Project oriëntatie op het beroep Lesweek 1 VSR1F.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
CoP - PO Community of Practice – Primair Onderwijs
Advertisements

PROGRAMMA WORKSHOP Wie zijn wij en wat doen we: (30 minuten)
Individuele loopbaanbegeleiding
Synthese: “Zorg voor verslaafde dak- en thuislozen in Utrecht.”
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Jongerenloket JOLO Onderdeel van de gemeente/DWI voor jongeren tussen de 16 en de 27 jaar.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Buurtbewoners met een beperking doen gewoon mee!
Instrumenten en voorzieningen
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
SOCIAL WORK naam:. Martine Bink . m. d. nl med:. med
Oriëntatie op het beroep
ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Social work: Het verschil dat jij maakt.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Bijeenkomst 2 Ethiek 3, Normatieve professionaliteit
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Praktijkervaring en reflectie
Oriëntatie op het beroep
Project oriëntatie op het beroep
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Unieke Achterhoekers aan het werk Achterhoekers zijn harde werkers. Toch heeft een grote groep veel moeite een baan te vinden. Als we niets doen, wordt.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Minor agoog in de GGZ outreachend werken, tweede bijeenkomst.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Keuzevak Effectieve Verslavingspreventie
ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Succesvol eerste studiejaar Wat kunt u als ouder doen Hermien Miltenburg.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
De Amsterdamse vrijwilligersorganisatie De Regenboog Groep.
De grote lijn m.b.t. Jeugd in het Strafrechtelijk kader Les 1.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
BB - Theorie Donderdag 22 september. Vandaa g Aanwezigheid Terugblik vorige week Theorie les Begeleidingsmethoden in de gehandicaptenzorg Afsluiting.
Inzet universitaire studenten op de werkvloer
HET HEFT IN EIGEN HANDEN HOUDEN Wouw-Amsterdam
Doel Brede oriëntatie op de doelgroep ouderen
Doelen behalen met activiteiten
Gezondheid Les 1.
Visie ontwikkeling 10 mei 2017.
Les 1: Introductie Marketing
Diversiteit en integratie
E-learning E-health & Domotica
EFMB April 2018 Hoe Europa bijdraagt aan de sociale inclusie van ouderen in Nederland.
Gezondheid Les 1.
Armoede: een stem, een beeld.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
E health, Domotica en E-learning
ADL Les 1.
Project gamemarket Les 1.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
ontwikkelingspsychologie
Transcript van de presentatie:

Project oriëntatie op het beroep Lesweek 1 VSR1F

Om te beginnen: Kennismaking met mij en met elkaar Schrijf je naam op een blaadje en vouw dit zodanig dat de docent het kan lezen.

In groepjes van vier: 20 minuten 1. Ieder vertelt zijn naam en 2. Je vertelt met welke doelgroep je graag zou willen werken en wat je daarin aantrekt. 3. Je vertelt met welke doelgroep je perse niet wilt werken en waarom niet. 4. Na 20 minuten plenaire bijeenkomst. Elke student van elk groepje presenteert een andere student van zijn groepje en geeft antwoord op 1, 2, en 3

De docent: Harrie Manders, docent SPH, woont in Tilburg opleiding Sociaal Cultureel Werk Sociale Academie in Hengelo en studie Sociologie Universiteit van Antwerpen

werkervaring Volwasseneneducatie Amsterdam, met o.a. Nederlandstalige en niet-Nederlandstalige laaggeletterden, jongeren met een verstandelijke beperking en ouderen Arbeidsbemiddeling voor mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt zoals mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking, mensen met ernstige psychiatrische problematiek, verslaafden, transseksuelen,ex-prostituees, delinquenten, dak- en thuislozen in Zuid-Holland, Zeeland en Brabant Vluchtelingenwerk in Oss Opleiding Social Work in Breda en Den Bosch

Vandaag: Kennismaking met de module Werkwijze: projectvorm Waarom onderzoek? Inhoud van het programma

Oriëntatie op het beroep SPH: de meest complexe werkvorm binnen het sociaal agogisch werk Je wordt opgeleid als breed inzetbare agogische professional De begeleiding in de leefomgeving staat centraal

Doelgroepen SPH Centrale thema: begeleiding in de leefomgeving Doelgroepen: mensen die vanwege wat voor probleem dan ook niet in staat zijn om autonoom en zelfstandig vorm te geven aan hun leefomgeving Tijd: sommige cliënten hebben levenslang ondersteuning nodig bij het vormgeven van hun leefomgeving. Bij anderen is dat tijdelijk

Wat houdt dat in, begeleiding in de leefomgeving? Opdracht: Werk in groepjes van vier studenten (andere samenstelling dan bij de kennismaking). Maak een inventarisatie wie er volgens jullie vallen onder de doelgroep SPH? Geef aan welke ondersteuning deze mensen nodig hebben in hun leefomgeving

Zoek op: Datingsite: The Undateables Vinden jullie dat een SPH’er zich bezig moet houden met relatiebemiddeling van mensen met een beperking? En is dat ‘ondersteuning in de leefomgeving’?

De module Werkvorm: project Je werkt in een groep samen aan een opdracht We lopen de module door aan de hand van de studiehandleiding