Project 3 Pedagogisch werken in de wijk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Realisatie kindcentrum
Advertisements

Projectmanagement Hoofdstuk 5 Maken van een Plan van aanpak Roel Grit.
Logical Framework Approach
De trajectbegeleiding Een antwoord op de invoering van passend onderwijs van Lyceum Sancta Maria.
Presentation Of Learning
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Gelijkekansen- en diversiteitsplannen 2011 Wat is een goed plan.
Kees Broekhof Hans Cohen de Lara Sardes. Stappen Welke onderwerpen liggen er op ons bord? Welke gaan we aanpakken? Welke oplossingen zijn beschikbaar?
Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter-Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut Najat Toub Arssi, CJG Eindhoven.
Voor alle kinderen betaalbare en toegankelijke dagarrangementen woensdag 12 september D&C Amsterdam Antoinette Kat.
Geld verdienen met trends
Bijeenkomst 2 Afstudeerpracticum
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
TIRPRJ01 (a en b) TIRPRJ01a – lesweek TIRPRJ01b – lesweek
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Theorielessen in projectmatig werken
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Projectplan <naam project>
Plan van Aanpak.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Projectmanagement Hoofdstuk 5 Maken van een Plan van aanpak Roel Grit.
Inhoud bijeenkomst 2 Oriёntatie op je praktijkonderzoek:
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Competenties SLC week 3 DSR1.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
Project: pedagogisch werken in de wijk.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Pedagogisch werken in de wijk
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
De onderzoekscyclus Oriënteren Richten Plannen Verzamelen
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Praktijkervaring en reflectie
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
Onderzoek I Bijeenkomst 3
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Communica tie 3 Docent: Hafida El-Gharbaoui H. Kwartaal: 3 Les: 2 Kamer: L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Opdrachten en eindopdracht
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
Project 3 Week 6 Plan van aanpak af! * Wegens ziekte van Irene zijn workshops verplaatst naar week 7.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Scholen en culturele aanbieders in gesprek Filmpje.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
P6-methode Projectaanpak in zes stappen Stappenplan
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Kindcentrum 2020 in een nieuw gebouw…….
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Toedienen meststoffen
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Transcript van de presentatie:

Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 2, week 1.3 Docent: Madeleine Meurs m.meurs@hr.nl/med.hr.nl/meurm

Inleiding Wat heb je geleerd van de vorig les.. Wat gaan we doen?

Opdrachtgever: Kennismaken met Max Kinderopvang Caroline Kruysifix

Drie locaties, 1 opdracht Hoe kan Max Kinderopvang meer zichtbaar zijn in de wijk?

Denk aan: Wat doen zij al in de wijk? Wie zijn hun partners? Omgeving betrekken Aansluiting activiteiten bij de vraag/praktijkprobleem

Kennismaking opdrachtgever Verheldering opdracht en opdrachteisen Context en achtergronden van de opvang Plan van aanpak n.a.v. opdracht Welke vragen kun je formuleren naar de opdrachtgever? Wat is het concrete probleem? Welke oplossing ziet de opdrachtgever?

Groepsopdracht Oriëntatie probleem (hfst 3) Koppeling met wijkpedagogiek Start project en opbouw Oriëntatie opdrachtgever Instelling / organisatie / locatie Lees ook: Van der Donk en van Lanen.

Plan van aanpak Naar aanleiding van de informatie op de school maakt elke groep “een plan van aanpak”

Plan van aanpak (zie bijlage 1, blz 25) Achtergronden Projectopdracht Activiteiten Projectgrenzen en randvoorwaarden Deelproducten Kwaliteit Organisatie Planning Kosten en baten Risico’s Bijlagen

Huiswerk Formuleer in je groepje wat er thuis nog gedaan moet worden.