Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Advertisements

Schooloverstijgend samenwerkend leren
In het bestuursakkoord
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Wat gaan we leren in groep 5
Best practice Doel: deskundigheidsbevordering collega’s
Pass’t Montessorionderwijs ?
Ouderavond donderdag 12 juni Programma ouderavond Welkom Toelichting op het proces Praktische zaken Ondersteuning Afsluiting.
Informatie-avond groep 1-2 September 2014
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Basisondersteuning en Schoolondersteuningsprofiel (SOP)
Werken in een arbeidsorganisatie H1 Organiseren van het werk Entreeopleiding Logistiek.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Welkom op de informatie avond van groep 4
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 6
Studie Loopbaan Coaching
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
PRL les 2.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
op verzoek van collega’s en werkveld
Kijken naar Kinderen Week 4
Pemprl.
Melissa Redel Bernadette Groenewegen Ilham Yachou Najla Saddiki
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
De 5 competentiegebieden. Gemaakt door: Amina, Nabou, Ishani, Maria, Khadija en Patricia.
Competentiegebied 1.1: ontwikkeling van het kind stimuleren
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Kerntaak 3. Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
Wjk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Competentie gebieden Kerntaak 1.
KERNTAAK 1.1 NIVEAU 1 ABC ROBINETTE, DINOTRA, WENDY, RANOE EN CEONA.
SMART- leerdoelen Competentieprofiel
KERNTAAK 1.1: G H KERNTAAK 2.1: A Latoya, Lina, Karima, Dewi.
Kerntaak 2.1 competentie-indicatoren E, F & G NATASCHA SHEFIRA KUBRA KIMBERLEY ARMINE.
‘’ KERNTAAK 2.1 ‘’ Namen:Güler Kim Bernadette Kitty.
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Prl. programma stand van zaken afspraken bezoek o meting coaching praktijkplan.
Workshop – VRAAK Dorinda Oortwijn Demi vd Wildenberg Inge Diepenveen Cheniva le Couvreur.
‘Samen goed voor later’ en pedagogische meting bij KION.
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
MATHEKINGS - 25 JAAR KINDEROPVANG HUMANITAS -MATHEKINGSTENTOONSTELLING BERLIJN - ONDERDEEL VAN EEN RIJK ONTWIKKELINGSAANBOD.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
A-3 DJI netwerk INK bijeenkomst 2012 pijler 2. 2 A-3 managementgesprek visie op doel, inhoud en ondersteuning Gesprek tussen 2 vertegenwoordigers van.
Presentatie Passend onderwijs Voor: Ouders/verzorgers van SBO Petrus Dondersschool Datum: 3 april 2014.
Kenniskringen in De HHS Marinka Kuijpers Lector Pedagogiek van de Beroepsvorming.
Vergeet je naam & en je klas niet
Didactiek Lesformulier.
ZORPLAN MAKEN!!!.
Didactiek Lesformulier.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Best practice Doel: deskundigheidsbevordering collega’s
Observeren en rapporteren
Introductie Toermalijn ontwikkeling Ouderbetrokkenheid
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Transcript van de presentatie:

Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3 Bewijzenmap Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3

Kerntaak 1.1 G & H Prestatie indicator Activiteiten Planning Welke activiteiten ga je uitvoeren om tot een bewijs te komen? Planning Wanneer ga je aan deze prestatie-indicator werken? Soort bewijs Wat voor soort bewijs ga je maken voor deze prestatie-indicator? Behaald op: Op welke datum heb je het bewijs behaald? Signaleert een opvallende/afwijkende ontwikkeling van kinderen, analyseert dit aan de hand van pedagogische theorieën/VVE methodieken en biedt passende ondersteuning, sturing en activiteiten aan volgens de binnen de instelling gehanteerde pedagogische visie/ VVE-methode. Op verschillende momenten observeren van de kinderen op basis van de VVE methode/perdagogische visie daarna met collega overleggen en je observatie doorcommuniceren en daarna in een verslag vaststellen. Aansluiten bij het betreffende thema, daarbij een activiteit nemen die weer aansluit bij de ontwikkeling en wat je hebt vastgesteld.   Observatie a.d.h.v. observatielijst, overleggen met collega, verslag observatie en passende activiteit. Stelt een groepsplan op t.b.v. collega’s, daarbij rekening houdend met de (pedagogische) behoeften van de individuele kinderen in de groep volgens de binnen de instelling gehanteerde pedagogische visie/VVE- methode. Gesignaleert dat het chaotisch is met het naar buiten gaan (denk aan jas aantrekken), dit signaal bespreken met collega en oplossing voorstellen (denk aan groepsplan), daarna groepsplan maken en aan collega’s presenteren/bespreken. Verslag singnaal dat je hebt opgevangen, collega een klein verslagje laten schrijven met betrekking tot feedback, definitieve groepsplan bijvoegen.

Kerntaak 2.1 A Prestatie indicator Activiteiten Planning Soort bewijs Welke activiteiten ga je uitvoeren om tot een bewijs te komen? Planning Wanneer ga je aan deze prestatie-indicator werken? Soort bewijs Wat voor soort bewijs ga je maken voor deze prestatie-indicator? Behaald op: Op welke datum heb je het bewijs behaald? Betrekt de ouders/opvoeders bij de ontwikkeling van hun kind Ik kan een praatje maken met de ouders over hoe het gaat met de kinderen thuis. Ook kan ik activiteiten meegeven aan de ouders die helpen bij de ontwikkeling van het kind. Informatie verstrekken aan ouders door middel van een informatie avond met powerpoint.   Een klein verslagje schrijven en de praktijkplekbegeleider af laten tekenen. Feedback vragen aan ouders. Powerpoint maken en aanleveren als bewijs.