Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Overheid en particulier initiatief:
Advertisements

STRATEGISCHE PLANNING
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Case: Craftshop Moengo
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Vraaggericht werken.
Stakeholderchart een kaart van belangen…
basisstrategieën van implementeren (1) bron: Pendlebury
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
WAARDEN EN DEONTOLOGIE. Situering Waarom “plots” een nota over waarden en deontologie ? Bespreking van de inhoud Verdere procedure.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
… Verhoogt jouw kans op het vinden van werk …
Inleiding Cultuurmecenaat en het 8 Stappenplan Peter Inklaar, programmaleider Programma Cultuurmecenaat 2 oktober 2009 Kunstraad Groningen.
Presentatie Rolwisseling waterschap in relatie tot de positionering van de vergunningverlening Werkgroep C Professionalisering vergunningverlening 2006.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
“… en dan krijg ik dus 40 leerlingen” Onderwijs, arbeidsmarkt en het invullen van de, gezamenlijke, maatschappelijke rol.
Utrecht, 11 juni
Comtell B.V. Welkom Inleiding
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Leren in de regio Marc van Rooden, 26 mei Wat is RegioLeren Regio Leren is het ontwikkelen, uitbouwen en onderhouden van een regionale kennisinfrastructuur.
Tool Strategische Samenwerking Job van de Sande
En nu meters maken bij de werkgever in huis!
Van actie naar interactie
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
ERVARINGEN UIT DE PRAKTIJK
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
Bezorgen reisdocumenten
Strategisch Plan Dress for Succes Leiden Inclusief jaarplan 2015.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 – Logistiek 6 Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Verslag van de brainstorm NIOBB 6 februari Sterke punten Bowls is een leuke, laagdrempelige en sociale sport Inzet en betrokkenheid vrijwilligers.
Evaluatie werkplekleren ’14-’15 OKTOBER 2015 Inhoud  Het doel van de evaluatie  Het rapport: de respondenten  Het rapport: de vragen  Opbouw enquête.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
Dienstenmarketing Week 4.
Waarom een community gevoel elders kopen? Bedrijven die de waarde van Community-denken leren benutten worden beloond met: - meer interactie en binding.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016.
Brainstorm woensdag 10 september 2014 Wat verwacht de moderne WaterScout? Alexander Haccou.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Nut van medewerkersnetwerken
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Kennisbehoud Strategische personeelsplanning
acht locaties in Zeeland en Zuid Holland
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
De toekomst van de maatschappelijke stage
Naar een stad waarin iedereen meedoet
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Leidinggeven Hoofdstuk 3 Begeleiden.
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Nederland Filantropieland
Ongeplande effecten Van particuliere initiatieven
Transcript van de presentatie:

Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)

Presentatie vandaag Eerste deel: -Wie gaan relaties aan -Waarom -Hoe Tweede deel: -Wat maakt het een succes?

Respondenten Database Partin: 275 PI-enEnquête 1: 98 PI-en (36%)Casus: 8 potentieelCasus: 5 PI-en (63%)Enquête 2: 56 potentieelEnquête 2: 46 PI-en (82%)

Welke PI-en gaan relaties aan? Diversiteit -Alle doellanden -Alle thema’s -Alle doelgroepen PI’s die vaker een relatie hebben -Groot bestuur -Jong bestuur

Welke bedrijven gaan relaties aan? % van PI-en met relaties met Particulieren (N=66)

Waarom gaan PI’s en bedrijven een relatie aan?

Motieven voor PI-en Direct voor de doelgroep -Producten -Geld -Kennis -Stagiaires/ vrijwilligers Indirect voor de doelgroep -Dagelijks functioneren PI -Organisatie evenementen -Onderzoek en kennis -Naamsbekendheid Bewustwording -Op scholen

Motieven voor bedrijven Filantropie Menselijke aspect -Netwerk (privé of zakelijk) -Ervaringen (met het thema, land, doelgroep) Strategisch -Interne: –“Afvalverwerking” –Medewerkers -Externe: –MVO –Reclame

Type relaties Sponsoring Advisering Partnerschap

Complexiteit van netwerken: Van simpel…..

Complexiteit van netwerken …. naar complex

Wat bepaalt het succes van een relatie tussen het PI en een bedrijf?

Succes factoren relaties Netwerk inzetten -Zakelijk -Privé -Tussenpersonen Duidelijke afspraken, doelen en verantwoordelijkheden -Win- Win situatie creëren Goed Communiceren -Verantwoording -Feedback -Evalueren Vertrouwen -Transparantie -Afspraken nakomen -Respect & begrip -Geduld

Zijn er nog vragen?

Stelling : In de relatie tussen PI’s en bedrijven moet het primair gaan om de verandering van het bedrijf.