Muiswerk Compleet Stoomcursus

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vragen over het leerportaal
Advertisements

Idee voor App Rob Schuit © 2013 Rob Schuit 1 Didac Rekenmagneet.
CISCO 7940/60 IP PHONE 產品商標.
Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
• Wat moet het doen voor de klant • Wat moet de klant doen • Input • Bewerking • Output.
Kodu Visueel programmeren.
Ouderportaal Een nieuwe manier van ouderbetrokkenheid. Korte informatie wat u van ons ouderportaal mag verwachten.
Vanaf oktober verkrijgbaar: Muiswerk Uitdrukkingen 1
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Lets Learn.  Wat is een elektronische leeromgeving ?  Website  Inloggen  Eigen werk staat klaar  Computerwerk  Wordt nagekeken.  Mediatheek  Agenda.
Website maken met WordPress
Flowcharts Abonneeherkenning
Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’
Opsommingstekens & nummering
Take it easy = Engels beleven! De methode gaat uit van VVTO: Leerlingen worden ondergedompeld in het Brits Engels. Leerlingen kunnen al starten in groep.
WPS Groen Werkplekken Structuur
ODBS Pieterskerkhof Doelstellingen: - Aanleggen draadloos internet
Werken op de Muiswerkmanier. Onderzoek toont aan Didactische mode.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Instructie eBook Pack via ELO.
Gepersonaliseerd leren
Handleiding Smartschool voor ouders en leerlingen
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Basis Computer Gebruik
Stoomcursus Muiswerk Compleet
Senioren Teletekst Editing
Hoe een pc met behulp van
Testen met aandacht Een betere tester door Mindfulness Esther Kluver.
Senioren Teletekst Editing
Agenda 1.Uw onderwijsvisie 2.Werking van Muiswerk 3.De Lerarenkamer 4.Demonstratie 5.Voortgang bijhouden en takenmapje 6.Zelf aan de slag 7.Vragen & Afsluiting.
Kennismakings avond groep 7. Algemene informatie  Kennismaken met de leerkrachten  Ouderportaal Parnassys  Klassenouders  Groepsapp  Luizenouders.
Agenda Programma decanaat/LOB Tijdpad voor keuzetraject profielkeuze Belangrijke data Vragen?
Stoomcursus Zwolle. Agenda 1.Uw onderwijsvisie 2.Didactische uitgangspunten van Muiswerk 3.De Lerarenkamer 4.Voortgang monitoren, evalueren en bijsturen.
Programma Doelen bereiken met het Leerplan
Presentatie LISATeam & App v.1 clublogo. 1.Dashboard ๏ clubnieuws ๏ teamnieuws ๏ hockey.nlhockey.nl ๏ persoonlijke agenda ๏ aanmaken teamevent ๏ handige.
Customize!.
POVO-bijeenkomst 24 november 2015 Centraal Digitaal Systeem (Onderwijs Transparant)
EVEN VOORSTELLEN… Je kan een inschatting maken van de prijs van een product. Je beseft dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Je weet wat een.
POVO-bijeenkomst 6 januari 2016 Centraal Digitaal Systeem (Onderwijs Transparant)
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
HE, BAH, WEER HUISWERK! WAT VOOR HUISWERK KRIJGEN DE KINDEREN BIJ ONS IN DE BOVENBOUW EN HOE GEBRUIKEN WE EEN AGENDA IN GROEP 8.
Luisteren. Belangrijke factor om met mensen in contact te staan. Hoe goed kun je luisteren? Wat zijn de voorwaarden om een goede gesprekspartner te zijn?
Inschrijven MBO-avond 1 maart MBO-avond op 1 maart 2016 Wat: - voorlichtingen door ROC Nijmegen, Rijn IJssel, de Leijgraaf, Defensie en St Lucas.
Instructie eBook Pack via Entree-account (met activeringscode)
Stappenplan Toegang tot eBook Pack via activeringscodes.
7 Databases Gebruikersdag Enigma / Informatica Actief 2016 – Valk Welding Alblasserdam.
Thema 5 TOERISME: MEER DAN EEN BEETJE REIZEN Naar volgende dia.
Stappenplan Toegang tot eBook Pack via ELO/schoolportaal.
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?. Inhoud presentatie 1.Klaarzetten van een leerlingvragenlijst 2.Invullen van de vragenlijst 3.Gegevens van de leerlingvragenlijst.
Bingel.be: inloggen Via komt een leerling op het inlogscherm.
Instructie inloggen leerling via distributeursportaal.
DE ICT-VERHUIZING BELANGRIJK OM TE WETEN. UPDATE
Training SomToday DINSDAG 19 APRIL. Wat doen we vandaag ?  Inloggen  Studiewijzer aanmaken  Studiewijzer indelen  Huiswerk invoeren  Studiewijzer:
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?. Inhoud presentatie 1.Klaarzetten van een leerlingvragenlijst 2.Invullen van de vragenlijst 3.Gegevens van de leerlingvragenlijst.
DE ICT-VERHUIZING TERUGBLIK EN BELANGRIJK OM TE WETEN.
Instructie toegang tot eBook Pack via distributeursportaal.
Een aantal praktische toepassingen
Ouderavond groep 8.
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?
MBO-dag: Gebruik Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Klik op een app voor meer informatie: -ZermeloZermelo -Its LearningIts Learning -OneDriveOneDrive -Kahoot!Kahoot! -QuizizzQuizizz -QuizletQuizlet -Aura.
Het 24 spel.
Lezen in groep 3 Okt 2017.
Grammatica Stappenplan wg of ng??.
Uren in Balans Toelichting Aanvraagmodules Vakantie en uren aanvragen via het medewerkersportaal in Uren in Balans Eenvoudig en snel! April 2017.
Gebruikerstraining Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Open online aansluitingsmodules statistiek
Chromecast Door Google.
Installeren van het Office pakket vanuit Office 365 in Google Chrome
Wat is Bingel Raket? Gratis app voor iPad en Android-tablets
Transcript van de presentatie:

