Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Intervisie: sterkte-zwakte analyse
Advertisements

fundamenteel, richtinggevend en samenhangend
Marketingplanning en -strategie
STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
Aanzet tot strategisch denken
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Ontwikkelingsimpact bij FMO Nanno Kleiterp – CEO van FMO, de Nederlandse Ontwikkelingsbank 13 december 2010.
Verandermanagement Hoofdstuk 1 Verandermanagement; een rondleiding in en buiten het vakgebied.
Introductie beleidsplanning
Les 2 – Planmatig en gefaseerd veranderen
SV Colmschate '33, 26 oktober Agendapunt 12 : Beleidsplan - Blauwdruk ter goedkeuring voorleggen aan de ALV - ALV geeft de opdracht aan het bestuur.
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Opdracht Strategieontwikkeling
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
Evaluatie van een proces
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Organisatieontwikkeling NPO (1)
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Marketingproject-communicatieplan
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
KPA - Wilde Ganzendag Vergroot je succes, evalueer je project Den Haag 1 november 2008 Context, international cooperation Utrecht.
FINANCIEEL VGN 16 april BELEGGINGSBELEID DE STRATEGISCHE PORTEFEUILLE (in %) Obligaties Aandelen ontwikkelde landen
International Business Adviser
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 3 Processen besturen
Strategische Buurt Ontwikkeling
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Preventieve Organisatie Diagnose s.v. Helios
4. Online strategie Internet scorecard
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Naar een optimaal HR - beleid
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Strategische Businesspartner
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
Een nieuw inkoopbeleid vanaf april inkoopbeleid binnen het groter kader. Verdrag Europese Unie Europese richtlijn 2014 gaat in Medio april Nederlandse.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Projectmatig werken. Aios hebben de opdracht een praktijkverbeterplan te maken, uit te voeren dat uit en daarvan verslag te doen. De methodiek van project.
MVI ambities opstellen doe je samen
Verbeterdialoog bijeenkomst Team
Jaarvergadering Florian Stiller.
Wanneer een project? Als het gecompliceerd en enigszins riskant is.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Nascholing Bedrijfseconomie
Internationale handel
Invloed verkoop van corporatiewoningen op leefbaarheid
Sterkten versus kansen Zwakten bedreigingen Kansen Bedreigingen.
International Business Practice
Vergadering Florian Stiller.
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Marktconsultatie ‘1700-lijn ondersteund door AI’
Transcript van de presentatie:

Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT ► Confronteren extern / intern in Confrontatiematrix ► Prioriteren issues ► Aandachtspunten in vragen ► Opties ► Keuze opties o.b.v. criteria ► Strategisch doel ► Doelstellingen ► Ondernemingsplan ► Beleidsplannen ► Projecten/Afdelingen

Het proces

Het proces Minimaal 3 en maximaal 5 SWOT’s Sterkste verband van buiten naar binnen Individueel per kans / per bedreiging een 1, 3, 5, (7 of 9) geven bij x keuzes (9 = sterkste verband) Scores optellen Bepaal issues: HAP’s, SAP’s en WAP’s

Het proces

Het proces HKW onze STERKTE benutten om op de KANS in te spelen? <aanvallen> HKW onze ZWAKTE verbeteren om op de KANS in te spelen? <versterken> HKW onze STERKTE benutten om de BEDREIGING af te wenden? <verdedigen> HKW onze ZWAKTE verbeteren om de BEDREIGING af te wenden? <afstoten/turn around>

Het proces Issues ▼ Combinatie: Kans Klanten kleine huishouden en Zwakte Woningvoorraad niet gelijk aan woningbehoefte ▼ Hoe kunnen we delen van de woningvoorraad aanpassen om beter in te spelen op de woonvraag van kleine huishoudens?

Het proces Hoe kunnen we delen van de woningvoorraad aanpassen om beter in te spelen op de woonvraag van kleine huishoudens? ▼ Opties benoemen, bijv.: Woningen geschikt maken voor ouderen Eén optie per vraag kiezen ◄►Keuzecriteria Strategisch doel: Meer woningen voor ouderen

Het proces Keuzecriteria om een optie te kiezen bijdrage aan missie financieel aantrekkelijk klanttevredenheid innovatie stakeholders draagvlak personeel etc.

Naar strategische doelen Opdracht: Opties zijn benoemd per 5 HAP/SAP/WAP’s Individueel per vraag 1 optie kiezen op basis keuzecriteria Plak sticker achter belangrijkste optie Totaal heeft ieder dan 15 opties aangewezen Tijdens lunchwandeling wordt score geteld Na lunchwandeling plenair uitkomst bespreken

Doelstellingen per doel SMART maken na keuze doel Kwantificeren meetbare doelen: stijging x%, aantal, cijferbeoordeling, aandeel x%, bedrag, …. tijdsperiode: per jaar, jaartal Kwalificeren meetbare doelen tevreden, goed, label behouden, gerealiseerd,

Het proces Strategisch doel: Meer woningen voor ouderen ▼ Doelstelling: t/m 2011 500 woningen meer geschikt voor ouderen Portefeuillestrategie Strategisch Voorraadbeleid Projecten / Afdelingen

Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT ► Confronteren extern / intern in Confrontatiematrix ► Prioriteren issues ► Aandachtspunten in vragen ► Opties ► Keuze opties o.b.v. criteria ► Strategisch doel ► Doelstellingen ► Ondernemingsplan / Portefeuillestrategie ► Wijkplannen / SVB ► Projecten/Afdelingen