Interculturele communicatie Proef toets artikel en wat meer.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
6.1: De macht van de media Planning SE Nakijken Intro HC
Advertisements

Respectvolle bejegening
Simone Bogaers beleidsmedewerker diversiteit
Hogescholen in Dialoog
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Omgaan met geschiedenis
Hoofdstuk 4 Omgaan met verschillen
Collectief portfolio groep 3
Zijn mensen vrij of is dat een illusie?
Het socialisme Paragraaf 7..
Bijeenkomst 10 Oriëntatiekennis Vakdidactiek 2.
Marketing vandaag en morgen
Introductie.
Afkomst, zoeken en vinden
instructie presentatie
Racisme Dylan Duck 1BaSW C. Inhoudstafel 1. Inleiding 2. Tegen racisme voor meer democratie 2.1 Tegen superioriteitsdenken, voor meer gelijkwaardigheid.
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Notenschrift test jezelf
Hoofdstuk 3 Inleiding Recht
Notenschrift test jezelf
Demi Nieuwenhuizen. Eind jaren ‘70 → 2 gevaren bedreiging legitimiteit van elk modern rechtssysteem 1.Verhouding tussen het normatieve en het feitelijke.
Vraag 1: Wat is het thema van de kinderboekenweek?
Animatie team Dio en Tjeerd.
Aanvaarding en tolerantie
Interculturele communicatie
Vakkennis Natuurbeheer
Welkom bij het mooiste vak van de wereld
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Tijd van ontdekkers en hervormers – de vroegmoderne tijd
Conversation Company Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
startopdracht Laat je boeken in je tas, pak alleen een pen
Context 4 Verlichtingsideeën en de democratische revoluties
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Icc, the final!!! med.hr.nl/schpa.
Oic even weken..
Vrijheid.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
I Interculturele communicatie
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Oic week 3. huiswerk verleden keer 1)Bekijk de documentaire ‘de kleine is alle voor mij’ 015/KN_
Opgroeien in de stad les 3
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Interculturele communicatie )
Bijeenkomst 4 Eventuele sheets:
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Ontwikkeling in adolescentie
H8.1 De Verlichting Pruiken en revoluties.
De zorgzame leraar Schijndel 1 oktober Doel van deze workshop Onderzoek..... Wat maakt een leraar zorgzaam?
Database: Lust en Last? 26 augustus 2009 Over marketingmogelijkheden en privacyaspecten na 1 oktober
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Een merkwaardig fenomeen Kerken lopen leeg, terwijl religiositeit toeneemt.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Thema Roos van Leary in de klas
Lesdoel en Begrippen deze les: Universalisme Relativisme Vooroordeel
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Creatief schrijven.
Hand-Out.
Denkbeelden van jongeren over democratie
Een vergadering organiseren
Genotmiddel Eerste bijeenkomst.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Kennis van hemellichamen en sterren
Cursus 3.4 Rechten van de Mens Klas 2 KGT Lesweek 2
Posters voor in het geschiedenislokaal
De betogende voordracht
Omgaan met verschillen
Omgaan met verschillen
Migratie en Grensverkeer
M A R T X I W K U N E D S 2 G10 Begrip evenredigheid © André Snijers.
De natuurlijke getallen op een getallenas en in een assenstelsel
Transcript van de presentatie:

Interculturele communicatie Proef toets artikel en wat meer

Proeftoets Maken in tweetallen Doel stof eigen maken en hierover met elkaar in gesprek gaan

Proeftoets Vraag 1: Ligt het begrip cultuur en de inhoud, functie en opbouw van cultuur toe. Vraag 2: De heterogeniteit en onbegrensdheid van culturen uitleggen en illustreren. Vraag 3: Verschillende ideeën over assimilatie, integratie, separatie en marginalisatie uitleggen en illustreren met voorbeelden. Vraag 4: De verhoudingen tussen menselijke natuur, cultuur en persoon uitleggen en illustreren. Vraag 5 De thema’s culturele bepaaldheid en wilsvrijheid, en cultuur en macht bespreken en met voorbeelden illustreren. Vraag 6: Rootisme en racisme omschrijven en er de nadelen van bespreken.

Vraag 7: Leg de woorden; monisme, relativisme en pluralisme in eigen woorden uit en illustreren met voorbeelden. Vraag 8: Leg uit waarom de Rechten van de Mens geen exclusief westerse aangelegenheid zijn. Vraag 9: Licht de tien kernvaardigheden van de dialoog toe. Vraag 10: Leg uit wat culturaliserende benaderingen zijn en in eigen woorden uitleggen en illustreren welke de gevaren van dit type benaderingen zijn. Vraag 11: In eigen woorden uitleggen wat verstaan wordt onder: - inclusief denken en handelen, - het principe van erkende gelijkheid - de begrippen uit de algemene systeem- en communicatietheorie definiëren. Vraag 12: Beschrijf de drie pijlers om een brug te slaan tussen mensen met verschillende culturele achtergronden en omschrijf dit in eigen woorden.

Vragen bij artikel Etienne Vermeersch 1)Noem de twee aspecten die Etienne Vermeersch verstaat onder een democratie? 2) Etienne Vermeersch is voor een verbod op de hoofddoek op scholen. Welke argumenten geeft hij daarvoor? 3) Op welke manier verruimt Vermeersch het verbod, zodat het recht doet aan inclusief denken en handelen? 4) Wat beschouwt Etienne Vermeersch als het begrip rootisme en waarom is hij ertegen? Geef 2 argumenten. 5) Als je het artikel leest, zou je Etienne Vermeersch dan plaatsen in het monistisch, relativistisch of pluralistische ‘kamp’? Geef hiervoor duidelijke argumenten.

urele_gespreksvoering.html?id=HjQ9lxA4Qm MC&redir_esc=y urele_gespreksvoering.html?id=HjQ9lxA4Qm MC&redir_esc=y Opzoeken en hulp bij het studeren