Muiswerk Compleet Stoomcursus Startpagina, link op de naam naar stoom-omgeving

Wie ben ik? Stacey Stouten Leerkracht Basisonderwijs Groep 8 Kastanjelaan Leiderdorp www.pcbokastanjelaan.nl ICT-Coördinator PCBO Leiderdorp

Wat is Muiswerk compleet…… klinkt aantrekkelijk, maar wat zijn de uitgangspunten van het programma? Klik door naar de volgende dia…

Uitgangspunten: differentiatie (toets – oefenen – toets of zelf oefeningen klaarzetten voor bepaalde leerlingen), kleine stappen (stof wordt meestal niet in 1x helemaal aangeboden, maar diverse deelgebieden worden aangeboden zodat uiteindelijk wel alles wordt aangeboden), actie & variatie ( heel veel verschillende oefeningen en steeds anders), directe feedback ( ook uitleg steeds oproepbaar en in sommige gevallen mag men meerdere keren proberen om het goede antwoord te geven en soms wordt het goede antwoord gegeven), onmiskenbare leerkracht ( docent stelt in en zet eventueel wat klaar), ouderbetrokkenheid (app Muismeter). WAAR VIND IK DEZE INFORMATIE OM NOG EENS RUSTIG DOOR TE LEZEN? Klik door naar de volgende pagina: DE WEBSITE

Website opent altijd met actueel plaatje: aandacht aan de website/actueel. Nieuwsgierig om regelmatig een kijkje te nemen op de site. Klik op hokje PO om naar de volgende dia te gaan.

Bij support vind je heel veel informatie, die je helpt om het oefenprogramma goed te implementeren in de klas/school: filmpjes, handleidingen, inhoud van de programma’s enz.

Klik op “Meer informatie” bij DOWNLOAD.

Vooral de handleidingen ( daar vind je ook de inhoud van de modules)

Onderaan de website staat een overzicht van de modules Onderaan de website staat een overzicht van de modules. Klik op de modules om de handleiding te bekijken. Als er tijd genoeg is, deelnemers even laten snuffelen wat er allemaal te vinden is bij SUPPORT.

