . per klas . per leerling . per paragraaf . per opdracht Overzichten volgsysteem Voordeel tov het boek Effectief in je instructie naar ind leerling

Gepersonaliseerd leren in: . de paragrafen . de toetsen

Toets gedeelte §1 §N extra basis uitd Remediërend materiaal op RTTI / domeinniveau Proefwerk voorgaand hoofdstuk RTTI-Oefentoets I RTTI-Oefentoets II 1. RTTI-test en RTTI-hoofdstuktoets zijn nu verschillend van kleur: de test wordt geïnitieerd door de leerling, de toets door de docent. Risico: we kunnen niet garanderen dat de test naadloos aansluit op de toets (daar hebben dan minder invloed op) 2. Willen we een antwoord hebben om gepersonaliseerd/gedifferentieerd leren, moet de optie om zelf te kunnen plannen op paragraafniveau er wel in blijven. Optie is ook om de Oefentoetsen die beschikbaar zijn na het remediërend materiaal ook op §-niveau beschikbaar te maken. RTTI-Proefwerk

Resultaat oefentoets

Pilot

Is dit een goede stap richting gepersonaliseerd leren?