Winkeltypes.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op de Vismarkt en Grote Markt
Advertisements

1.
Benchmarking is fun! Bas Peeters NVRD
Economische Barometer Breda 2005 Op de weg terug ?
Stand in het land Lex de Boer ZOMERMEETING Huis vol energie.
Deventer, 30 september 2011 Will Seignette, Colo Eega “Wajong & Werk”
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Hst 3: De wereld van de stad
Weesfietsenaanpak bij stations Handboek & Ervaringen Weesfietsenteam
3 november 2009 Challenge the future Delft University of Technology Verhuizende bedrijven. Zijn bedrijventerreinen nog steeds populair? Ruimteconferentie.
Chococopy Ambacht & Innovatie Rotterdam Mei 2011.
Topografie Nederland (8 dia’s)
Benchmark 2007 Ingrid Middelkoop Projecmedewerker werkgroep Benchmark.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen Wetsvoorstel Werken naar Vermogen informatie voor SW- medewerkers.
Kenmerk 25 & 29 Handelskapitalisme en wereldeconomie & Uitbouw van de Europese overheersing, slavenhandel en de opkomst van het abolitionisme Les 2:
BedrijfVacatureOmschrijving werkzaamheden Werktijden Vinci FairBuurtvrijwilligerJe biedt ondersteuning bij allerlei kleine voorkomende klussen in de buurt.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Welkom Bedrijfsbezoek Deelnemers Wat verkoopt het bedrijf.
Leidinggeven H6 Betrokkenheid en werkdruk Logistiek supervisor.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Detailhandelsmarketing
23. wereldwijde handelscontacten, handelskapitalisme en het begin van een wereldeconomie Les 49: Ontstaan handelskapitalisme.
HAPPY HOUR HOLLIDAYS IS GESPECIALISEERD IN JONGERENVAKANTIES ALWIN EN LEON.
Frank Wassenberg & Hanneke Schreuders – Platform31
Management in de zorg Groep 3 Jacquelien van der plas
Welkom in DC Winterslag.
Periode 1 Ken de (detail)handel
Detailhandel algemeen
Zelfstandig docent: BTW & CRKBO perikelen Utrecht, 4 november 2010 Josien van Breda.
Werken in een arbeidsorganisatie
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 5 De bedrijfskolom.
Project oriëntatie op het beroep Lesweek 1 VSR1F.
Assortiment dat wat er te koop is.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Werken in een arbeidsorganisatie
Wat is Plaza Challenge? ● Een economisch georiënteerd interactief spel ( deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming.
& Onze Staatvandienst Landelijk werkend, regionale focus – Hoofdkantoor Deventer – Kantoren in Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Doetinchem,
Combinatie functie Regeling namens ministerie OC&W en VWS In fte voor combinatie functionarissen – 1250 fte om sportverenigingen te versterken.
STAGE INFORMATIEAVOND Woensdag 11 mei VOOR WIE IS DE INFORMATIE AVOND BEDOELD Voor ouders / verzorgers van de komende vierde en vijfde jaars leerlingen.
Wat? Waarom? Waar? Wanneer? Hoe? Ouderavond klas 6 VWO.
Decentralisatie Begeleiding visie vanuit Aveleijn J. Pol.
REKENEN We gaan met de metro. Bij het beginpunt stappen 5 mensen in de trein. Reken jij met me mee? Let goed op hoeveel mensen instappen en uitstappen.
Internationale Benchmark Regionaal Investeringsklimaat Waardering Achterhoek MARKTRELATIES ARBEIDS- MARKT VESTIGINGS- SITUATIE INFRA- STRUCTUUR.
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
Benchmark Waar staat uw regio? Nikkie Gerritsen Marktadviseur.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Vorm en Ambacht in relatie tot Dienstverlening en Producten
GEMAAKT DOOR MIKA WIEP TAMARA WANDER PÉPE
Welkom bij de BelastingTelefoon
Aanbesteding catering Juul van ‘t Hooft productmanager ontmoeten en voeden 16 november 2015.
Stage informatieavond
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Organizing op de zakelijke markt Beeuwkje Jager
Totaal alle regio’s in NL
Onderzoek armoede DRK Bert van Putten Directeur Telefoon:
Distributiebeleid.
LOB Presenteer je stagebedrijf
Zonder herkenbare voorstelling (non-figuratief).
SNEAK PREVIEW: ‘Verdichten in een gezonde stad’
Economie en ondernemen
Presentatie en marketing
Wat is Plaza Challenge? Oorsprong: Plaza = winkelcentrum
Werken in een arbeidsorganisatie
Investor Pitch Digitale toegankelijkheid Oktober 2018
Winnende en verliezende G30 gemeenten – arbeidsplaatsen
Fablab Weert Amber Wetemans.
Transcript van de presentatie:

Winkeltypes

Winkeltypes Midden en Klein bedrijf MKB Grootwinkelbedrijf GWB groothandelsbedrijven Kringloopwinkels / vintage winkels Ateliers

Midden en kleinbedrijf: Bedrijven tot 100 medewerkers Oa meeste (kleinere) winkels (detailhandel) Verschillende uitstraling / verschillende klanttypes

Bloemist Hoog segment laag segment

Juwelier Hoog segment laag segment

Grootwinkelbedrijf: Honderd of meer medewerkers 8 of meer winkelfilialen Oa woonwarenhuizen, warenhuizen, tuincentra, bouwmarkten

IKEA Woonwarenhuizen IKEA Amersfoort IKEA Amsterdam IKEA Barendrecht (Rotterdam) IKEA Breda IKEA Delft IKEA Duiven IKEA Eindhoven IKEA Groningen IKEA Haarlem IKEA Heerlen IKEA Hengelo IKEA Utrecht IKEA webwinkel

Grootwinkelbedrijven met meer dan 8 filialen

Groothandelbedrijven: Alleen verkoop aan detaillisten, niet aan particulieren. Grote hoeveelheden afnemen

Kringloopwinkel: Opgericht voor mensen met een kleinere portemonnee Opgericht als werkplek voor mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt Hergebruik van producten Tegenwoordig: Breder publiek Snuffelen naar “bijzondere” spullen Groter aanbod.

Ateliers: Werkplaats voor: Kunstenaars Exlusieve juweliers, Fotostudio’s Keramisten Vormgevers Minder klantencontact. Veel kennis van het ambacht noodzakelijk

Kies een bedrijf dat je aanspreekt en breng dit in beeld. OPDRACHT: Kies een bedrijf dat je aanspreekt en breng dit in beeld. (maak er een moodboard van passend bij de sfeer van het bedrijf) Geef een beschrijving van dit bedrijf aan de hand van de theorie.