Dit was even snel de belangrijkste dingen die er op de website te vinden zijn.

start Aan de slag: wil je een goede start maken, loop dan even het volgende stappenplan na.

Zorg voor snelkoppelingen Maak op tablets gebruik van de Muiswerk App Stappenplan: Zorg voor snelkoppelingen ( bureaublad, website, enz.) Maak op tablets gebruik van de Muiswerk App ( zonder inloggen) Zorg voor een lijst met de inlogcodes ( leerlingen noteren hun nummer in hun agenda ) Weet welke modules er zijn ( kies 1 module waar je mee gaat werken ) Verken de leerkrachtenomgeving ( groep/gebruikers = resultaten/voortgang en didactische mode) Stappenplan om na te lopen, voordat je echt gaat starten met Muiswerk.

Klik op de ster om terug te gaan naar het stappenplan.

Klik op de ster om terug te gaan naar het stappenplan Klik op de ster om terug te gaan naar het stappenplan. Klik op het plaatje om naar de apps te gaan via de website.

Klik op de ster om terug te gaan naar het stappenplan.

Klik op de ster om naar de volgende dia te gaan met de verschillende oefeningen. Link op het overzicht naar de PDF van de website.

Klik op de ster om terug te gaan naar het stappenplan Klik op de ster om terug te gaan naar het stappenplan. Klik op de link om naar “mijn school” te gaan.

Zorg voor snelkoppelingen Maak op tablets gebruik van de Muiswerk App Stappenplan: Zorg voor snelkoppelingen ( bureaublad, website, enz.) Maak op tablets gebruik van de Muiswerk App ( zonder inloggen) Zorg voor een lijst met de inlogcodes ( leerlingen noteren hun nummer in hun agenda ) Weet welke modules er zijn ( kies 1 module waar je mee gaat werken ) Verken de leerkrachtenomgeving ( groep/gebruikers = resultaten/voortgang en didactische mode) Stappenplan om na te lopen, voordat je echt gaat starten met Muiswerk.

Vertel Muiswerk bestaat uit 3 lagen: Leerling, Docent en Beheer Vertel Muiswerk bestaat uit 3 lagen: Leerling, Docent en Beheer. Het inlogscherm is hetzelfde….

Vertel Muiswerk bestaat uit 3 lagen: Leerling, Docent en Beheer Vertel Muiswerk bestaat uit 3 lagen: Leerling, Docent en Beheer. Het inlogscherm is hetzelfde….

Alle modules bekijken en “spelen” * instellingen per groep * resultaten per groep De ster geeft aan waar de dia over gaat. Loop alles na en ga daarna verder met de ster: je kunt hier zelf de modules spelen, bekijken, uitproberen. De resultaten worden niet bewaard. * instellingen per leerling * resultaten per leerling

Scrol naar beneden om alle modules te zien Scrol naar beneden om alle modules te zien. Als leerkracht zie je alle modules, bij de leerlingen kunnen alleen de modules zichtbaar zijn die geschikt zijn voor hun niveau. Dit kun je uiteraard zelf veranderen, aanpassen. Eventueel laten inloggen en de modules even verkennen. NIET OP DE PIJL TERUG KLIKKEN IN DE WEBSITEBALK, gebruik de knoppen van het programma.

Alle modules bekijken en “spelen” * instellingen per groep * resultaten per groep De ster geeft aan waar de dia over gaat. Loop alles na en ga daarna verder met de ster: je kunt hier zelf de modules spelen, bekijken, uitproberen. De resultaten worden niet bewaard. * instellingen per leerling * resultaten per leerling

Klik op een groep… daarna worden de knoppen onderaan actief, zie volgende dia…

inlogcodes instellingen resultaten per groep Klik op een groep… daarna worden de knoppen onderaan actief. Klik een eker en de labels worden getoond, klik nog een keer en ze zijn weer verdwenen. instellingen resultaten per groep

Alle modules bekijken en “spelen” * instellingen per groep * resultaten per groep De ster geeft aan waar de dia over gaat. Loop alles na en ga daarna verder met de ster: je kunt hier zelf de modules spelen, bekijken, uitproberen. De resultaten worden niet bewaard. * instellingen per leerling * resultaten per leerling

