ICT-vaardigheden Leerlijnen. 1 ste graad Zoeken en bekijken van websites Zoeken en bekijken van websites Zowel in de les als individueel als thuisopdracht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is Blits? • Complete methode voor het nieuwe vak Studievaardigheden. Doorlopende leerlijn van groep 5 t/m 8.
Advertisements

Fred Beumer.
Informatica-ethiek in het Secundair Onderwijs…
Informatieavond groep 8
<Datum> <Naam school> <Naam presentator>
Startvergadering van woensdag 26 november 2003
Ict - beleidsplan
Project Roemenië via ThinkQuest.
Veilig internet Mediawijsheid
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Aanleren van ICT vaardigheden bij de kinderen tijdens de taallessen. Door: Lisette Jursche Opleiding i-coach 19 Juni 2012.
Van idee tot digitaal materiaal
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Nieuw raamplan ICT A-stroom 2 juni 2009.
Lesgeven en begeleiden
Aan de slag met het leerplan RK-godsdienst
ICT 1ste graad Kennismaken met computerconfiguratie Tijdens de eerste jaren van het secundair onderwijs, hebben jullie reeds kunnen kennismaken met de.
Informatiekunde ‘project Informatiewetenschappen’ 7 november F. de Vries Website Evaluatie.
Na overleg met de verschillende leerkrachten en directie
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
ICT-COMPETENTIES in het basisonderwijs van ICT-integratie naar ICT-competentie.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Les 2: Het verleden van het Apeldoorns Kanaal. Wat gaan we doen: Terugblik vorige les Filmpje bekijken Foto’s van vroeger bekijken Verder met de presentaties.
Les 3 Vandaag 1.Bekijken thuisopdrachten 2.Vragen over voorgaande stof 3.Links 4.FTP 5.Huiswerk.
Een leerlijn mediawijsheid groep 5-8.
OPZOEKENEVALUERENOPSLAAN van informatie van op INTERNET door Bart Coene.
PLUSKLAS.
Eurekas wedstrijd rond wetenschappen en technologie.
Historische vaardigheden
Evaluatie Leerlijnen.
Leerlijnen in de geschiedenisles
Activerende werkvormen
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord Derde regiobijeenkomst 15 oktober 2010 Help, dement! Patiënt en mantelzorger aan het woord Auke Wiegersma.
Feedback Wat Soorten Door wie
Leerlijnen in de geschiedenisles
Digitale Communicatie Christophe Van Humbeeck 27/11/2008 Visualization of agreement and discussion processes during computer-supported collaborative learning.
Algemene vaardigheden
Websites. Een succesvolle website Een succesvolle website bevat: Een goede usability Een mooie lay-out Een goede kwaliteit.
Open ramen – vakdidactiek voor praktijkonderwijs hout
PROJECT ALGEMENE VAKKEN
Toepassing van ICT Martijn De Vlaemynck.
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW maart.
Minor Internet Marketing
Jongeren en informatieverwerking. Informatie en de ‘generatie Einstein ‘ Een hardnekkige misvatting: Jongeren zijn voldoende ict-vaardig want ze zijn.
Multifandom + Commerce.  Bouw je eigen webshop  Met behulp van een template  Zorg voor een gepaste lay-out  Maak je webshop SEO-vriendelijk.
De koffie drone.
ANTIEKE INSCRIPTIES ALS BRON vakcode: 5772VH01 studiejaar Docent: Dr F.G. Naerebout
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Websites maken in Word les 3.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
3D Printen Wat gaan we leren? Wat is een 3d printer?
Brief paper presentatie VELON/VELOV-Congres 2016 Donderdag 4 februari ronde 1 Zichtlijn 3: Opleidingspraktijk verbeteren door onderzoek Zaal D210 Joop.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Huisvesting en Hygiëne
AR/VR maakt de les echt leuker Én leerzamer!
Docentvaardigheden ICT
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Introductie Daan Haeyen
DE TIJDLIJN OPBOUWEN : STAP VOOR STAP
ICT-basisvaardigheden & woordenschat
Betrouwbaarheid van informatiebronnen
PO-VO traject Primair onderwijs Voortgezet onderwijs
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
E-health domotica E-learning
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 6.
Inleiding © soc.kuleuven.be/prijssociologie.
Transcript van de presentatie:

ICT-vaardigheden Leerlijnen

1 ste graad Zoeken en bekijken van websites Zoeken en bekijken van websites Zowel in de les als individueel als thuisopdracht Zowel in de les als individueel als thuisopdracht 1 ste jaar: werkje indienen via diskette 1 ste jaar: werkje indienen via diskette 2 de jaar: werkje opsturen naar leerkracht via 2 de jaar: werkje opsturen naar leerkracht via Werken met cd-roms Werken met cd-roms Cf. aanbevelingen bij ict en geschiedenis in het kader van het nieuwe raamplan ICT 1 ste graad Cf. aanbevelingen bij ict en geschiedenis in het kader van het nieuwe raamplan ICT 1 ste graad

2 de graad Websites leren analyseren en historische kritiek toepassen: inhoud, juistheid en accuraatheid, lay-out, fotomateriaal, etc. Websites leren analyseren en historische kritiek toepassen: inhoud, juistheid en accuraatheid, lay-out, fotomateriaal, etc. Ook hier meer zelfwerkzaamheid aanwakkeren; misschien in de vorm van een jaarwerkje Ook hier meer zelfwerkzaamheid aanwakkeren; misschien in de vorm van een jaarwerkje Gezonde attitude aannemen tegenover het Internetaanbod Gezonde attitude aannemen tegenover het Internetaanbod

3 de graad Cf. ICT in 1 ste en 2 de graad Cf. ICT in 1 ste en 2 de graad Historische methode en kritiek toepassen Historische methode en kritiek toepassen Eigen syntheses maken op basis van zelf verzamelde info Eigen syntheses maken op basis van zelf verzamelde info Synthesevorming staat voorop; toch bewust zijn van discussiekarakter ervan Synthesevorming staat voorop; toch bewust zijn van discussiekarakter ervan Eventueel zelf ontwerpen van een website Eventueel zelf ontwerpen van een website