1. Aardrijkskunde les 2 Afval.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DE AFVAL KENNISQUIZ.
Advertisements

Eerst bespreken we de eerste sport van de ladder,het eerste wat we moeten doen is afval proberen te voorkomen,het beste wat je kunt doen! Je kunt bijvoorbeeld.
Waar moet mijn yoghurtpotje?
Het Milieu op de Filippijnen
Gevaarlijke stoffen!! risico’s, vergiftiging, soorten, voorkomen, etikettering, gevarendiamant.
De belangrijkste problemen
MILIEUVERONTREINIng Rien Quirynen B2.
Problemen en wat we eraan moeten doen
Suzanne,lieke,kim en julia
Suus,Juul,Lieke en Kimmie Van Suus,juul,liek en Kimmie
Natuurkunde Samenvatting Paragraaf 1 + 2
Bedrijfbezoek.
Milieu Door Robin en Glenn.
Door Frederik Debrouwere Liesbet Crauwels
Gemaakt door clem Felix Parnian Alicha. De beaufort ligt tussen 2 en 3 wind kracht. De wind komt Uit het Noord Oosten. De Minium temperatuur is 12 graden.
Gemaakt door: Maaike Wiegers
Enquête uitslag Gemaakt door: Dominique Geschiere en groep 8a
Wat doet onze school voor het milieu ???
T1. Afval en milieu B1. Soorten afval B2. Stoffen in de natuur
Actie Diamant Geef Schoolgerief een langer leven!.
VACCM H4 Milieu Generiek.
Allemaal beestjes Wereldoriëntatie les 2. Planten- en vleeseters.
Groene schoolomgeving  De plantenbakken vullen en onderhouden. Deze 2 keer per week water geven Indy.
De afvaldetectives op bezoek bij McDonalds
4.2 Wat kost het milieu? Het maken van goederen en het gebruiken van goederen heeft soms negatieve gevolgen voor het milieu. Milieuschade ontstaat door.
Blok 1 Milieu en milieuproblemen VMBO B/K
VACCM H2 Milieu Manager Handel.
Milieu en veiligheid Kelly van Helden.
Goederenverwerking H20 Milieu Manager Handel.
KAM H3 Milieu Logistiek teamleider.
4. Informatie onthouden.
Een eerste kennismaking
Afval en milieu Basisstof 4,5.
Een eerste kennismaking
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
LEVENDE OCEANEN Wat weten jullie al over de oceanen? Maak een mindmap en schrijf alles op! In de oceanen leven duizenden bijzondere diersoorten. Ook hebben.
Eco school. I nhoud Water Stroom Afval Co2 Hout water Wij drinken water dat water word gezuiverd dat kost energie. Mensen vervuilen ook water met vloeibaar.
Mijn project gaat over afval Gemaakt door Juliëtte Mateboer.
Veilig en verantwoord werken Hoofdstuk 4 Milieu. Inhoud 1 Arbo en veiligheid 2 Criminaliteit en derving 3 Calamiteiten 4 Milieu 5 De winkel verzorgen.
Geen afval, wél grondstof
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Gemaakt door: Jur, Eize, Mette, Femke, Jikke en Jet
Thema 9 Milieu.
Cursus 1.2 Landschappen in Nederland Klas 2 BK Lesweek 2
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
BLOKBOEK NATUUR 7 LES 5 - PLANTEN.
Cursus 2.4 Ontwikkelingen gaan door Klas 2 KGT Lesweek 6
Cursus 2.4 Ontwikkelingen gaan door Klas 2 BB Lesweek 6
Thema 9 Milieu.
De toekomst van het milieu
Waarom verpakken? Kwaliteitsbehoud houdbaarheid.
MATERIALEN: VIJF TOEPASSINGEN
Veilig en verantwoord werken
Gemaakt door Cato Heerema, Nanne Elisen en Daan Heeren
Waarom is het soms nat en soms droog?
Waarom verpakken? Kwaliteitsbehoud houdbaarheid.
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Waarom verpakken? Kwaliteitsbehoud  houdbaarheid.
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Geef afval een nieuw leven
voorbeeld volgende bladzijde terug
Hoofdstuk 2 Natuur en milieu
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 3 Planet.
Transcript van de presentatie:

1. Aardrijkskunde les 2 Afval

1. Wat weten we nog van de vorige keer? -Wat is aardrijkskunde ook alweer? -Waarover gaat aardrijkskunde bijvoorbeeld? -Welke soorten afval zijn er? (materialen)

Jullie kunnen beschrijven hoe fabrieken voor afval zorgen; Lesdoelen Jullie kunnen beschrijven hoe fabrieken voor afval zorgen; Jullie kunnen vertellen waarom giftig afval niet in de grond, het water of de lucht mag komen; Jullie kunnen uitleggen wat de volgende begrippen betekenen: afval, vervuiling, glasbak, biobak, compost, vuilnisbak en hergebruik of recyclen; Jullie kunnen uitleggen waarom we afval scheiden.

1 .Wat is aardrijkskunde ook alweer? Vak dat zich bezighoudt met de kennis van de aarde

2. Afval Voorbeelden van afval: 1. plastic 2. papier of karton 3. blik 4. glas 5. lege batterijen

vervuiling glasbak afval compost Biobak/GFT vuilnisbelt hergebruik

Leerlingenboek ‘Wijzer! blz. 40/41

Evaluatie -Fabrieken zorgen voor veel/weinig afval -Fabrieksafval is soms/nooit giftig -Giftig afval mag wel/niet in de grond of in het water komen -Giftig afval is slecht voor: Mensen Dieren Planten -Waarom scheiden we afval? -Wat gebeurt er met statiegeldflessen?

Tips/tops?

Iets om over na te denken! Plastic zak 20 jaar Frietenbakje 90 jaar Sigarettenpeuk met filter 3 jaar Kauwgom 25 jaar Plastic drinkflesje 10 jaar Papier of karton 0,5 jaar

Tot slot: Maak de zin af… Een beter milieu begint bij……..