Klik op een groep links en daarna op een leerling Klik op een groep links en daarna op een leerling. Vervolgens worden en knoppen actief, zie volgende dia…

resultaten per leerling Klik op een groep links en daarna op een leerling. Vervolgens worden en knoppen actief, zie volgende dia… instellingen resultaten per leerling

Aan de slag… Aan de slag als leerkracht. Snuffel in de modules, kijk eens bij de groepen/leerlingen/labels

digibord Verder met digibord: NIEUW uitloggen

Digibord start eerste keer leeg, daarna onthoudt het wat je als laatste hebt gezien. Oppervlakte vind je een filmpje bij ROM 7, zie volgende dia…

Voordoen, klaarzetten

Voordoen: VERTOON

Filmpje

Je krijgt netjes een “tot ziens”, nu weet je dat je bent uitgelogd Je krijgt netjes een “tot ziens”, nu weet je dat je bent uitgelogd. Klik op “opnieuw inloggen” om het beginscherm te krijgen.

digibord De ster geeft aan waar de dia over gaat. Loop alles na en ga daarna verder met de ster: je kunt hier zelf de modules spelen, bekijken, uitproberen. De resultaten worden niet bewaard. uitloggen

Je krijgt netjes een “tot ziens”, nu weet je dat je bent uitgelogd Je krijgt netjes een “tot ziens”, nu weet je dat je bent uitgelogd. Klik op “opnieuw inloggen” om het beginscherm te krijgen.

Als een leerling inlogt kan het programma op verschillende manieren opstarten. Leg het verschil uit. De symbolen naast de oefening geven aan hoe het programma is ingesteld. Klik door naar de volgende pagina…

toets maken oefening doen eigen oefeningen na een toets Verschillende knoppen zijn actief. Thuis kan men geen toets maken. Oefening kan 8 dagen worden bewaard ( bevriezen) een toets maar een paar uur ( volgende dag moet de toets weer helemaal vanaf het begin gemaakt worden). Dat sommige knoppen niet actief zijn, heeft te maken hoe de leerkracht de module heeft ingesteld. Zie volgende dia.

Aan de slag… De deelnemers gaan als ll erin en ervaren hoe het programma opstart. Vervolgens taken klaarzetten en de deelnemers loggen weer opnieuw in.

De leerkracht kan toetsen aanzetten en uitzetten De leerkracht kan toetsen aanzetten en uitzetten. Klik op roepen of Leerlingen en stal het daar in bij “Wijzigen”

Per groep of leerling instellen is mogelijk: klik op tabblad Leerplan

Uitgebreid aanpassen: hier kun je alles instellen ( didactische mode)

Aan de slag… De deelnemers gaan als ll erin en ervaren hoe het programma opstart. Daarna didactische mode uitzetten zetten en deelnemers kunnen dit weer ervaren als ze opnieuw inloggen.

Losse oefeningen klaarzetten Klaarzetten via Taken; voordoen hoe je taken klaarzet…….

Resultaten inkijken per groep of gebruiker.

Resultaten inkijken per groep of gebruiker.

Resultaten inkijken per groep of gebruiker.

Resultaten inkijken per groep of gebruiker.

Resultaten inkijken per groep of gebruiker.

Rubriekenmatrix: groep in één oogopslag

Resultaten inkijken per groep of gebruiker.

didactische mode is geactiveerd op afstand werken = huis geen geluid = geen speaker of koptelefoon automatisch doelniveaus instellen door Muiswerk ( groep) de lesmodules gekoppeld aan de groep Hoe ziet de oefening eruit op het openingsscherm? Klik naar volgende dia om terug te keren naar de oefening.

Hoe ziet de oefening eruit op het openingsscherm Hoe ziet de oefening eruit op het openingsscherm? Klik naar volgende dia om terug te keren naar de oefening.

Hoe ziet de oefening eruit op het openingsscherm Hoe ziet de oefening eruit op het openingsscherm? Klik naar volgende dia om terug te keren naar de oefening.